Aanschaf monitor >25inch

Pagina: 1
Acties:

• Chochomel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-01 17:17
Ik gebruik nu een 22inch monitor van samsung,
maar ik ben op zoek naar een grotere, budget is ongeveer 400e.

Alle 30inch monitoren vallen hier dus automatisch buiten, hoewel ik wel een fullHD 30inch TV/monitor heb gezien voor 440e, maar ik gebruik de monitor puur voor mijn PC, is de resolutie dan wel voldoende?(1920*1080)

Als je kijkt naar PC monitoren is het grootste op dit moment 27inch, moet je bij deze modellen nog letten op bepaalde resolutie of andere eigenschappen die een musthave zijn?

Bedankt alvast!!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:41
Bedenk eerst op welke afstand je wilt gaan zitten. Want een 24" en een 27" hebben dezelfde resolutie meestal. Dus is een 27" dichtbij nogal grof, de pixels zijn immers groter of staan verder uit elkaar. Denk ook aan de kijkhoek. Een 27" TN is leuk, maar dichtbij een drama. Je ziet dan allemaal verschillende kleuren die dezelfde horen te zijn. Veraf is het wel goed. Ik weet niet hoe snel je geld kunt sparen, maar als dat best vlot gaat adviseer ik je om nog even door te bijten en een 30" te halen. Dan heb je sowieso geen TN en dus veel minder (of geen) problemen met de kijkhoek. En je hebt gewoon een echt goed scherm. Ik heb zelf een 26" S-IPS paneel, maar achteraf gezien had ik door moeten sparen. Het beeld is onder alle hoeken goed, maar groter is beter :9

Addicted to silent computing

• Chochomel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-01 17:17
hmm....ik zit denk ik zo 30-40cm van mijn beeldscherm af, is een 27inch dan altijd een no-go?(30inch TV nu zowieso helemaal;))

Ik vind zo duizen euro of meer voor een scherm wel echt teveel, zeker voor mijn doeleinden.

Bij het rondkijken voor 27inch zag ik onder andere deze

iiyama TFT Monitor 27" B2712HDS-B1 FullHD

Deze kost ongeveer 330e, ookal hoeft het van mij niet high-end te zijn, is dit dan wat?