Ik heb een hele simpele vraag, maar ik weet 'm niet goed te verwoorden voor Google en kan daarom het antwoord niet vinden.
Ik heb een groep binary files in een map en ik wil deze allemaal kunnen aanspreken zonder dat ik het volledige pad hoef in te tikken.
Bijv, in plaats van:
Wil ik gewoon kunnen typen:
Als ik nu het "java" command gebruik, krijg ik een oudere versie (1.4.2). Ik wil die nieuwe gebruiken.
Het gaat hier om een 64bit versie van CentOS 5.4
Ik heb een groep binary files in een map en ik wil deze allemaal kunnen aanspreken zonder dat ik het volledige pad hoef in te tikken.
Bijv, in plaats van:
$ /usr/java/jdknogwat/bin/java file.class
Wil ik gewoon kunnen typen:
$ java file.class
Als ik nu het "java" command gebruik, krijg ik een oudere versie (1.4.2). Ik wil die nieuwe gebruiken.
[root@localhost Desktop]# java -version java version "1.4.2" gij (GNU libgcj) version 4.1.2 20080704 (Red Hat 4.1.2-46) Copyright (C) 2006 Free Software Foundation, Inc. This is free software; see the source for copying conditions. There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. [root@localhost Desktop]# cd /usr/java/jdk1.6.0_21/bin [root@localhost bin]# ./java -version java version "1.6.0_21" Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_21-b06) Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 17.0-b16, mixed mode)
Het gaat hier om een 64bit versie van CentOS 5.4
[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 31-07-2010 14:53 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden