Voeding upgrade HP DC7700 small factory pc. Waar kopen????

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:54
Hallo,

Ik ben in het bezit van een HP small form factory DC 7700 pc.
De standaard voeding van deze HP is een 240 Watt voeding, nu wil ik de voeding graag upgrade naar minimaal 350 Watt, dit omdat ik graag een videokaart in de pc erbij wil zetten en als ik zo hier en daar rond kijk is een 350 Watt voeding echt wel minimaal wat je nodig hebt!

Nu draai ik Windows 7 Enterprise met een INTEL GMA 3000 met 64 mb dedicated geheugen, dat draait dus niet echt lekker vandaar de GPU upgrade/uitbreiding.

Jullie voelen de bui al hangen, er zit geen standaard voeding in maar weer een voeding die alleen in deze pc kan.
Deze voeding:
http://www.google.nl/imgr...3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1

Maar waar kan ik nu een voeding vinden van rond de 400 Watt met deze vormfactor??
HP heb ik al meerdere malen gemaild, maar geen mail terug.

Hopelijk weten jullie een winkel, alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
welke videokaart zou je erbij willen zetten? en heb je evt al geprobeerd met die videokaart erin op te starten. Zou zomaar kunnen dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zolang je niet van plan bent om de 350W-voedng zelf inelkaar te solderen zit je hier in EL fout :) Schopje naar OH.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PSP123 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:40:
Nu draai ik Windows 7 Enterprise met een INTEL GMA 3000 met 64 mb dedicated geheugen, dat draait dus niet echt lekker vandaar de GPU upgrade/uitbreiding.
Dat Win7 niet goed draait ligt denk ik niet aan de videokaart...

Maar idd om welke videokaart gaat het hier en wat zijn de specs van de voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
en daarbij komt.... ik heb precies dezelfde pc als jouw en ik heb er gewoon een extra videokaart inzitten. welliswaar niet zon zware(ati radeon HD4550) maar hij heeft geen extra power nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
sander0 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:00:
en daarbij komt.... ik heb precies dezelfde pc als jouw en ik heb er gewoon een extra videokaart inzitten. welliswaar niet zon zware(ati radeon HD4550) maar hij heeft geen extra power nodig.
Oké, dan klinkt hoopvol.
Zit in je pc dan ook een Dual Core 3.0 GHZ, 2GB RAM, 80 GB SATA HDD???
En dat draait allemaal perfect op een 240 Watt voeding?

Vreemd dat dat kan, want ik heb net op de website van Sapphire gekeken en die zeggen toch echt het volgende: 300 Watt Power Supply is required.
http://www.sapphiretech.c...oduct/?psn=000101&pid=209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
nachtnet schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:33:
welke videokaart zou je erbij willen zetten? en heb je evt al geprobeerd met die videokaart erin op te starten. Zou zomaar kunnen dat het wel werkt.
Welke videokaart, goh dat weet ik nog niet maar één die toch wel een 400 Watt voeding nodig heb.
Bijv: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI
Of zal mijn CPU dan de bottleneck worden??

Wat ik wil zeggen, een nieuwe voeding lijkt mij wel noodzakelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
-The_Mask- schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:13:
[...]

Dat Win7 niet goed draait ligt denk ik niet aan de videokaart...

Maar idd om welke videokaart gaat het hier en wat zijn de specs van de voeding.
Ik denk dat WIn7, niet goed draait door de matige Intel GMA 3000. 64MB dedicated, daar zit ie bij wijze van spreken al aan als de pc opstart!
En dan 128 mb wordt er van het geheugen gepakt, en Win7 is zo grafisch.

Maar welke videokaart precies weet ik nog niet, wel weet ik dat een andere voeding gewenst is vandaar ook de start van deze post.

Wie weet waar ik een HP voeding kan kopen die in een Small form factory past van HP!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
of je bouwt je inhoud (moederbord, cpu, geheugen, hardeschijf etc) over naar een goedkoop atx kastje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PSP123 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Welke videokaart, goh dat weet ik nog niet maar één die toch wel een 400 Watt voeding nodig heb.
Bijv: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI
Of zal mijn CPU dan de bottleneck worden??

Wat ik wil zeggen, een nieuwe voeding lijkt mij wel noodzakelijk!!
Voor zo'n videokaart iig niet. :p
PSP123 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat WIn7, niet goed draait door de matige Intel GMA 3000. 64MB dedicated, daar zit ie bij wijze van spreken al aan als de pc opstart!
En dan 128 mb wordt er van het geheugen gepakt, en Win7 is zo grafisch.
Never nooit niet dat Win7 64MB videogeheugen vraagt bij het opstarten of uberhaubt niet genoeg heeft aan 64MB vRAM.

Daarnaast draait Win7 ook prima met 1GB werkgeheugen.
Wie weet waar ik een HP voeding kan kopen die in een Small form factory past van HP!! ;)
Je zoekt iets wat je normaal gesproken niet echt makkelijk zal vinden, maar waar je sowieso niks aan hebt of te wel doe het niet. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
PSP123 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Oké, dan klinkt hoopvol.
Zit in je pc dan ook een Dual Core 3.0 GHZ, 2GB RAM, 80 GB SATA HDD???
En dat draait allemaal perfect op een 240 Watt voeding?

Vreemd dat dat kan, want ik heb net op de website van Sapphire gekeken en die zeggen toch echt het volgende: 300 Watt Power Supply is required.
http://www.sapphiretech.c...oduct/?psn=000101&pid=209
in mijn pc zit ook een 3.0GHZ processor met 1.5Gb ram en 80GB + 500GB harde schijf. en met een ait radeon hd4550 draait het allemaal goed op windows xp. op windows 7 heb ik 1x illegaal O-) gespeeld en dat werkte verder soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Ik heb een actieve vga splitter gekocht, om een uitgebreid bureaublad te krijgen.
Ook heb ik in de bios meer geheugen aan de interne videokaart toegewezen, scheelt heel veel.

Kan dus een slotje op.

Thanx for the good advice! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even een kleine waarschuwing, je kunt de voeding van een HP Compaq DC7700 niet zomaar vervangen voor een andere voeding. HP heeft namelijk een non-ATX powerconnector gebruikt aan de voeding en op het moederbord. Deze connectoren zijn namelijk veel kleiner dan de standaard ATX connectoren.

Ik denk dat je alleen bij HP terecht kunt met de vraag of er een zwaardere voeding geleverd kan worden of je zult moeten "solderen".

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1