Zelfbouw computer waarvan alle onderdelen behalve de kast 3 tot 4 weken geleden compleet waren. Alles heeft al die tijd gedraaid met een andere voeding. Eergisteren is dan eindelijk de kast binnen gekomen (Fractal Design Array Mini ITX NAS Case W/ 300W SFX PSU) en fijn inbouwen totdat alles in de kast zat. Blijkt dat het aanzetten van de pc 1 sec duurt en vervolgens uit, automatisch na 4sec weer aan, na 1sec uit, etc, etc.
Alles uit de kast gehaald, enkel mb, cpu en mem, hetzelfde verhaal.
Oude voeding aangesloten... prompt blijft het aan en wordt het bios load scherm getoond.
De nieuwe voeding werkt onbelast (groene draadje doorverbonden). Ik heb helaas niet even weerstanden liggen van 12, 5 en 6Ohm die 1A aan kunnen om het belast zonder moederbord te testen.
Mijn inziens is de nieuwe voeding de oorzaak gezien mijn testen, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ergens vind ik het lastig te accepteren dat een splinternieuwe voeding niet werkt. Zo hoogtechnisch is een voeding niet dat het tussen fabriek en mij kapot gegaan is.
Alles uit de kast gehaald, enkel mb, cpu en mem, hetzelfde verhaal.
Oude voeding aangesloten... prompt blijft het aan en wordt het bios load scherm getoond.
De nieuwe voeding werkt onbelast (groene draadje doorverbonden). Ik heb helaas niet even weerstanden liggen van 12, 5 en 6Ohm die 1A aan kunnen om het belast zonder moederbord te testen.
Mijn inziens is de nieuwe voeding de oorzaak gezien mijn testen, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ergens vind ik het lastig te accepteren dat een splinternieuwe voeding niet werkt. Zo hoogtechnisch is een voeding niet dat het tussen fabriek en mij kapot gegaan is.