Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Goedenavond,

Heb sinds vanochtend de TP-Link TL-WR1043ND in huis, echter bij het instellen zegt ie dat ik een static IP heb, terwijl dat niet zo is (Ziggo internet). Mijn oude router, een Sitecom, pakt alle instellingen wel goed.

Als ik dus inlog op mijn nieuwe router, die ik ingesteld heb op dynamic IP, staat er bij IP adres, subnetmasker, gateway en de DNS adressen overal 0.0.0.0

Hoe kan ik dit oplossen? Heb op Google, de site van TP-Link en hier op het forum gekeken maar kan nergens iets hierover vinden.. De PC draait op Win 7 maar dat moet het probleem niet zijn.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 30-07-2010 19:45 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Modem al een keertje opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Weet niet of het bij Ziggo van toepassing is (iig kan het voorkomen bij UPC), maar:

- Router instellen als DHCP client op WAN kant (9 vd 10 keer standaardinstelling)
- Modem even 10 minuten van de stroom
- Modem weer aan de stroom
- Router even een herstartje geven.

[ Voor 9% gewijzigd door BHQ op 30-07-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Is volgens mij heel simpel op te lossen. Inloggen op je router, en dan naar:
Network -> MAC Clone -> Even drukken op de 'Clone MAC Adress'-knop.
Even opnieuw de Quick Setup doorlopen, of opnieuw je WAN Connection Type laten detecteren. Als het goed is vind 'ie nu wel een Dynamic IP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Als je een nieuwe router hebt, heb je ook een nieuw mac-adres.
Even 10 seconden de stroom van de modem af halen en weer erop, dan zal de modem een nieuw ip-adres aan jouw router geven.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Als je UPC hebt moet je even je modem van de stroom af halen 30 sec is meestal genoeg maar pak voor de zekerheid 5 min.

Waar ik een tijd geleden achter ben gekomen is dat het modem 3 MAC adressen onthoud. (router, laptop andere rotuer en toen weer een nieuwe router gekocht en toen werkte het plots niet, behalve de 3 andere apparaten).

Als je dus een 4de item pakt krijg je als nog geen DHCP. Wat je moet doen is je modem resetten (reset knop).

MAC adressen clonen kan maar zie ik lever van af, mocht je ooit je router resetten/firmware veranderen dan vergeet je dat te noteren en heb je weer het probleem dat het niet werkt :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Bedankt allen, ik zal straks het een en ander gaan uitproberen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Onbekend schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:44:
Als je een nieuwe router hebt, heb je ook een nieuw mac-adres.
Even 10 seconden de stroom van de modem af halen en weer erop, dan zal de modem een nieuw ip-adres aan jouw router geven.
Dit was de oplossing. Bedankt allen!

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Er doet zich nu een ander probleem voor. Mijn huisgenote kan met haar laptop wel draadloos verbinding maken, IP-adres toewijzen en alles gaat goed. Zegt ook dat ie correct verbonden is. Maar als ze dan op internet wil of iets dergelijks dan heeft ze opeens geen verbinding. Bekabeld kan de laptop wel gewoon op internet etc.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Heb je toevallig het mac-adres van de laptop (per ongeluk) gekloond naar de router toe?
Wat voor instellingen gebruik je voor de draadloze verbinding?
Bestandsdeling tussen de computer en de laptop werkt wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Onbekend schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:03:
Heb je toevallig het mac-adres van de laptop (per ongeluk) gekloond naar de router toe?
Wat voor instellingen gebruik je voor de draadloze verbinding?
Bestandsdeling tussen de computer en de laptop werkt wel goed?
Nee, het MAC-adres is een kloon van de computer.
Wireless instellingen: Automatisch toewijzen van een kanaal, BGN mixed mode, automatische channel width WPA-PSK/WPA2-PSK beveiligd.
De laptop met Win XP kon mijn gedeelde map op Win 7 niet vinden. De hele computer niet trouwens, zelfs niet met een bekabelde verbinding.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Waus26 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:23:
Nee, het MAC-adres is een kloon van de computer.
Wireless instellingen: Automatisch toewijzen van een kanaal, BGN mixed mode, automatische channel width WPA-PSK/WPA2-PSK beveiligd.
De laptop met Win XP kon mijn gedeelde map op Win 7 niet vinden. De hele computer niet trouwens, zelfs niet met een bekabelde verbinding.
Post eens een IPCONFIG /ALL van de werkende en de niet-werkende machine.

Wat bedoel je precies met "vinden" van de gedeelde map ?
Op welke manier doe je dat ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
lier schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:37:
[...]

Post eens een IPCONFIG /ALL van de werkende en de niet-werkende machine.
Mijn huisgenote is momenteel niet aanwezig, dus dat wordt em pas vanavond op zijn vroegst. Maar als ik de status en details van de verbinding bekijk kloppen alle gegevens wel (IP, gateway, DNS etc)
Wat bedoel je precies met "vinden" van de gedeelde map ?
Op welke manier doe je dat ?
Bij netwerklocaties kan op beide machines alleen de eigen gevonden worden. (Werkgroepnaam is wel hetzelfde)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Bij deze, de instellingen op de PC (Win 7 32 bit):

Hier stond een plaatje

En die van de laptop (Win XP 32 bit):

Hier stond een plaatje

[ Voor 38% gewijzigd door MaSw85 op 05-08-2010 14:17 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Wat je kunt proberen is de router even helemaal te resetten en alles opnieuw te configureren. Wil soms nog wel eens werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ExPlanE schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:31:
Wat je kunt proberen is de router even helemaal te resetten en alles opnieuw te configureren. Wil soms nog wel eens werken. ;)
Dat heb ik geprobeerd, maar ook dit werkt niet. Erg vreemd allemaal.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Waus26 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:43:
Er doet zich nu een ander probleem voor. Mijn huisgenote kan met haar laptop wel draadloos verbinding maken, IP-adres toewijzen en alles gaat goed. Zegt ook dat ie correct verbonden is. Maar als ze dan op internet wil of iets dergelijks dan heeft ze opeens geen verbinding. Bekabeld kan de laptop wel gewoon op internet etc.
Wordt de netwerkverbinding dan verbroken? Of is er alleen geen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Waus26 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:13:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, maar ook dit werkt niet. Erg vreemd allemaal.
Heb je ook geprobeerd de router opnieuw in te stellen vanaf haar computer/laptop? Eventueel ook haar MAC adres gebruiken om te klonen (mits je dit ook gedaan hebt met je eigen computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
[quote]Onbekend schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:32:
[...]

Wordt de netwerkverbinding dan verbroken? Of is er alleen geen internet?
[/quote]
Nee, er is verbinding en alles klopt. (Zie ook de print screens) Maar na een seconde of 10 zegt de laptop dat er geen internetverbinding beschikbaar is.

[quote]ExPlanE schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:46:
[...]

Heb je ook geprobeerd de router opnieuw in te stellen vanaf haar computer/laptop? Eventueel ook haar MAC adres gebruiken om te klonen (mits je dit ook gedaan hebt met je eigen computer).
[/quote]
Er is niks gekloond. De router proberen te bereiken vanaf haar laptop lukte eergisteren niet (draadloos). Maar als je dan verbinding maakt, dan pakt ie alles goed, instellingen ook. Maar internetten ho maar..

Edit 14.03u:
Ik heb nu de laptop weer even tot mijn beschikking. Verbinding maken met het netwerk doet ie allemaal helemaal goed, zelfs alle IP instellingen kloppen dus maar als je dan wil internetten weigert ie. Pingen naar de router geeft overigens een time-out.

Erg vreemd, hij zegt dat ie verbonden is maar als je dan pingt naar de router krijg je een time-out..

Het is me inmiddels gelukt. Heel simpel (best een noob-fout eigenlijk) door het bijwerken van het stuurprogramma van de wireless adapter op de laptop.

In ieder geval erg bedankt voor de hulp allen, hier kan een slotje op MOD.

[ Voor 25% gewijzigd door MaSw85 op 05-08-2010 14:17 ]

Komoot

Pagina: 1