Hitteprobleem Intel E8200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Mijn CPU wordt bij hoge load (100%) extreem heet. Bij lage load (<20%) is deze 45 graden maar bij 100% bijna 100 graden! Een behoorlijk groot verschil (komt door de cooler die ik heb?)
Er zit een Scythe Mugen op en er zitten 2 casefans vlak in de buurt (niet alle casefans zitten op mobo dus kan de temp niet zijn bij alle dus).

Hier is een screenshotje van Speedfan: http://i25.tinypic.com/mcw47o.jpg Er staat dat de CPU fan niet draait maar deze draait wel zeker.
De CPU is verder niet overgeklokt en dit is voor het eerst dat ik het merk (bij toeval toen mijn PC rebootte in een game).

Enig idee wat ik kan proberen? Ik weet niet of dit issue al langer speelt, ik heb er geen last van gehad tot gisteren.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Misschien is er wat mis met de sensoren want -128 graden is wel erg ongeloofwaardig en de andere negatieve temperaturen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
ETHART schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:13:
Misschien is er wat mis met de sensoren want -128 graden is wel erg ongeloofwaardig en de andere negatieve temperaturen ook.
Hm dat zou kunnen ja. CPU Fan meet 'ie niet goed en die negatieve temperaturen zijn inderdaad raar.
Even nog een foto van mijn bios voor de zekerheid, raar dat de temperatuur daar een stuk warmer is terwijl de CPU load natuurlijk 0 is. http://i27.tinypic.com/dy94dg.jpg

Ook iets wat misschien goed is om te weten is dat ik mijn CPU het afgelopen halfjaar wel 3-4 keer op een ander mobo geplaatst (mobo issues) zonder de pasta te vervangen.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Controleer dan sowieso even de koelpasta. Die zorgt voor de warmtegeleiding geleiding tussen je koeler en je processor.

Ook moet je maar eens voelen bij de onderkant van je koelblok of je processor echt zo warm wordt. Als dit niet zo is en je koelpasta is nog goed, dan denk ik, zoals hierboven ook al gesuggereerd is, dat je temperatuursensor kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is sowieso niet goed, ik kan me niet voorstellen dat die pasta nog goed werkt na 3-4 keer de koeler losmaken en herbevestigen. Het lijkt me dus duidelijk wat de volgende stap moet zijn: koelpasta vervangen en kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Thanks voor de tips, ik zal beginnen met de koelpasta te verversen.

Pagina: 1