Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

Topicstarter
Is er iemand met ervaring in het mee nemen van zijn/haar camera de Amsterdam Arena in?

Ik heb op de website van de Arena zelf en van Ajax gekeken en daar staat onderstaande:

Qoute van Ajax.nl:

Wat mag niet?

- video-opnamen of andere audiovisuele vastleggingen te maken. (Alle fototoestellen zijn toegestaan mits deze niet voor commerciële privé doeleinden gebruikt worden, de lens niet dermate groot is dat anderen gehinderd worden, de foto's voor commercieel gebruik worden gemaakt.)

Wat ik hier dus uit begrijp is dat je wel je camera mee mag nemen maar niet met een 800mm lens bv want die ligt dan bij diegene voor je op zijn hoofd bv. Maar een 70-200 lijkt mij dan geen probleem aangezien je daar niemand mee lastig valt denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mijn vaders DSLR is toen geweigerd bij een concert van Genesis. Geen id of dit policy is van de Arena of bepaald wordt door het georganiseerde event.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Een concert in de ArenA is wat anders dan een voetbalwetstrijd in de ArenA. Bij een concert of voorstelling mag je sowieso geen foto's of video's maken. Tijdens de voetbalwetstrijd mag je geen video's maken, omdat ze daarvan geen uitzendrechten, etc ontvangen. Het zelfde geldt voor foto's. Een lange lens betekend de spelers dicht bij kunnen halen en dat mogen alleen de fotografen doen :P
Dus het lijkt me gewoon toegestaan om voor prive gebruik foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Donstil schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:45:
Mijn vaders DSLR is toen geweigerd bij een concert van Genesis. Geen id of dit policy is van de Arena of bepaald wordt door het georganiseerde event.
Ik weet inderdaad dat het bij concerten eigenlijk nooit is toegestaan, alhoewel ze tegenwoordig volgens mij wel compact cameras gedogen.

Het gaat inderdaad om een voetbal wedstrijd, vermeldde ik er niet specifiek bij maar dat ik quote vanaf de Ajax website zegt genoeg denk ik ;)
Het is trouwens inderdaad gewoon allemaal voor prive gebruik alhoewel ik wel twijfel of ik mijn camera uberhaupt mee neem.

Aangezien ik op de eerste rij zit kan ik diegene voor me er sowieso niet mee lastig vallen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368217

70-200 kun je vergeten, daar kom je de arena niet mee in, tenzij je een goeie babbel en een beetje mazzel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Anoniem: 368217 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:11:
70-200 kun je vergeten, daar kom je de arena niet mee in, tenzij je een goeie babbel en een beetje mazzel hebt.
controleren ze dan iedere cameratas of er misschien niet een langere lens in zit dan de lens die op de camera is bevestigd? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
photofreak schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:24:
[...]

controleren ze dan iedere cameratas of er misschien niet een langere lens in zit dan de lens die op de camera is bevestigd? O-)
Ik denk als je zo'n tas mee neemt dat ze die sowieso in willen zien, je kan er van alles in stoppen natuurlijk.
Anoniem: 368217 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:11:
En wat zou de reden hier achter zijn? Je hinderd er niemand mee toch?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 317759 op 30-07-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ze gedogen alle compactcamera's. Is toch niet aan te ontkomen, aangezien elke GSM tegenwoordig ook een camera heeft. Alle camera's met verwisselbare lens worden geweigerd. Die kan je dus rustig thuislaten. Ik neem m'n compact nu ook al diverse keren mee de arena in, nooit een probleem gehad.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56
Professionele camera's mogen niet, omdat ze niet willen dat jij je (goede) foto's, van bijvoorbeeld grote artiesten, gaat verkopen. Compactcamera's kunnen ze moeilijk op controleren omdat ze zo klein zijn en aangezien de kwaliteit daarvan meestal toch niet om over naar huis te schrijven valt is dat ook niet zo'n probleem.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368217

Als het goed is wordt ALLES gecontroleerd.
Maar net zoals Mute hierboven al aangeeft willen ze het gewoon niet.
Telefoons en compact kunnen ze bijna niet tegenhouden maar een spiegelreflex, daar worden ze al zenuwachtig van.
Bij AJAX niet gebrobeerd maar een rondje bellen bij de F.C. Utrecht levert je gewoon een plekje achter de reclame borden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:06

rapture

Zelfs daar netwerken?

photofreak schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:24:
In het extreme fouilleren ze en zorgen ervoor dat alle compacts eruit gehaald zijn (bv Evanescence in Lotto Arena Antwerpen. Ik ben vergeten of ze de laatste GSM ook eruit geplukt hadden.). Het is afhankelijk van de artiest, concertorganisator,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:32:
. Alle camera's met verwisselbare lens worden geweigerd. Die kan je dus rustig thuislaten. Ik neem m'n compact nu ook al diverse keren mee de arena in, nooit een probleem gehad.
Maar op de website bij de huisregels staat toch onderstaande vermeld:

Alle fototoestellen zijn toegestaan mits deze niet voor commerciële privé doeleinden gebruikt worden, de lens niet dermate groot is dat anderen gehinderd worden, de foto's voor commercieel gebruik worden gemaakt.)
Mute schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:34:
Professionele camera's mogen niet, omdat ze niet willen dat jij je (goede) foto's, van bijvoorbeeld grote artiesten, gaat verkopen. Compactcamera's kunnen ze moeilijk op controleren omdat ze zo klein zijn en aangezien de kwaliteit daarvan meestal toch niet om over naar huis te schrijven valt is dat ook niet zo'n probleem.
Het gaat dus echt om een voetbalwedstrijd en geen concert of optreden.
Waarom zouden ze niet willen dat je goede foto's maakt als ze zelf stellen in de huisregels dat alle fototoestellen toegestaan zijn als je maar niks commercieels er mee doet en je anderen niet hinderd met een grote lens.
Anoniem: 368217 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:50:

Bij AJAX niet gebrobeerd maar een rondje bellen bij de F.C. Utrecht levert je gewoon een plekje achter de reclame borden op.
Ik zal de Arena inderdaad wel even bellen om het zeker te weten. Ik denk misschien heeft iemand hier er al ervaring mee.
Maar dat is wel heel mooi als je met Utrecht belt dat je zomaar een plekje achter de reclame borden kan krijgen, dat is echt tof _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
ik was woensdag bij ajax-paok en toen werd iedereen gecontroleerd... Ik zou je dSLR niet meenemen.
Waarschijnlijk je eerste keer dat je naar zo'n wedstrijd gaat? Ik weet wel zeker dat je daar niet prettig met 1000+ eu in je rugzak loopt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

sapphire

Die-hard pruts0r

rapture schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:57:
[...]
In het extreme fouilleren ze en zorgen ervoor dat alle compacts eruit gehaald zijn (bv Evanescence in Lotto Arena Antwerpen. Ik ben vergeten of ze de laatste GSM ook eruit geplukt hadden.). Het is afhankelijk van de artiest, concertorganisator,...
Dan gan ze controleren, en halen ze iedere compact eruit. En dan? wet je wat een organisatie het is omdat allemaal veilig op te bergen en te zorgen dat iedereen de juiste camera terug krijgt. Ik ben er 1x uitgehaald met m'n 30D en dat was al een heel gedoe, met iemand van de beveiliging mee naar achteren, camera in een soort kluis, eigendomsbewijs mee, en terug krijgen was nog moeilijker. En dat dan X-honderd keer, ik denk dat zo'n beetje iedere organisator dat wel uit z'n hoofd laat. Zo niet, dan zijn ze gek :+
Nouja ik weet vrij zeker dat je met een dSLR en 70-200 niet binnen komt zonder het enigsinds te verbergen. In dat geval: lang leven half-foto rugtassen !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:06

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb de foto's van de bergen compacts gezien. Als ze je compact niet aan de ingang te pakken krijgen, dan wordt het tijdens het concert nog eruit geplukt. Het is maar welke onderhandelingsmacht bepaalde artiesten hebben.

Zie het zoals "Fifa staat boven de wet", als in "Als jouw land tijdens het WK niet x aantal vierkante kilometers grondgebied aan Fifa afstaat, dan gaat het feest niet door.". Van organisatoren tot landen die moeten knielen. Voor jou 10 anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
Vorige week in De Kuip zat er een vrouw voor mij met ik gok een Canon 7d + grip + een witte grote 70-200 schuifzoom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

gelukkie schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:44:
Vorige week in De Kuip zat er een vrouw voor mij met ik gok een Canon 7d + grip + een witte grote 70-200 schuifzoom...
Zelf werk ik regelmatig in/rondom de kuip en er bestaat een ontheffing voor; Het beste kan je even bellen en met een mooie babbel heb je een plek in de perstribune te pakken, lukt het je niet kan je vragen of je je camera mee mag nemen, dan moet je vertellen wat je mee zal nemen en je naam, vervolgens wordt het geverifieerd door een medewerker als je aankomt met je spullen en je krijgt een kaartje mee waarop staat dat je toestemming hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

sapphire

Die-hard pruts0r

gelukkie schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:44:
Dat zal dan wel een 100-400 geweest zijn want witte 70-200's met schuifzoom bestaan niet ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
Duidelijk verhaal van De Kuip!

En over het bereik schuifzoom, ik zit zelf met Nikon, dus kan heel goed kloppen :9 ;)
Pagina: 1