KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
dan kunnen we beter zien wat er aan de hand is
Probeer het morgen even, maar vanmorgen lukte het niet. Het is te onduidelijk ben ik bang...Kefding schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:44:
Kan je er misschien een foto van maken?
dan kunnen we beter zien wat er aan de hand is
Maar je moet het zien alsof er een witte waas voor zit, geen damp, maar alsof er niet goed gezeemd is. Het is volgens mij ook van de warmte gekomen...
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Dat zou best eens door de warmte kunnen. Ik begrijp volgens mij wat je bedoelt, want ik heb zoiets soortgelijks op mn HTC HD2 (en meerdere mensen trouwens), en je ziet het vooral als het scherm helder wit is...THE_BASE schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:05:
[...]
Probeer het morgen even, maar vanmorgen lukte het niet. Het is te onduidelijk ben ik bang...
Maar je moet het zien alsof er een witte waas voor zit, geen damp, maar alsof er niet goed gezeemd is. Het is volgens mij ook van de warmte gekomen...
Misschien komt het ook doordat je druk op het scherm hebt uitgeoefend..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 00:08 ]
Nee, heb geen druk uitgeoefend op het scherm, dat weet ik zeker, ik denk warmte, of druk door warmte van de laatste tijd ofzo. Geen idee. Probeer nog een foto te maken!Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:05:
[...]
Dat zou best eens door de warmte kunnen. Ik begrijp volgens mij wat je bedoelt, want ik heb zoiets soortgelijks op mn HTC HD2 (en meerdere mensen trouwens), en je ziet het vooral als het scherm helder wit is...
Misschien komt het ook doordat je druk op het scherm hebt uitgeoefend..
Zou het ook nog komen door Flash? Ik gebruik 's avonds nog wel eens Flash (games etc.)...
[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 31-07-2010 10:12 ]
Misschien een rare vraag, maar rook jij bij je iMac?THE_BASE schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:50:
[...]
Nee, heb geen druk uitgeoefend op het scherm, dat weet ik zeker, ik denk warmte, of druk door warmte van de laatste tijd ofzo. Geen idee. Probeer nog een foto te maken!
Zou het ook nog komen door Flash? Ik gebruik 's avonds nog wel eens Flash (games etc.)...
Gebruik van Flash kan wel leiden tot meer CPU gebruik wat weer leid tot hogere temperaturen..THE_BASE schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:50:
[...]
De witte waas heeft dus zeer waarschijnlijk wat te maken met de verhoogde temperatuur...
Nog even wat vraagjes:
Draaien je fans nog?
Staat de iMac in een stoffige omgeving?
Is de witte waas trouwens alleen aanwezig als de iMac heet is of is die er altijd?
[ Voor 17% gewijzigd door BigJeff op 31-07-2010 13:29 ]
Ik heb geen idee of die fans nog draaien, hoe zou ik dat kunnen zien? Gisteren volgens iStat op 69 graden ofzo, geen idee of dat altijd zo was, volgens mij wel.
De witte waas is er altijd, ook als íe uit staat. Het is enorm moeilijk te fotograferen.
Ik zag net wel een tutorial om de glasplaat van je iMac te halen, maar ervaring leert dat er dan enorm veel stof achter gaat zitten. Verder las ik dat het bij sommige weer weg gaat en vanzelf weer eens terugkeert. Heel vreemd verhaal zo.
Als je een plakkerige roller hebt die bijv wordt gebruikt om haren van kleding te verwijderen die werken enorm goed om de glasplaat terug te zetten zonder enige stof, hier kan je natuurlijk ook een anti-statische roller voor gebruiken of een groot plak-vel.THE_BASE schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:06:
Nope, ik rook niet, niemand in mijn huis overigens.
Ik heb geen idee of die fans nog draaien, hoe zou ik dat kunnen zien? Gisteren volgens iStat op 69 graden ofzo, geen idee of dat altijd zo was, volgens mij wel.
De witte waas is er altijd, ook als íe uit staat. Het is enorm moeilijk te fotograferen.
Ik zag net wel een tutorial om de glasplaat van je iMac te halen, maar ervaring leert dat er dan enorm veel stof achter gaat zitten. Verder las ik dat het bij sommige weer weg gaat en vanzelf weer eens terugkeert. Heel vreemd verhaal zo.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Datzelfde zal dit ook wel zijn. Als 'ie aanstaat heb ik er geen last van, dus ga nu niet kloten met dat scherm. Ik kijk of het wegtrekt en als ik er last van krijg kan ik het altijd nog doen.OkselFris schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:30:
Die witte waas had ik ook in de bovenhoek van mijn vorige 20 inch iMac. Het valt niet op als je er niet op let, maar wanneer hij uit staat zie je het wel. Staat volgens mij los van de warmte, bij mij leek het toch dat het achter maar op het glas zat. Je zou het eens kunnen wagen om het glas er eens vanaf te halen. Bij mijn oude imac heb ik het altijd genegeerd omdat het niet hinderlijk was
Ik hoop alleen niet dat het erger wordt!
Die 69 graden is wel normaal..THE_BASE schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:06:
Nope, ik rook niet, niemand in mijn huis overigens.
Dus ik denk dat het met de fans wel goed zit..
En met die temperaturen lijkt het me ook stug dat er ergens iets verstopt zit of zo door stof...
Dan had ie namelijk veel warmer moeten zijn...
I'm out of options, so to speak
Hoop dat je een oplossing/reden vindt
Binnenkort maar even contact opnemen met apple, want ik vind het wel storend namelijk (als je een donkere film kijkt bijvoorbeeld). Ik had nog geen contact opgenomen, want ik had begrepen dat apple redelijk streng was bij schade door roken.
Als iemand iets anders weet, ik hoor het graag
Heb deze net iets langer dan een half jaar, dus dat heb ikaramdin schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:19:
Heb je nog garantie? Anders zou ik bellen met Apple Care.