studio15 loopt vast na bios

Pagina: 1
Acties:

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 09:08
Hoi,

Na een aantal dingen zelf geprobeerd te hebben, ga ik hier toch een noodkreet neer leggen.

Ik heb twee maanden gelden een nieuwe Dell studio 15 gekocht, I3, 4 gb ram, 500 gb HD. Memtest loopt goed
Dualboot win7 met Ubuntu 10,04

Mijn laptopje loopt nu vast vlak na het bios, blijft een mooi cursortje links bovenin knipperen.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
Boot aangepast zodat hij van dvd opstart, check, win7 dvd erin, check. fout melding op de win7 DVD.

Probleem is nu dat ik die DVD er niet uit kan halen, omdat er geen knopje opzit, is een dvd speler met alleen zo'n gleuf. Kortom ik kan ook geen linux cd erin proppen, want ik krijg die win7 cd er niet uit. Nou zou er volgens Dell nog een partitie met win7 instal op de hd staan en dan moet ik F8 toetsen tijdens opstarten bios, je raad het al, dat werkt niet.

Wie heeft er nog ideeën? Ik heb het idee dat als die dvd eruit is, dat ik al een heel eind ben en desnoods die laptop van een verse win7 install voorzie.

Ik ben zeer dankbaar voor de hulp,

Claws

Onder de grote rots, naast die kleine

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heeft mijn vader ook gehad met de studio 15. De oplossing was Dell bellen.
Mocht dat niet helpen dan komen ze langs om te repareren of te vervangen van onderdelen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Je hebt ook linux voor op een usb stick. bootvolgorde wijzigen en je draait linux live.
De softwarematige eject in linux zal hoogstwaarschijnlijk wel werken.

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 09:08
Thanks Job,

Dat was een goeie, dat ik daar niet aan gedacht had, blijkbaar was grub ziek/misselijk geworden, geen idee.
Ik moest even een bootable usb linux brouwen, maar dat is gelukt en daarmee heb ik Ubuntu er opnieuw opgezet en daarmee GRUB gefixt.

Dus alles draait weer, betekent wel weer dat ik Ubuntu opnieuw moet instellen, maar dat is toch een proef OS, als WIN7 maar werkt.

Nogmaals bedankt voor je hulp

Onder de grote rots, naast die kleine