Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Life is not about specs, it is about joy!
En om nu weer 50-60 euro voor een 5.1 usb geluidskaart uit te gaan geven vind ik ook zonde...
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Kun je niet de onkyo op de line laten en de rear bijvoorbeeld voor de fm transmitter gebruiken?
who put a "stop payment" on my reality check
Je moet een spanningsdeler gebruiken.
Zo heb ik een simpele stereo mixer gemaakt.
Er wordt nu een onboard geluidskaart gebruikt, het is zo'n slim form factor pctje van HP, het enige PCI slot wat erin zit is al in gebruik voor een sata controller.DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:57:
Ik neem aan dat er ook een 5 of 6 kanaals geluidskaart in die pc steekt.
Kun je niet de onkyo op de line laten en de rear bijvoorbeeld voor de fm transmitter gebruiken?
En laat een potmeter nou net een instelbare spanningsdeler zijn.jeroen3 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:10:
Met een potmeter ben je er niet, dan maak je het geluid alleen dof.
Je moet een spanningsdeler gebruiken.
Zo heb ik een simpele stereo mixer gemaakt.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik heb intussen ook niet stilgezeten.
Heb een oud setje pc speakers opengewerkt, daar het printje uitgehaald en laat die nu een hoofdtelefoonuitgang hebben die ik met de volumeknop kan regelen
Nu nog 1 vraag: kan ik ongestraft het lijnsignaal van mn geluidskaart splitten zonder dat die daaraan overlijd?
Dus 1 maal naar mn onkyo en 1 maal naar mn printje van de pc speakers
Bedankt alvast
[ Voor 9% gewijzigd door casemodder op 30-07-2010 20:50 ]
Ik neem geen verantwoordelijkheid hiervoor
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Neen, de uitgangstrap van je geluidskaart is berekent op een bepaalde impedantie (die je in de specs kan vinden) Ga je 2 gebruikers parallel schakelen op je geluidskaart dan gaat de impedantie die de geluidskaart ziet, dalen. Ligt die resulterende impedantie in de range die je geluidskaart aankan is er geen probleem. Gaat die te laag zijn dan gaan er te hoge stromen vloeien en zal je uiteindelijk de eindtrap van je geluidskaart opblazen.casemodder schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:49:
Nu nog 1 vraag: kan ik ongestraft het lijnsignaal van mn geluidskaart splitten zonder dat die daaraan overlijd?
Tuurlijk kan het wel, elke randebiel sluit maar aan wat die wil op zo'n ding, hoog en laagohmig. tot en met 4 koptelefoonskluyze schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:09:
[...]
Neen, de uitgangstrap van je geluidskaart is berekent op een bepaalde impedantie (die je in de specs kan vinden) Ga je 2 gebruikers parallel schakelen op je geluidskaart dan gaat de impedantie die de geluidskaart ziet, dalen. Ligt die resulterende impedantie in de range die je geluidskaart aankan is er geen probleem. Gaat die te laag zijn dan gaan er te hoge stromen vloeien en zal je uiteindelijk de eindtrap van je geluidskaart opblazen.
Je moet echt je best te doen om een gemiddelde geluidskaart stuk te krijgen (hamer ofzo)
Alle componenten die de ts beschijft zijn typisch hoogohmig, daar kun je eigenlijk geen problemen mee verwachten. en zelf bij 2 (relatief) laagohmige items als een koptelefoon zijn er 0 problemen
Ik denk dat dat hiermee ook wel moet lukken:casemodder schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:49:
Heren,
Ik heb intussen ook niet stilgezeten.
Heb een oud setje pc speakers opengewerkt, daar het printje uitgehaald en laat die nu een hoofdtelefoonuitgang hebben die ik met de volumeknop kan regelen![]()
Dus 1 maal naar mn onkyo en 1 maal naar mn printje van de pc speakers
Bedankt alvast
http://kabeltje.com/35mm-...r-kabel-02-meter-p-4.html
who put a "stop payment" on my reality check
Bedankt voor alle tips, hints en waarschuwingen.
Ik ga eens op zoek naar zo'n kabeltje en ik post mijn bevindingen hier.
... en etcetera en zo

Deze is 39 euro maar je moet ze voor 20 euro kunnen vinden, desnoods via marktplaats.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ik heb hier toch ooit een creative soundblaster mee om zeep geholpen. Dat was wel nog zo een geval op een isa slot. Na een tijd ging die kraken indien de muis bewoog. Er werd ook een bepaald IC (transistor) meer dan 60° (met vinger-methode gemeten) en die leek zelfs deels gesmolten te zijn. Waarschijnlijk de eindtrap of zo die opgeblazen was.fish schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:18:
[...]
Tuurlijk kan het wel, elke randebiel sluit maar aan wat die wil op zo'n ding, hoog en laagohmig. tot en met 4 koptelefoons
Je moet echt je best te doen om een gemiddelde geluidskaart stuk te krijgen (hamer ofzo)
Alle componenten die de ts beschijft zijn typisch hoogohmig, daar kun je eigenlijk geen problemen mee verwachten. en zelf bij 2 (relatief) laagohmige items als een koptelefoon zijn er 0 problemen
Een koptelefoon laagohmig? Mijn HD555 is volgens de specs 50Ω Dat noem ik niet relatief laagohmig. Of de eenheid is niet te vergelijken met normale luidsprekers of die 50Ω is relatief hoog tov. een speaker van 2/4/8Ω
Er wordt hier gesproken over lijn ingangen. Deze hebben een nog veel hogere ingangsweerstand. Vaak dik in de kOhm'skluyze schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:32:
[...]
Een koptelefoon laagohmig? Mijn HD555 is volgens de specs 50Ω Dat noem ik niet relatief laagohmig. Of de eenheid is niet te vergelijken met normale luidsprekers of die 50Ω is relatief hoog tov. een speaker van 2/4/8Ω
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
En heb net een leuk stereomixertje op marktplaats gevonden met 2 uitgangen en 4 ingangen.
Genoeg uitbreidingsmogelijkheden dus
Wordt vervolgd...
Heb via marktplaats een hele leuke stereomixer op de kop getikt.
DAP audio stage cube 3
Jack splitter gebruikt vanaf de geluidskaart 1x naar de onkyo en 1 maal naar de stage cube
De mixer afgeregeld zodat de transmitter niet overstuurt wordt.
Perfect resultaat.
Leuke bijkomstigheid is dat ik nu nog 2 extra kanalen heb om er iets bij te mixen.
Bedankt voor alle reacties

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
LauPro schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:22:
Mixers zijn geniaal en een must voor elke muziekpurist.
...

De meeste voordelige mixers hebben een SNR spec en een THD spec waar je echt van gaat huilen. Dus tenzij je het over een high-end mixer hebt, zal een muziekpurist zijn muziek niet graag door een mixer halen...
Niet dat mixers per definitie bagger zijn, maar puristen zullen ze liever mijden.
Maar even ontopic:
Een gewone stereopotmeter aan de ingang van de FM-transmitter was de aangewezen methode geweest. Een gewone line-output kan al makkelijk een 10K potmeter driven (dat is ongeveer de ingangsweerstand van een line-input); een soundcard is ook nog eens ontworpen om hoofdtelefoons te driven, die daarbij vergeleken echt laagohmig zijn.
Een speaker van 4/8 Ohm is wel een beetje gortig: de vervorming zal bij zulke lage belastingen wel flink gaan toenemen. Een hoofdtelefoon versterker is nou eenmaal geen eindversterker om speakers aan te hangen. (Maar dat is hier ook helemaal niet aan de orde...)
Maar met het huidige mixertje is je probleem nu natuurlijk netjes opgelost.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Dan is een mixer met een paar ralle opampjes (TL072, 741 of 5532 o.i.d.) en schuifpotmeters van een paar duppies 't stuk natuurlijk niet gewenst.
[ Voor 6% gewijzigd door mace op 06-08-2010 12:30 ]