• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 09:13
Ik heb sinds kort een HD5770 (1GB Cucore van asus) gekocht. Nu bleek die bij het draaien van de kubus van atitool een hoog piepend geluid te maken. Iets wat mijn vorige kaart ook deed enkele weken voor hij het begaf. Dat blijkt volgens verschillende fora iets te maken te hebben met brakke condensatoren.

Nu had ik die kaart RMA gestuurd, hebben ze hem getest met furmark, en hebben ze geen piepend geluid gehoord. De RMA dienst had ook eens geprobeerd zonder fan, waardoor ze een zacht piepend geluid hoorde, maar niet genoeg voor hem defect te vinden.

Nu kreeg ik hem terug. Zelf getest met Furmark, en ik hoor toch een pieptoon boven de fan uit. Deze toon klinkt wel iets anders en is minder hard als die te horen is bij atitool. Kan het zijn dat die pieptoon iets te maken heeft met de rest van mijn systeem in vergelijking met hun testsysteem?

Ik gebruik hem in combinatie met: Asus P5B-E, E6400, 4GB OCZ ram en een zalmen voeding van 600W

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Is het niet je voeding die piept?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

probeer met een rolletje karton (keukenpapier) en je oor de precieze plek te vinden waar de "whine" vandaan komt . Deze zou je kunnen "afdekken" met transparante nagellak o.i.d. maar het is geen uiteindelijke oplossing.

tevens:

http://theovalich.wordpre...no-more-gtx280-squealing/

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Je zou 'm idd eens in een ander systeem moeten kunnen proberen, om zeker te zijn dat het effectief de videokaart is, en niet voeding of moederbord of zo is...

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn X1900XT had altijd piep bij die kubus maar verder bijna nergens Nu, 4 jaar later verblijft hij tijdelijk op 7500KM van de plek waar hij 3 jaar gewerkt heeft. :P

De piep kan inderdaad een combinatie zijn.
Be quiet! L7 530W + Samsung Spinpoint F3 HD502HJ veroorzaakt hier piep. Andere HDD; niets aan de hand. Andere PSU; niets aan de hand.

[ Voor 35% gewijzigd door Saturnus op 31-07-2010 12:02 ]

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 09:13
Bedankt voor de reacties. Helaas heb ik geen ander systeem ter beschikking om hem in te testen. Ik wou gewoon graag weten of het inderdaad mogelijk was of de RMA dienst niets hoorde en ik hier wel, sinds ik overweeg om hem nog eens RMA op te sturen met aanvraag dat ze met atitool testen.

De 600W voeding lijkt mij genoeg voor mijn systeem, gek dat jij met een andere voeding/hdd de piep niet meer te horen krijgt. Zeker HDD is eigenaardig.

Ik ben er ook zeker van dat de piep van mijn kaart komt en niet van mijn voeding :)
Pagina: 1