Home Cinema Set 5.1 met Blu-ray

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik zoek voor mijn nieuwe tv (weet nog niet welke ik wil, een full hd led of full hd plasma) een home cinema set met mooi surround geluid en een goede Blu-Ray speler, maar hij mag vooral niet te veel kosten, de goedkoopste fatsoenlijke die ik vond is deze: En ook wil ik er nog een zo goedkoop mogelijke home cinema set bij met overtuigend surround sound en een goede Blu-Ray speler, hebben jullie daar nog advies over? Dit is een van de goedkoopste die ik vind: http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...b905sa/902227/

Ik denk dat 5.1 het beste is voor mijn eisen, of zou 2.1 ook nog kunnen? Is dat echt mooi surround?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is ten eerste je budget 8)7, wat heb je zelf al gevonden & wat zijn echt je vereisten?

Beetje karige TS...

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2010 22:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• averagegamer
D4NG3R NL schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:53:
Wat is ten eerste je budget 8)7, wat heb je zelf al gevonden & wat zijn echt je vereisten?

Beetje karige TS...
Ik heb al een link gegeven welke ik zelf al gevonden heb. Budget, zo goedkoop mogelijk, liefst onder de 400 euro. vereisten zoals ik al zei overtuigend Surround geluid gecombineerd met een goede Blu-Ray speler, maar ik weet zowel bij de Blu-ray speler als het surround systeem niet zo goed waar ik op moet letten, ik ben erg bezig met me te verdiepen in welke tv ik wil, maar bij home cinema sets wordt je ook weer bedolven onder de termen, dolby surround, true surround, dts en weet ik veel, en is een blu-ray speler een blu-ray speler, of weet de een er nog weer een mooier resultaat uit te halen dan de ander? ( bijvoorbeeld bij dvd's, upscaling ofzo?)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je link werkt niet. Dus je TS is eigenlijk waardeloos :')

• averagegamer
D4NG3R NL schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:59:
Ik heb dus hierboven een toevoeging geschreven, als je die even leest, waar slaat het op dat het waardeloos is :S alle info staat er gewoon. Hierbij de link: http://www.kieskeurig.nl/...ysteem/lg/hb905sa/902227/

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je link werkt nog steeds niet (krijg een errorpagina). Maaruh, zoiets?
pricewatch: Philips HTS5560/12

Is volgens reviews vrij goed & de prijs is al helemaal strak (362 euro)

• averagegamer
D4NG3R NL schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:04:
Je link werkt nog steeds niet (krijg een errorpagina). Maaruh, zoiets?
pricewatch: Philips HTS5560/12

Is volgens reviews vrij goed & de prijs is al helemaal strak (362 euro)
Gek dat de link niet werkt, bij mij doet t wel, het is de LG HB905SA die ik bedoelde. Die Philips is ook wel betaalbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door averagegamer op 30-07-2010 23:06 ]

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
averagegamer schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:51:
Ik zoek voor mijn nieuwe tv (weet nog niet welke ik wil, een full hd led of full hd plasma) een home cinema set met mooi surround geluid en een goede Blu-Ray speler, maar hij mag vooral niet te veel kosten, de goedkoopste fatsoenlijke die ik vond is deze: En ook wil ik er nog een zo goedkoop mogelijke home cinema set bij met overtuigend surround sound en een goede Blu-Ray speler, hebben jullie daar nog advies over? Dit is een van de goedkoopste die ik vind: http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...b905sa/902227/

Ik denk dat 5.1 het beste is voor mijn eisen, of zou 2.1 ook nog kunnen? Is dat echt mooi surround?
Serieus? Vraag je nou echt of 2.1 mooi surround geeft? 2.1 is gewoon stereo met een subwoofer, dus nee, dat is niet 'echt mooi surround'.

Misschien dat je denkt dat je een compleet beeld geeft van wat je wilt, omdat dat ook alles is wat je wilt. Maar om daar een beetje onderbouwde reactie op te krijgen op dit forum is het echt te weinig. De enige soort reactie die je hier mee krijgt zijn van het soort: "Ik heb deze, die moet je ook kopen, die is goed!" En dat geeft je misschien een veilig gevoel maar zegt eigenlijk niets, voor elk product dat er te koop is, is er wel een eigenaar/gebruiker te vinden die er helemaal blij mee is. Dat is namelijk afhankelijk van wat diegene er van wil en verwacht.

Met jou eisen, niet duur en toch prima spul, kun je het beste gewoon naar de Media Markt, BCC of andere elektronica zaak gaan, zoek iets uit wat je mooi vind (het staat toch in het zicht in je woonkamer), wat goed/duidelijk werkt voor jou (afstandbediening die je 'snapt') en wat ook wel goed klinkt.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
averagegamer schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:59:
[...]
Ik heb al een link gegeven welke ik zelf al gevonden heb. Budget, zo goedkoop mogelijk, liefst onder de 400 euro. vereisten zoals ik al zei overtuigend Surround geluid gecombineerd met een goede Blu-Ray speler, maar ik weet zowel bij de Blu-ray speler als het surround systeem niet zo goed waar ik op moet letten, ik ben erg bezig met me te verdiepen in welke tv ik wil, maar bij home cinema sets wordt je ook weer bedolven onder de termen, dolby surround, true surround, dts en weet ik veel, en is een blu-ray speler een blu-ray speler, of weet de een er nog weer een mooier resultaat uit te halen dan de ander? ( bijvoorbeeld bij dvd's, upscaling ofzo?)
Ja, je linkt werkt wel.
Maar wat wil je nou eigenlijk?
Je geeft aan dat je het goedkoopste van het goedkoopste wilt. Denk je dan echt dat je wat te kiezen hebt in kwaliteit of opties?

Je hebt je huiswerk gedaan en bent op dat LG setje uitgekomen.
Ga dat dan kopen!

• averagegamer
Ik wil gewoon weten of dat kwaliteit biedt, zo'n setje, of je dan een beetej mooi surround geluid hebt en of die blu-ray speler goed genoeg is, of dat een kleine investering meer me veel meer oplevert.

Je hebt naast 5.1 ook 2.1 en soundbars met virtueel surround geluid en je hebt 2.1 setjes van Bose met surround geluid, zijn die dan slecht?

Daarnaast, heb ik een blu-ray setje met upscaling mogelijkheid nodig of voegt dat weinig toe? Hoe zit het met al die Dolby technieken als DTS, True Sound, PrologicII Digital, DTS-HD, welke heb ik echt wat aan en zijn belangrijk dat mijn set die ondersteund?

[ Voor 27% gewijzigd door averagegamer op 01-08-2010 12:11 ]

• centr1no
Ze zijn niet per definitie slecht maar wel anders.
Als je wilt weten hoe anders dan zoek je ergens een winkel waar je de boel kunt beluisteren.
Setjes zoals die van LG doen gewoon wat ze horen te doen. Spelen alles af wat je er in stopt en je krijgt een redelijke filmbeleving.
Maar je kunt geen ultieme geluidsbeleving verwachten van zo'n alles in 1 apparaat met miniluidsprekers.
Wil je iets dat beduidend beter klinkt dan zul je met losse componenten aan de gang moeten (BD-speler, receiver en speakerset) en zul je waarschijnlijk je budget minimaal moeten verdubbelen.
Er zullen best setjes zijn die voor zeg €100 meer beter geluid produceren maar dan moet je je afvragen of je voor dat verschil wilt betalen.
Verschillende merken in de "goedkoopste" prijsklasse zullen onderling waarschijnlijk weinig kwaliteitsverschil hebben qwa geluidsbeleving, zolang je maar wegblijft van de "B" merken.

En als je de keus hebt uit meerdere setjes zou ik adviseren er een te kiezen die er degelijk uit ziet en ook degelijk aanvoelt. Denk aan wiebelende knopjes en dvd lade. Ziet het er uit als plastic speelgoed? Wat wegen de speakertjes? Dat soort dingen.
Als je daar een goed gevoel bij hebt dan ben je meteen veel meer tevreden met je apparaat.

Voor het verschil tussen de verschillende Dolby's en DTS-en is Google heel geschikt.
Belangrijkste is dat je voor de HD technieken een degelijke 7.1 set moet hebben om er maximaal van te kunnen profiteren.
5.1 Setjes in de goedkoopste klasse kunnen de standaard wel ondersteunen maar je zult het nooit horen.

Over upscaling bestaan al ettelijke topics. Lees die maar eens door.

[ Voor 13% gewijzigd door centr1no op 01-08-2010 12:39 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Even ingrijpen voordat het fout gaat...

Ten eerste mag D4NG3R NL dit soort teksten voor zich houden:
D4NG3R NL schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:59:
De link werkt namelijk wel. Maar het is vooral dat een bericht als dat gewoon niets toevoegt en de TS ook niets verder helpt.

En ten tweede mag Averagegamer vanaf nu wel eens wat meer inzet gaan tonen en onderzoek gaan doen. Want dat mis ik inderdaad. Er zijn diverse sites en topics waar over het nut (of het niet-nut) gesproken wordt als het gaat om DTS of DTS HD. En hetzelfde geld voor de 2.1 setjes die zogenaamd surround geven.

Maar de vraag of je voor 400 euro kwaliteit krijgt, daar is het antwoord sowieso "nee" op. Voor die 400 euro wil je dus vijf speakers; een subwoofer; luidsprekerkabel; een versterker en een Blu-ray speler. Dan kan je toch met een beetje logisch nadenken dat de artikelen in een dergelijke set gewoon niet goed van kwaliteit zijn. Het is leuk voor te beginnen, maar daar houdt het ook echt op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• averagegamer
Dat heeft niks met logisch nadenken te maken, want ik heb nooit met zulke setjes of delen van zulke setjes te maken gehad, dus ik weet niet of dat een lage of hoge prijs is. Ik wil gewoon een setje dat Blu-rays afspeelt en Surround geluid geeft, meer niet. En als je mn vorige topic over tv's hebt gelezen weet je dat ik wel degelijk erg veel research doe, in dit geval idd iets minder, maar het zijn ook geen moeilijke vragen die lange antwoorden vragen.

1. Geeft zo'n setje Surround geluid? Dus dat die helikopter achter je lijkt op te stijgen ed.
2. Is zo'n Blu-ray speler gewoon een Blu-ray speler? Of kunnen duurdere spelers een (veel) mooier beeld produceren?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

1. Een 5.1 setje geeft de mogelijkheid om inderdaad te suggereren dat er een helikopter achter je opstijgt inderdaad. Echter hangt dat niet alleen van het setje af, maar ook of er op de bron (dus de DVD of Blu-ray) een merkanaals codec aanwezig is. Dus bijvoorbeeld DTS 5.1. Met de huidige films is het in 100% van de gevallen eigenlijk zo. Er zijn nog wel wat films die maar over 2.0 beschikken, maar dat zijn vooral oudere films die opnieuw zijn uitgebracht. En al is het 2.0 dan kan je met dingen als Dolby Pro Logic IIx en DTS Neo van 2.0 een soort 5.1 surround laten maken. Het is niet je van het, maar beter dan 2 kanaals stereo.
  2. In dit budget is een Blu-ray speler gewoon een Blu-ray speler. In de hogere klassen heb je spelers die iets beter beeld kunnen geven, al is lopen er daarover nogal veel discussies. Maar met een kant-en-klare set van dit bedrag zou ik me niet op dat soort punten blind gaan staren. Dan zou ik eerder kijken naar wat de speler kan: als streamen van video of muziek via USB of netwerk. Ook kan je naar de aansluitingen kijken in het geval je meer apparaten op de set aan wilt sluiten. Dus een extra optische ingang of wat dan ook...
En het heeft wel met logisch nadenken te maken. Als je ziet dat er receivers zijn van vele honderden tot duizenden euro's, idem met speakers die per stuk honderden tot duizenden euro's kosten en dat gaat ook op voor Blu-ray spelers. En jij komt met een set waar dat alles in moet zitten voor 400 euro en het liefst nog minder. Dan is het toch wel duidelijk dat het geen kwaliteit zal zijn. Je hebt dan gewoon melkpakjes die net de hoge tonen weer kunnen geven en de rest gaat over de subwoofer. Nee, dat is geen kwaliteit.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 01-08-2010 17:33 ]

• averagegamer
FeaR1986 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:31:
  1. Een 5.1 setje geeft de mogelijkheid om inderdaad te suggereren dat er een helikopter achter je opstijgt inderdaad. Echter hangt dat niet alleen van het setje af, maar ook of er op de bron (dus de DVD of Blu-ray) een merkanaals codec aanwezig is. Dus bijvoorbeeld DTS 5.1. Met de huidige films is het in 100% van de gevallen eigenlijk zo. Er zijn nog wel wat films die maar over 2.0 beschikken, maar dat zijn vooral oudere films die opnieuw zijn uitgebracht. En al is het 2.0 dan kan je met dingen als Dolby Pro Logic IIx en DTS Neo van 2.0 een soort 5.1 surround laten maken. Het is niet je van het, maar beter dan 2 kanaals stereo.
  2. In dit budget is een Blu-ray speler gewoon een Blu-ray speler. In de hogere klassen heb je spelers die iets beter beeld kunnen geven, al is lopen er daarover nogal veel discussies. Maar met een kant-en-klare set van dit bedrag zou ik me niet op dat soort punten blind gaan staren. Dan zou ik eerder kijken naar wat de speler kan: als streamen van video of muziek via USB of netwerk. Ook kan je naar de aansluitingen kijken in het geval je meer apparaten op de set aan wilt sluiten. Dus een extra optische ingang of wat dan ook...
En het heeft wel met logisch nadenken te maken. Als je ziet dat er receivers zijn van vele honderden tot duizenden euro's, idem met speakers die per stuk honderden tot duizenden euro's kosten en dat gaat ook op voor Blu-ray spelers. En jij komt met een set waar dat alles in moet zitten voor 400 euro en het liefst nog minder. Dan is het toch wel duidelijk dat het geen kwaliteit zal zijn. Je hebt dan gewoon melkpakjes die net de hoge tonen weer kunnen geven en de rest gaat over de subwoofer. Nee, dat is geen kwaliteit.
Ten eerste verdiep ik me daar niet in, dus nee, ik weet niet wat dat kost, ten tweede, ja, ik snap ook wel dat het geen topkwaliteit is en dat geen Bose of Bang en Olufsen is, dat was de vraag ook niet, de vraag was of het aan die 2 punten voldeed, dat doet het dus, bedankt voor het antwoord. Het zal iig een stuk beter zijn als de zeer oude Koda Home Cinema Set die ik al 8 jaar heb ofzo.

• centr1no
averagegamer schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:17:
Dat heeft niks met logisch nadenken te maken, want ik heb nooit met zulke setjes of delen van zulke setjes te maken gehad, dus ik weet niet of dat een lage of hoge prijs is. Ik wil gewoon een setje dat Blu-rays afspeelt en Surround geluid geeft, meer niet. En als je mn vorige topic over tv's hebt gelezen weet je dat ik wel degelijk erg veel research doe, in dit geval idd iets minder, maar het zijn ook geen moeilijke vragen die lange antwoorden vragen.

1. Geeft zo'n setje Surround geluid? Dus dat die helikopter achter je lijkt op te stijgen ed.
2. Is zo'n Blu-ray speler gewoon een Blu-ray speler? Of kunnen duurdere spelers een (veel) mooier beeld produceren?
Wat een onzin.
Zelfs al had je alleen op kieskeurig gekeken dan had je al gezien dat degene die je vond de goedkoopste was. Dus je weet best of het een hoge of lage prijs is.
Die 1e vraag 8)7
Je maakt mij niet wijs dat jij of niemand in je omgeving totaal niets weten van surround.
En zelfs al was dat zo dan zou je in het eerste artikel wat je erover op internet waar dan ook zou lezen al zien dat 5.1 gelijk staat aan surround geluid.

Met iedere nieuwe post van jou wordt het maar niet duidelijk wat je nu eigenlijk wilt.
Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de uiteindelijke vraag toch weer wordt:
"Wat vinden jullie dat ik moet kopen?"

Laat me duidelijk zijn.
Je wilt een zo goedkoop mogelijke HC-set? Dan heb je niet te zeuren over kwaliteit e.d..
Koop dan de goedkoopste!
averagegamer schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:25:
[...]

Ten eerste verdiep ik me daar niet in, dus nee, ik weet niet wat dat kost, ten tweede, ja, ik snap ook wel dat het geen topkwaliteit is en dat geen Bose of Bang en Olufsen is, dat was de vraag ook niet, de vraag was of het aan die 2 punten voldeed, dat doet het dus, bedankt voor het antwoord. Het zal iig een stuk beter zijn als de zeer oude Koda Home Cinema Set die ik al 8 jaar heb ofzo.
Oh, was dat de vraag.
Had je dat niet meteen in de TS kunnen doen?
En je had al een HC-set. Dus je wist wel wat surround was?

[ Voor 17% gewijzigd door centr1no op 01-08-2010 21:29 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

averagegamer schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:25:
[...]Ten eerste verdiep ik me daar niet in, dus nee, ik weet niet wat dat kost
En dat eerste punt verwachten we dus op GoT: eigen onderzoek en inzet. En dus ook dat je je in de materie verdiept voordat je post. Zat al langer te twijfelen om dit topic op slot te doen aangezien het niet voldoet aan Het algemeen beleid en AUD beleid en dat heb je nu zelf beaamd.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.