Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:45
Sinds ik mijn MacBook gekocht heb wilde ik al upgraden van Tiger naar Snow Leopard. Een paar dagen geleden dus een upgrade disk aangeschaft en gisteren geprobeert de installatie aan de gang te krijgen, maar elke keer als ik de MacBook opnieuw opstartte spuugde hij de DVD na een halve minuut (of korter zelfs) weer uit.

's Middags naar de dichtstbijzijnde Mac retailer gegaan maar ook daar weigerde andere Snow Leopard DVD's te laden. Volgens de man die mij hielp was de combo drive kapot en moest er een nieuwe in. Aangezien het een Late 2006 is zit er geen garantie meer op, dus dat zou een kostbare zaak worden. Geen optie dus. Wel raar, aangezien hij gewoon herkend wordt in OSX als installatie disk.

Op internet nog naar het probleem gezocht, veel mogelijke oplossingen gevonden (aangezien het heel veel voor kwam/komt) maar niks heeft tot nu toe geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Ik weet niet hoe makkelijk die DVD drive eruit gaat, maar kun je niet tijdelijk een andere lenen van iemand? Ik neem aan dat je eigen niet helemaal kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kan je, bij iemand anders, de inhoud van de DVD op een USB stick zetten en via deze USB stick Leopard installeren?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Rob schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:55:
Kan je, bij iemand anders, de inhoud van de DVD op een USB stick zetten en via deze USB stick Leopard installeren?
Ik kan er gewoon een disk image van maken, maar ik heb geen USB stick waar de image op kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik nog een USB Stick install gedaan, gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:26
MPeek schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:06:
[...]

Ik kan er gewoon een disk image van maken, maar ik heb geen USB stick waar de image op kan...
Een usb stick is goedkoper dan een nieuwe combo drive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:01
Is snow leopard niet 64bit only?

En aangezien jij een late 2006 versie hebt zou het kunnen zijn dat die processor geen 64 aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Even voor de duidelijkheid, er komt sowieso geen nieuwe combodrive in want hij doet het gewoon nog goed. DVD's spelen goed af en CD's evengoed. Ik wil best een USB stick kopen, maar om nou voor dit ene voorval meteen een USB stick te moeten kopen (die ik daarna toch niet meer gebruik) vind ik ook weer zoiets. Ik hoopte gewoon dat iemand misschien weet wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door MPeek op 31-07-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
Chaosstorm schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:11:
Is snow leopard niet 64bit only?

En aangezien jij een late 2006 versie hebt zou het kunnen zijn dat die processor geen 64 aankan.
Nee, SL is niet 64-bits only. Wel Intel only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Snow Leopard heeft de mogelijkheid om een ander optisch station te gebruiken en een installatie uit te voeren via het netwerk. Verondersteld dat je nog ergens een machine hebt met OSX, XP of Vista.

Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Geen optie om een externe dvd schrijver of lezer te gebruiken of even een usb stick van een familielid te lenen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
DAzN schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:16:
Snow Leopard heeft de mogelijkheid om een ander optisch station te gebruiken en een installatie uit te voeren via het netwerk. Verondersteld dat je nog ergens een machine hebt met OSX, XP of Vista.

Misschien is dat een optie?
Hmm, ik was bekend met deze optie maar las dat het alleen maar zou werken met andere Mac's. Nu ben ik een guide tegen gekomen waar ze het beschrijven en gebruikmaken van een PC. Ik ga het morgen uitproberen.

@jimmy87: ik heb al rondgevraagd aan een aantal vrienden (niemand hier in huis heeft een goeie USB stick en mijn andere familie woont ver weg) en niemand had iets, dus dan schiet het weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Koop gewoon een goede USB stick voor twee tientjes. Nu gebruik je hem misschien nog niet, maar ik zie dat je op t atheneum zit, en later op de uni is een USB stick echt onmisbaar. Goede investering dus en je lost ook gelijk je probleem op zonder allemaal ingewikkelde dingen te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
4GB voor 2 tientjes

8Gb voor 3 tientjes.

Wil je echt geld besparen, ga dan voor de goedkoopste:

8Gb voor 18 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 00:55
Je verteld ons dat je een retail update hebt gekocht. Het lijkt erop dat je een DVD hebt die van een andere Apple computer komt. Mijn imac 27inch install DVD werkt bv niet in een MBP omdat daar andere hardware inzit. Maw de meegeleverde installatie DVD's bij originele MBP's en imacs etc zijn gekoppeld aan die set. Ik heb dat ook geprobeerd op een oudere imac en daar ook spuugde ie m uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Beetje raar om dan naar bol.com te linken, voor de goedkoopste 4 en 8 GB kun je beter in de pricewatch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat krijg je als je Option ingedrukt houdt, wacht tot de boot opties verschijnen, en dan de DVD er pas in doet?
Verder kan je ook een andere MacBook gebruiken met FireWire, door met target mode op te starten en de DVD er in te doen. Andere optie is even een externe Air SuperDrive lenen bij een APR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Ondanks heel veel problemen en een verloren dag heb ik een een Wester Digital Elements schijf om kunnen zetten naar een bootable schijf met daarop een image van Snow Leopard. Hij is nu bezig met de installatie maar ik denk niet dat dat nog enige problemen op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Ik dacht dat de upgradeversie alleen bedoeld was voor een upgrade vanaf Leopard, en dat je voor een update vanaf Tiger de versie uit de Mac Box Set nodig hebt. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgensmij heet iedere OSX versie die je los koopt "upgrade" omdat je het OS er al bij gekregen hebt toen je de mac kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Vistajevski schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:35:
Ik dacht dat de upgradeversie alleen bedoeld was voor een upgrade vanaf Leopard, en dat je voor een update vanaf Tiger de versie uit de Mac Box Set nodig hebt. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Dat is het officiële verhaal van Apple, ja. In de prajtijk is de upgrade DVD van SL gewoon een volledige installatie. De Box Set brengt je dan ook gelijk weer up to date met iLife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
TimmieN schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:57:
[...]

Dat is het officiële verhaal van Apple, ja. In de prajtijk is de upgrade DVD van SL gewoon een volledige installatie. De Box Set brengt je dan ook gelijk weer up to date met iLife.
Behalve dan dat de Upgrade DVD alleen werkt als er een Snow Leopard/Leopard installatie gedetecteerd wordt ;) Dus een compleet lege Mac kun je er niet mee installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
thaan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Behalve dan dat de Upgrade DVD alleen werkt als er een Snow Leopard/Leopard installatie gedetecteerd wordt ;) Dus een compleet lege Mac kun je er niet mee installeren.
En een Mac met Tiger dus ook niet (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
thaan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

nee hoor, schijf geformatteerd, en prima te installeren met een upgrade schijfje.
Waarom ook niet, het werkt toch alleen op macs, dus dan heb je recht op een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet toevallig een andere mac van een kennis, vriend, jezelf? dan kan je via firewire de installatie vanuit een andere mac doen... veilig en snel.
Pagina: 1