Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 13:56
Reeds heb ik een Asus Rampage 3 Extreme met geheugen aangeschaf en deze in tripple channel gezet. Nu ziet de bios maar 4GB van de 6GB in totaal.

Ik ben elders een forumbericht tegen gekomen die dit probleem ook had en die loste het op door de CPU schoon te maken omdat deze contact maakte via koelpasta met het moederbord. Nu heb ik dit 3x gedaan dus zal dit het niet zien.

Ik kwam op andere fora een bericht tegen dat het geheugen op 1.65 volt moet lopen maar ik weet niet hoe ik dit in moet stellen op mijn moederbord.

Dit is het moederbord en type geheugen:
pricewatch: Asus Rampage III Extreme
pricewatch: OCZ Platinum OCZ3P1600C6LV6GK

Kan iemand mij misschien hiermee helpen of een andere oplossing bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Allereerst even alle gegevens van je systeem posten voor dat mensen kunnen reageren, want nu blijft het allemaal gis werk, dus ook je cpu, videokaart, voeding en dergelijke erbij schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Abbadon in "RAM FAQ" voor de zekerheid nog eens door. Geheugen kun je instellen in de bios, dus neem daar eerst eens een kijkje en zorg dat je geheugen goed ingesteld staan.

Staat het geheugen op de QVL van dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 13:56
Mijn complete systeem staat hier:
gallery: ZeroXT

En het geheugen staat niet op de QVL van het moederbord. Ik heb het geheugen inmiddels op 1600Mhz lopen.
In de bios en Windows staat dat er 4GB geheugen geïnstalleerd is. Als ik kijk in CPU-Z dan zie ik dat er 6GB geïnstalleerd is. Maar er staat dat deze in Dual opereren.

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/9030/memorys.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ZeroXT op 01-08-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je geheugen loopt in die screenshot op 900 MHz hoor en niet op 800 zoals het hoort,

wat gebeurt er als je de modules wisselt van slot? test iedere module eens 1 voor 1 in alle sloten.

zitten ze wel in de goede 3 slots? lees het boekje van het moederbord eens na...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

misschien hebben jullie iets aan mijn bevindingen ik HAD hetzelfde tot ik grondig opzoek ging.
ik was er al 3 dagen mee bezig en stond op het punt een rma aan te vragen voor mn mobo.
toen d8 ik laat ik eens de stock koeler erop zetten . ook met een vette overklok.
en wat denk je ? hij zag mijn 6GB ram bij de post en in win7.
ik mijn watercooling er weer op . nu zag hij maar 4GB
ik ben op zoek gegaan en heb het probleem gevonden . bekijk jullie koeler aansluiting goed aan de zijde van de procc. deze maak zeer waarschijnlijk contact met de koperbanen op je mobo als jullie een voorbeeld foto willen kan ik 1 uploaden . maar bij mij was hierdoor het probleem verleden tijd.

suc6

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Pagina: 1