Verwijderd

Topicstarter
Van jongs af aan kamp ik al met problemen met terugkerende propjes in mijn oren. Vroeger ging ik hiervoor altijd naar de huisarts die ze dan uit moest spuiten maar op een gegeven moment (5 jaar geleden) heeft hij me een doorverwijzing naar de KNO-arts gegeven. Sinds dien ben ik daar onder behandeling en laat ik (gemiddeld) om het half jaar mijn oren uitzuigen. Dit is dan ook echt nodig en ik zit na 5-6 maanden dan ook redelijk vol waardoor mijn gehoor op dat moment sterk wordt belemmerd. Dit uitzuigen gebeurt met een speciaal apparaat. Het is eigenlijk een soort stofzuigertje waarmee de vuiligheid (het propje) eruit wordt gezogen. Na meestal zo n 30 seconden is het propje wel weg en kan ik weer goed horen. Tijdens het uitzuigen is het een vervelend gevoel en je evenwichtsorgaan is even van slag maar zodra ik de deur uitloop is dat vaak al weer bijgetrokken. Afgelopen woensdag was het weer zover en moest ik langs bij de kno-arts voor mijn half jaarlijkse bezoekje. Ik heb het idee dat het 'mis' is gegaan:

Beide oren zaten volgens mijn KNO-arts goed vol. Hij heeft per oor lang moeten uitzuigen en zei me onder het zuigen al dat het nogal wat lawaai maakte. Toen beide oren weer schoon waren liep ik de deur uit bij hem met een erg dof gehoor. Ik dacht dat het in de loop van de dag/komende nacht wel weg zou trekken. Toen het de volgende ochtend(afgelopen donderdagmorgen) nog steeds hetzelfde was heb ik gebeld met de assistente van de KNO-arts. Zij zou even overleggen met de arts. Toen ik werd teruggebeld werd mij gezegd dat het geen kwaad kan en vanzelf weg gaat. Het is nu zaterdagmiddag en het is nog steeds net zo erg als toen ik woensdagmorgen de deur uit liep bij het ziekenhuis. Even ter toelichting (het is lastig uit te leggen wat je precies (niet) hoort maar ik zal het proberen):
Het is NIET het geluid wat je kan hebben als je bijvoorbeeld een hele nacht in een discotheek hebt gestaan met te harde muziek. Dan heb je namelijk echt last van een constant 'fluitende' soort piep. Nu hoor ik eigenlijk gewoon normaal (dus niks) als het stil is maar zodra er geluiden komen, en dan met name meerdere geluiden tegelijk, merk ik dat ik slecht hoor. Nogmaals, ik kan niet precies uitleggen wat het is maar misschien is het een klein beetje duidelijk zo?

Uiteraard maak ik me redelijk wat zorgen dat ik permanente gehoorbeschadiging heb opgelopen. Misschien zijn er mensen die van mijn verstand van dit alles hebben of er misschien wel ervaring mee hebb? Hoor ik graag!

Overigens ben ik niet op zoek naar tips om de propjes minder snel te krijgen. Ik volg namelijk al alle adviezen van de huis- en KNO-arts op: Niet teveel met water erin, niet met wattenstaafjes schoonmaken, ubderhaupt met niets erin porren., bij jeuke oren (door het oorsmeer) niet pulken maar enkel een druppeltje olie ofzo erin om het vet te houden.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 04:26
Ik denk dat je beter je arts weer kan bellen en zeggen dat het niet is weggetrokken en dat je er veel last van hebt. Eventueel 2nd opinion vragen bij een andere arts.

Trump II - Project 2025 tracker

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:39:
Uiteraard maak ik me redelijk wat zorgen dat ik permanente gehoorbeschadiging heb opgelopen. Misschien zijn er mensen die van mijn verstand van dit alles hebben of er misschien wel ervaring mee hebb? Hoor ik graag!
Ik herken het probleem; bij mij is het verschillende keren van kwaad tot erger gegaan doordat de prop samenging met gehoorgangontsteking, gevolgd door uitzetten van de gehoorgang wat drukt op zenuwen en de kaak. Geen pretje kan ik je verzekeren, ik heb wel eens paracetamol als snoepjes gegeten...

Als je er na dit weekend nog steeds last van hebt, naar de huisarts gaan of terug naar de KNO-arts.

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 28-02-2019 12:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dit is geen W&L-topic, we zijn hier niet dokterdokter.nl. Normaal gesproken zou ik deze naar Stuffis Generalis verplaatsen, maar de topicstarter heeft nog geen toegang tot dat subforum, vandaar een slotje.

Voor medische vragen kan je je het beste tot je huisarts of KNO-arts wenden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Dit topic is gesloten.