[OSx86] Partioneren maar toch één partitie behouden

Pagina: 1
Acties:

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-12-2025

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik probeer nu om 10.6.3 te installeren op mijn laptop een Dell Studio 1558 maar ik wil dus een partitie maken om te kunnen dualbooten met Windows 7, echter bestaat er ook een partitie Dellutility (voor diagnostics) en RECOVERY(hier heb ik een backup dvd van gemaakt dus kan weg..) maar ik kan het niet opnieuw pationeren zonder Dellutility ook weg te halen klopt dit? Ik kies bij Volume Scheme 3 partities maar dan maakt hij drie nieuwe aan zonder dus de Utility kan ik deze behouden op een manier?

HOI.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:01

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Kan je niet eerst OS X installeren en dan vanuit OS X partitioneren? Dan kan je alle meuk van de fabrikant gewoon weggooien en alles instellen zoals je zelf wilt. Mocht je het liever voorafgaand aan de installatie goedzetten, dan kan je beter een boot-cd gebruiken met een partitioner erop. Even googlen geeft mij dit resultaat maar er zijn ongetwijfeld meer vergelijkbare opties (een Ubuntu Live CD?).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens mij kan je de huidige OS partitie verwijderen samen met de recovery partitie. De Dellutility partitie laat je staan. In de nu gecreëerde ruimte kan je vervolgens gewoon twee nieuwe partities aanmaken?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini