Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Truecrypt Encrypt Entire Drive Annuleren/Cancelen

Pagina: 1
Acties:

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Dus ik denk even kijken hoe lang het gaat duren voor een 2TB encrypt en dan annuleren... maar kan nu niet vinden hoe te annuleren en heb zsm bepaalde bestanden nodig. (ja enigzins dom, maar bij bitlocker bijv kan je het proces ook gewoon stoppen en nam aan dat de feature-loaded truecrypt dat ook zou kunnen.)

Dus wie weet me snel te vertellen hoe ik het proces kan terugdraaien zodat ik niet 24+ uur moet wachten?

(Heb snel gezocht, maar i.v.m over enkele uren op vakantie gaan zie ik me wel genoodzaakt het op deze manier te proberen)

[ Voor 13% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 31-07-2010 14:37 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geen idee wat je PRECIES aan het doen (je hebt blaakbaar teveel haast om eerst zelf te zoeken en een goede post te mkaen) bent maar

http://www.ucl.ac.uk/isd/...ncrypt/FullDiskEncryption
14. If necessary you can interrupt the process by clicking Defer , and operate the computer normally with the drive partially encrypted, before resuming at a later time.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TWeaKLeGeND
Heb inderdaad teveel haast om zelf te zoeken.

Situatie:

C: Windows
D: Data 2TB

D: is aan het encrypten met AES en zal nog zo'n 30 uur duren, ik krijg nu de opties pause en defer, mounten van het volume kan enkel na de gehele schijf klaar is met encrypten staat erbij. Wat tegenstrijdig is met wat je zojuist hebt gevonden, ik zal even proberen defer en dan toch te mounten partially encrypted en dan die partial encryption weer weg te halen, maar ik ben bang dat het mounten niet zal gaan.

EDIT: Krijg helaas inderdaad de error dat de volume nog niet klaar is met encrypten als ik deze probeer te mounten. Ik zie het somber in.

EDIT: Wat men bedoelt met interrupt en verder gaan met je systeem is dat je encryptie kan stoppen en gewoon met je pc werken, maar de partitie of schijf waar je mee bezig was DIE kan je dan alsnog niet mounten of gebruiken. Althans niet als het een DATA partitie betreft.

[ Voor 29% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 31-07-2010 14:34 ]

• TWeaKLeGeND
Iemand dan verder nog enig idee of ik de drive kan loskoppelen en op een ander systeem weer verder kan met het encrypten? Ga zo op vakantie en heb de data daar nodig.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:36:
Iemand dan verder nog enig idee of ik de drive kan loskoppelen en op een ander systeem weer verder kan met het encrypten? Ga zo op vakantie en heb de data daar nodig.
Bij truecrypt staan alle encrypty gegevens toch gewoon op de encrypted volume.(tenzij je specifiek heft aangegeven keyfiles te gebruiken).

Dus JA, loskoppelen, op andere PC zelfde versie van truecrypt zetten en daar koppelen, en verder gaan.

offtopic:
leuk_he mompelt iets over backup maken VOORDAT je zo'n kritische actie doet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 21:34
Ik zou in de komende paar uur nog even testen of bovenstaande wel kan
(Dus: in een andere pc, met zelfde Truecrypt versie, hier proberen)

Als het werkt dan kun je hem gerust meenemen :)
Als het niet werkt dan heb je nog een paar uur om een oplossing te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 31-07-2010 15:47 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• TWeaKLeGeND
Hmm draai nu win7 en 6.3a nieuwste is 7 bij 6.3a download staat VISTA XP en bij 7 staat win7 vista XP.

Aan de ene kant zal 7 beter zijn. Aan de andere kant staat er bij 6.3 geen windows7 alhoewel het dus wel gewoon werkt.

Zal een LEGE schijf eens beginnen te encrypten, deze vervolgens loskoppelen, en proberen verder te encrypten met versie 7 van truecrypt via mijn laptop met een SATA2USB adapter. Als dat werkt is het helemaal mooi, en anders gewoon direct SATA ipv via USB proberen.

Bedankt voor de suggesties.

[ Voor 12% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 31-07-2010 15:52 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:22:
Dus ik denk even kijken hoe lang het gaat duren voor een 2TB encrypt en dan annuleren... maar kan nu niet vinden hoe te annuleren en heb zsm bepaalde bestanden nodig.
Ga je je data encrypteren zonder eerst een backup te maken???? 8)7 .Je speelt dus Russische roulette met je data, een probleempje en je bent alles kwijt.

Test het inderdaad op een kleiner volume met een paar bestanden, en kijk of de bestanden nog toegankelijk zijn na annuleren. Maar doe dit nooit meer zo...
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:51:
Zal een LEGE schijf eens beginnen te encrypten, deze vervolgens loskoppelen, en proberen verder te encrypten met versie 7 van truecrypt via mijn laptop met een SATA2USB adapter. Als dat werkt is het helemaal mooi, en anders gewoon direct SATA ipv via USB proberen.
Eh, zet er dus wat bestanden op en kijk of de toegankelijkheid in gevaar komt. Met een lege schijf kun je niets testen.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 31-07-2010 15:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TWeaKLeGeND
Met leeg bedoelde ik inderdaad gewoon wat testfiles.

Belangrijke bestanden zijn gebackuped, deze bestanden zijn niet bepaald belangrijk maar toch wel benodigd :P Maar had er inderdaad beter bij moeten nadenken.

Ik snap niet dat het zo lang moet duren. 30 uur is 108000 seconden. 2.000.000.000.000 bytes

Dat komt neer op 18 megabyte per seconde, had toch wel een 50mB/s verwacht op AES :( (dan zou het nog klaar zijn voor ik vertrek)

Dit is een bottleneck van de schijf? van mijn ram? processor? (vermoed schijf omdat proc maar op 10% draait en ram maar half vol zit)

[ Voor 25% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 31-07-2010 16:04 ]

Pagina: 1