Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys! Ik zoek een headphone en hoop dat jullie mij hierbij willen helpen.

Situatie:
Ik ben een student en reis per week, gemiddeld, vier uur per trein. Om deze reis wat comfortabeler te maken heb ik recentelijk een Ipod Touch aangeschaft. Zoals vele ipod-gebruikers deel ik de mening dat de standaard oordopjes niet volstaan.

Wens:
Een on ear headphone voor de Ipod Touch, prijs rond 50 euro.

Opties:
Ik heb zelf de nodige research gedaan; online reviews gecheckt en de mediamarkt bezocht. Hieruit kwamen drie headphones naar voren, te weten:

Sennheiser HD 228 (vanaf 58 eu)
+ Uiterlijk (wit), merkbeleving en eenzijdige draad
- Fysieke kwaliteit (plastic?) en mogelijke complicaties icm Ipod

AKG 518 LE (vanaf 52 eu)
+ Uiterlijk en fysieke kwaliteit
- Dubbelzijdige draad

Philips SHL 9600 (vanaf 42 eu)
+ Prijs
- Uiterlijk

Vraag:
Wat is de beste optie? Ik sta open voor andere suggesties maar heb geen interesse in een headphone met een draad langer dan 1,5 meter.

Ik hoop dat jullie mij van adviezen willen voorzien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In Draagbare Mediaspelers staan stapels topic over earphones. Ik zou zeggen: begin daar met zoeken en lezen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip! Ik heb inmiddels 100 reviews gelezen en denk een aardig beeld te hebben. Het vergelijken van een paar headphones blijft alleen lastig. Vandaar dat ik hoop de anderen een optie willen kiezen en beargumenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PX100 of de PX100 II. Nuff said

Afbeeldingslocatie: http://www.mrgadget.com.au/catalog/images/sennheiser_px100_px_100_headphones_white.gif

PX100

Afbeeldingslocatie: http://w-market.co.kr/data/file/world_popular/3695760492_f029488a_sennheiser-headphones-px-100-ii_6udqt_54.jpg

PX100II

Beide te vinden onder de 50 euro. Allemaal echt ultiem geluid. Helder en basrijk. Stevige bouwkwaliteit. Imho heeft de PX100II bij mij een streepje voor vanwege de bouwkwaliteit en de kabel indeling. Maar hij is iets duurder en zit steviger op je hoofd dan de PX100.

Ik heb ze allebij en ook nog een ATH-ES3. Allemaal on-ear en voor op reis bedoeld. Welke vind ik de beste uit die 3? De PX100 toch wel qua comfort. Juist doordat hij zo licht en flexibel is. Maar op geluid en bouwkwaliteit ga ik voor de PX100II. Waarom niet de Audio Technica? Teveel nadelen imho. Miskoop achteraf.... Vooral omdat er erg veel moet worden afgesteld met de EQ voordat hij pas mooi en vol klinkt... Helder is hij wel

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

AUD > PMD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat ik je opmerking niet helemaal begrijp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:54:
[...]Ik ben bang dat ik je opmerking niet helemaal begrijp 8)7
Het wil zeggen dat ik je topic van AUD (Audio en HiFi) gemoved heb naar PMD (Draagbare Mediaspelers).

De topicomschrijving van PMD is niet voor niets:
Muziek luisteren op de fiets? Een filmpje kijken in de trein? Welke oordopjes passen daarbij? PMD heeft hier grip op.
Dus je topic is hier meer op zijn plaats. Maar aangezien het wel netjes is het te vermelden als een moderator een topic moved zetten we er altijd bij waar het topic vandaan kwam. Op die manier is de loop van het topic te zien en ook te zien wie het topic gemoved heeft. Dus het helpt je niet met je vraag, maar is meer iets administratiefs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nu is het duidelijk:)
Pagina: 1