installatie Win7 op OCZ Vertex SATA2 SSD geeft error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDW
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 09:59
Ik heb een probleem met het installeren van Windows 7 ultimate op een OCZ Vertex 30 gb SSD.

Tijdens de installatie van Windows7 ultimate (vanaf usb) wordt op 5% de volgende foutmelding “Error expanding windows files, the file may be corrupt or missing 0x80070570” getoond. Om uit te sluiten dat de USB stick gaar was, heb ik een nieuwe bootable stick gemaakt met helaas hetzelfde resultaat :-( . De SSD wordt door de BIOS en Windows herkend.

Volgende zaken getest:
- Sata setting op AHCI en IDE
- De J micron Estata/Pata controller op AHCI / IDE
- Loskoppelen van andere IDE/SATA apparaten

Ik heb overigens (nog) niet de nieuwste firmware update van OCZ gedraaid.

Wie kan me helpen?!

Specs:
Intel core I7
4 GB corsair dominator DDR3
Windows 7 ultimate 64x
NVIDIA GeForce 8800
Asus P7P55D
OCZ vertex 30Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op welke controller heb je de schijf aangesloten? De ICH10R of die JMicron? Ik zou als ik jou was het ding aan de Intel controller hangen (en hoe je die JMicron dan instelt maakt geen klap uit, want die gebruik je niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDW
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 09:59
Terw_Dan schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:09:
Op welke controller heb je de schijf aangesloten? De ICH10R of die JMicron? Ik zou als ik jou was het ding aan de Intel controller hangen (en hoe je die JMicron dan instelt maakt geen klap uit, want die gebruik je niet).
Op aanraden van het OCZ forum heb ik de schijf met sanitary erase geleegd en het opnieuw geprobeerd.

De windowsinstaller geeft nu direct een foutmelding "Setup was unable to create a new system partion or locate an existing system partition".

[ Voor 26% gewijzigd door XDW op 01-08-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlace84
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik had exact hetzelfde probleem laatst met mijn SSD (Vertex 60GB). Dit was nadat tijdens normaal gebruik m'n systeem spontaan vastliep en de SSD daarna niet meer normaal door de BIOS werd gedetecteerd (hangen/timeout bij detectie). Na wat googlen en ocz-forums doorspitten geschrokken van de hoeveelheid mensen met dit probleem. Vrijwel alle topics eindigden met een RMA-verzoek.

Ik geef echter niet graag op en na 2 dagen vanalles geprobeerd te hebben kwam ik erachter dat als de jumper op de achterkant geplaatst werd dit resulteerde in BIOS-detectie als Yatapdong-device. De SSD wordt dan als 136gb gezien en is dan alleen voor firmware flashing geschikt. Met Hiren's boot-cd gestart in MiniXP en vervolgens de firmwares 1.10>1.4>1.5>1.51>1.6 geflasht. Begonnen bij 1.10 (ik had 1.51) omdat dat de laatste 'destructive flash' is die je complete drive inclusief firmware en flashblokken reset. Hierna een sanitary-erase gedaan, jumper eraf en voilá! Een werkende Vertex. (Belangrijk; je móet in schijfbeheer van miniXP wél eerst de drive initialiseren, anders ziet de flash/sanitary_erase tool de drive niet)

Echter kwam ik daarna op hetzelfde probleem als jou uit; de Windows 7-installatie weigerde een partitie aan te maken met dezelfde error. Eerst vervloekte ik de SSD tot ik erachter kwam dat bij m'n andere disks dezelfde error verscheen. Oplossing? Bios-reset d.m.v. de jumper op 't moederbord (Asus p5k, p35-chipset, voorganger van de jouwe). Ik had hiervoor al met de hand allerlei settings veranderd maar blijkbaar was ergens iets op BIOS-niveau toch niet goed.

Hopelijk heb je iets aan deze info, mocht je meer hulp nodig hebben; ik hou je topic in de gaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Interlace84 op 25-10-2010 12:54 ]