windows 7 +raid 0+schijven indelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ga dit weekend een nieuw systeempje bouwen:
Gigabyte GA-X58A-UD3R+920 do+raid 0 op 2 wd raptors74 adfd + daarbij 1 wd raptor 74 gd
en volgende maand een samsung 1TB f3.

ik wil op de adfd 2 partitie's van 35GB ieder in raid 0: windows 7 en office 2010 , en op de andere partitie games.
(ik heb me al enkele weken toe gelegd op het lezen van forum's en google maar ik vind nergens een antwoord)
ik wil alleen maar opstarten van die eerste partitie, en alles wat je dagelijks doet (binnenhalen en verzenden) op de andere (buiten de raid 0 schijven) op dewd 74gd raptor plaatst omdat hij anders de raid 0 schijven vol loopt.
is dit mogelijk, zoja moet ik dan tijdens het formeren van het systeem alleen de 2 adfd aan het moederboard hangen of ook gelijk de gd die ik buiten de raid 0 wil houden
de samsung plaats ik volgende maand pas voor films en muziek en back ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je RAIDarray's worden door het OS precies gezien als losse schijven, dus in de Windowssetup kun je gewoon de partitie aanmaken om het ding op te installeren, gewoon als je met een singledisk ook zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar moet je dan bij het installeren de gd schijf aan het moederboard hangen,
(die ik dus buiten de raid houd), zodat windows hem gelijk meeneemt bij het installeren van het os,
of de gd er buiten laten en pas later aansluiten als het is voltooid,
ik wil het os eigenlijk clean houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat maakt weinig uit, je kunt schijven er altijd bijprikken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:33:
Dat maakt weinig uit, je kunt schijven er altijd bijprikken als je wilt.
Excuse me voor even offtopic : @ Terw_Dan : kun jij even contact met mij opnemen -> commander1@casema.nl -> heb wat vragen over de LP3065

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mischien had ik hem in het draadje van softegoederen/windows moeten hangen,

maar wat ik bedoel is eigenlijk (bijv.)na de installatie start je internet op gaat naar
tom tom en download daar een mappack van zoveel gig, automatisch zal windows
dit willen neerzetten op de raid0 (wat ik niet wil) want dat is de schijf waar je vanuit werkt,
ben je dan verplicht om dit dan continu handmatig te veranderen naar je enkele 74gd
schijf die ik erbij zet of is het mogelijk dat bij het installeren van het OS je dit kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:58:
mischien had ik hem in het draadje van softegoederen/windows moeten hangen,

maar wat ik bedoel is eigenlijk (bijv.)na de installatie start je internet op gaat naar
tom tom en download daar een mappack van zoveel gig, automatisch zal windows
dit willen neerzetten op de raid0 (wat ik niet wil) want dat is de schijf waar je vanuit werkt,
ben je dan verplicht om dit dan continu handmatig te veranderen naar je enkele 74gd
schijf die ik erbij zet of is het mogelijk dat bij het installeren van het OS je dit kan veranderen.
Dat is niet meer dan even in je browser het default downloadpad veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het probleem niet, bij een fresh install van je os kun je de partitie grootte zelf bepalen.
Daarna via windows de array opdelen in eventuele andere partities.
Daarnaast zal je windows partitie (met office) op den duur toch trager worden, als je games of andere programmas installeerd.
En dat downloaden, kun je zelf bepalen waar de meuk komt te staan. Oops.. Terw_Dan zegt het al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, weet genoeg bedankt
mag van mij op slot
Pagina: 1