Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb vandaag mijn Agility 2 120 GB binnen gekregen en wil er zsm mee aan de slag. De afgelopen tijd heb ik "Het grote SSD topic" gevolgd en hier en daar op een linkje geklikt. Nu blijkt dus dat een SSD niet bepaald plug & play is, maar dat je erg veel moet (of beter: kunt) tweaken. Aangezien ik het graag in 1 keer goed wil doen heb ik een paar vragen.

Waar moet ik de TRIM driver(?) vinden voor Vista 64-bit? Ik heb een Asus P5E3-Premium Wifi moederbord, met een Intel X48 chipset. Moet ik dan op de site van Asus of Intel zoeken? Bij beiden kom ik namelijk het woord "TRIM" niet tegen, er zijn wel storage drivers, maar ik weet niet welke ik dan moet pakken.

In de TS van het SSD topic staat dat onderpartitioneren de snelheid langer acceptabel houdt, maar dat het bij Win7 en TRIM schijven 'waarschijnlijk' niet meer nodig is. Wat is daar de huidige "status" van voor een Agility 2 Extended (SandForce 1200) met Vista 64-bit?

Hoe kan ik in Vista het indexeren helemaal uitzetten? Met r-muis op C: en dan Eigenschappen kan ik het wel voor C: uitzetten, maar staat de indexeringsfunctie zelf nog gewoon aan. Of is dat juist verstandiger om aan te laten ivm mijn andere "normale" schijven?

Ik heb 4GB geheugen, wat is dan wijsheid om in te stellen mbt de swapfiles? In de TS van het SSD topic staat dat velen het uitzetten, maar dat is pas vanaf 8GB of meer.

Ergens ben ik tegen gekomen dat benchen onnodige schade/snelheidverlies kan veroorzaken omdat je dan dingen schrijft waar je niks mee doet. Met dat in gedachte; is het dan ook slimmer om de temp map van Newsleecher niet op de SSD te zetten, maar op mijn VelociRaptor waar uiteindelijk de bestanden ook op worden gedownload?

Is het het slimste om gewoon van alles het nieuwste te pakken: nieuwste chipset drivers en nieuwste SSD firmware? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de laatste firmware van OCZ juist weer iets minder goed was dan die ervoor...

Op het moment zijn dit de dingen die ik mij afvraag, misschien gaat het allemaal maar om winst/verlies van een paar procent, maar ik wil er graag alles uithalen. Alvast bedankt voor de hulp! Als iemand nog andere tips heeft of puntjes waar ik zelf niet aan heb gedacht dan hoor ik die graag.

Edit: 64-bit toegevoegd, misschien is dat nog belangrijk.