Toon posts:

Laptop kopen in USA?

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik moet een nieuwe laptop hebben, en ga morgen op vakantie naar amerika. Het kan natuurlijk zijn dat ik daar een mooie laptop zie, maar nu mijn vraag. Zijn er dingen die niet handig zijn als ik een laptop (gewoon met windows 7) koop in USA en hem in nederland ga gebruiken, mbt landcodes en andere dingen? Kan ik nederlandse cd/dvds erop afspelen? In nederland gekochte spellen en programma;s? Ect.
Bij voorbaat dank

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:47
Denk je even aan de garantie? Kan bij bepaalde merken wel eens een probleem zijn als je weer in Nederland zit.

Verwijderd

Topicstarter
Owja, tuurlijk garantie

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:06
Lenovo heeft wereldwijde garantie op bepaalde modellen

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 13:22
Heb zelf (wegens studie) in Amerika een Dell Studio XPS 16(45) gekocht. Dell heeft ook wereldwijde garantie (zelf gebeld naar Dell NL en Dell USA).

Tot nochtoe geen problemen gehad echter, dus gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken.
De Windows versie die daarop geïnstalleerd gaat zijn is wel een Engelse versie natuurlijk, maar verder levert 't geen problemen op wat betreft software, ook dvd's enzo heb ik geen probleem mee.
Goede winkels om dingen zoals dat goedkoop te kopen zijn bestbuy en wallmart (!)... maar daar moet je dus weer expliciet naar die garantie gaan vragen.
Ik heb m'n Dell online besteld (betalen met creditcard) en dan af laten leveren op de uni... misschien dat je zoiets kan regelen met je hotel of weet ik het..

succes ;)

oh btw.. je kan invoerrechten moeten betalen als je hem in de doos en alles mee terug neemt.. ik had 'm al 4 maanden gebruikt... de doos weggemikt en die lappy gewoon in m'n tas met alle andere elektronica meegenomen en door 't groene poortje gelopen bij douane.. geen probleem.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Met USA laptops heb je maar een paar problemen.

Garantie: niet elk merk heeft wereldwijd o.a. Dell en Asus volgensmij wel
Power: Moet je omvormer kopen voor de stroomstekker, gezien die daar naar mijn weten anders is zover ik weet.
Eventuele import kosten

Verder is het prima te doen als je met deze 3 dingen kunt leven hehe.

[ Voor 2% gewijzigd door blmp op 31-07-2010 12:43 . Reden: kleine edit ]

Patient gamer

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
blmp schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:40:

Power: Moet je omvormer kopen voor de stroomstekker, gezien die daar naar mijn weten anders is
Eventuele import kosten

nieuwe voeding kopen is een betere (/zuinigere) optie denk ik :)

iRacing Profiel

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
En uiteraard is de stekker van de adapter anders, maar goed, dat is met een reislader/verloopstekker of indien mogelijk andere kabel met max 10 Euro niet het grootste obstakel.

Belangrijkste is garantie, ook al is die wereldwijd, de duur zal waarschijnlijk niet langer dan 1 jaar zijn.
Tevens inderdaad deze op de terugweg in je (hand)bagage meenemen, verpakking etc kan je op de post sturen naar je huisadres.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01 18:23
blmp schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:40:

Power: Moet je omvormer kopen voor de stroomstekker, gezien die daar naar mijn weten anders is zover ik weet.
Eventuele import kosten

Ik heb 3 jaar terug een acer daar gekocht en die na 3 weken gewoon mee kunnen nemen, die voeding is over het algemeen geen probleem aangezien de voedingsstekker meestal een losse mickeymouse stekker is waardoor je alleen het stekkertje hoeft te vervangen a 3 euro.

Ik heb de laptop overigens 3 jaar gebruikt zonder een enkel probleem.

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09-2025

TTD

Dat was ik ook van plan maar later toch af van gezien. Rede is omdat in de us andere regeling geldt voor garantie. Winkels bepalen daar zelf hun garantie. Bij bestbuy bijvoorbeeld krijg je voor laptops maar 1 jaar garantie dus na 1 jaar ben je alle garanties kwijt, dus ook geen fabrieksgarantie meer.

Verwijderd

Vergeet ook niet dat je bij aankomst in NL belasting moet betalen over de laptop (vanaf 450 euro uit mijn hoofd). Ik zou even goed op een rijtje hebben wat de kosten in NL zijn en dan vergelijken met de states (vergeet de BTW bij binnenkomst in NL niet). Ik zou werkelijk alleen kopen bij een groot verschil. Anders levert het je imo alleen maar potentieel gezeik op ;)

Maar goed, over dit onderwerp ik heel veel te vinden op het forum. Fijne vakantie in ieder geval.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.