Quadro of consumentenvideokaart bij Mercury Engine

Pagina: 1
Acties:

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:23

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
Hallo ;)

In november wil ik m'n nieuwe systeem dan eindelijk gaan aanschaffen, maar ik kom niet tot een goed antwoord op de volgende vraag:

Wat is de meerwaarde van een gelijk geklokte en op dezelfde GPU gebaseerde, duurdere Quadro-videokaart tegenover een consumentenvariant?

Ik denk nu aan een i7 930 met twee GTX 460's, waarschijnlijk worden dat straks twee GTX 475's. Het gebruiksdoel is CUDA en heel af en toe een beetje DiRT 2.

Waarschijnlijk worden alle Quadro-varianten en de GTX 480 officieel gecertificeerd voor Adobe Premiere Pro CS5. Via dit trucje is de noodzaak van een Quadro eigenlijk weg.

Is het dan toch beter om voor een Quadro te kiezen? Of voldoen gewone videokaarten ook?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:26
Het verschil zit em volgens mij in de ondersteuning van de kaarten, de kaarten kosten beiden eigenlijk hetzelfde om te produceren, maar de quadro lijn heeft een veel bredere en intensieve ondersteuning dan de consumenten kaarten.

http://www.nvidia.com/object/quadro_geforce.html

Via deze link kan je een pdf downloaden van nvidia zelf, daar worden de verschillen tussen geforce en quadro uitgelegd.

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:23

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
Ik denk dan dat een consumentenversie meer dan genoeg is. Bedankt voor je hulp.