Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Robocopy blijft gelijke bestanden overschrijven

Pagina: 1
Acties:

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Op een Windows 7 PC verloopt backuppen met Robocopy prima. Het zelfde script heb ik op een Vista pc gezet, maar deze blijft nu bepaalde bestanden in het doel overschrijven, bewerende dat de bestanden van de bron 'nieuwer' zijn...wat niet zo is...
Lokaal op de Vista PC gaat het wel goed met deze bestanden.

Het doel is een samba share.
De Vista PC is Nederlands, de 7 en samba host zijn Engels.

Script:
Robocopy "C:\Users\x\Documents" "H:\Documents" /E /XJ /R:2 /W:5 /Z /MIN:1 /NP /LOG:C:\Users\x\Backup\Documents.log

Op een site zei iemand de optie /FFT toe te voegen maar dit helpt niet.

Weet iemand een oplossing voor dit vage probleem?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Volgens mij gebruikt Samba de Unix-timecode voor de bepaling van de datum/tijd van de bestanden, maar laten ze altijd de seconden weg. Ik heb hetzelfde probleem met FTP'en naar mijn Synology NAS. Kun je misschien nog iets met de optie om een uur tijdsverschil wel toe te staan?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Saturnus
  • Niet online
Daarmee bedoel je de /DST optie?
Ook die helpt niet.

Ik moet er trouwens op terug komen dat de Windows 7 PC 100% goed werkt...met deze haal ik voor het grootste deel bestanden van de server af, dat gaat perfect. Gelukkig stuur ik weinig naar de server toe, maar ook dit wordt altijd als 'newer' gezien... :/

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 17:33

MartinMeijerink

Computerrorist

Gaat het om ongeveer de helft van de bestanden?
Dan zou het nl. nog iets met het FAT filesystem te maken kunnen hebben, dit fs heeft nl. een resolutie van 2 seconden. Oftewel de seconden zijn altijd een even aantal.
Dus als je de tijd van je bronbestand bijv. 15:23:17 is, dan wordt de timestamp op je doel 15:23:16.
Oneven seconden worden dus naar beneden afgerond, en het doelbestand wordt hiermee 1 seconde ouder dan het bronbestand... Is dit nog steeds het geval als je /FFT gebruikt?
Vergelijk de seconden eens bij bron en bij doel...

An unbreakable toy is useful to break other toys

• Saturnus
  • Niet online
Alles is NTFS.
/FFT had ik al geprobeert. Weer erin gezet en Documents gaat nu goed.
C:\Users\x\Pictures heeft echter nog wel het probleem. 8)7