Toon posts:

Computer ziet niet al mijn geheugen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem..

Ik heb een tijd geleden een nieuw systeem gekocht, maar hij heeft het nog geen dag goed gedaan.
Telkens wanneer ik mijn computer opstart ziet hij verschillende waardes van mijn geheugen.
Ik heb er OCZ DDR-133 platinum 3x2gb triple channel geheugen in zitten.

Als ik alle modules eruit haal en er weer in doe, dan geeft hij netjes 6gb aan bij het opstarten. Start ik daarna de computer opnieuw op dan geeft hij nog meer 4gb aan. Na een paar keer herstarten verandert het in 2gb :/

Ik heb alle testprogramma's er al op los gelaten.. ook mijn geheugen heb ik al terug gebracht en omgeruild in de winkel en de drivers heb ik ook al vernieuwd (incl. bios)

specs:
core i7 930
asus p6t moederbord
750 watt koeling
windows 7 64bit
1 hd voor mijn data (western digital, 2gb) en 1 ssd voor windows

Het lijkt me een probleem met mijn moederbord, maar ik hoop eigenlijk dat het iets simpelers is haha. Ik heb geen zin om mijn mobo terug te moeten sturen en dan een tijd te moeten wachten op een nieuwe.

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de Memory Remapping optie aanstaan in het bios? Daar zou het wel eens aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:13:
Heb je de Memory Remapping optie aanstaan in het bios? Daar zou het wel eens aan kunnen liggen.
Die optie kan ik nergens vinden in mijn bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:22:
[...]

Die optie kan ik nergens vinden in mijn bios.
Het zal er ook weinig (lees: niks) mee te maken hebben.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wat zegt memtest?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:32
support je moederbord wel het geheugen? check de Asus site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Stel je geheugen handmatig in in het BIOS (Cas-latency's, snelheid & voltage) volgens opgave van OCZ en je probleem is opgelost. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die geeft aan dat er geen fouten te bekennen zijn
(n.b.: ik heb gisteren een nieuwe geheugenkit gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja die ondersteund hij :)
bitshape schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:38:
Stel je geheugen handmatig in in het BIOS (Cas-latency's, snelheid & voltage) volgens opgave van OCZ en je probleem is opgelost. :)
ok, dan ga ik dat eens proberen. Voltage had ik al ingesteld, omdat die wat hoger moet dan de normale voltage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:12:
Ik heb een probleem..

Ik heb een tijd geleden een nieuw systeem gekocht, maar hij heeft het nog geen dag goed gedaan.
Telkens wanneer ik mijn computer opstart ziet hij verschillende waardes van mijn geheugen.
Ik heb er OCZ DDR-133 platinum 3x2gb triple channel geheugen in zitten.

Als ik alle modules eruit haal en er weer in doe, dan geeft hij netjes 6gb aan bij het opstarten. Start ik daarna de computer opnieuw op dan geeft hij nog meer 4gb aan. Na een paar keer herstarten verandert het in 2gb :/

Ik heb alle testprogramma's er al op los gelaten.. ook mijn geheugen heb ik al terug gebracht en omgeruild in de winkel en de drivers heb ik ook al vernieuwd (incl. bios)

specs:
core i7 930
asus p6t moederbord
750 watt koeling
windows 7 64bit
1 hd voor mijn data (western digital, 2gb) en 1 ssd voor windows

Het lijkt me een probleem met mijn moederbord, maar ik hoop eigenlijk dat het iets simpelers is haha. Ik heb geen zin om mijn mobo terug te moeten sturen en dan een tijd te moeten wachten op een nieuwe.

alvast bedankt voor de hulp
Je geeft zelf het antwoord al, je heb geen zin in terug sturen maar een andere optie geeft alleen maar problemen. Dus geen forum openen maar retour. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Bitshape -- Nee, alles vast instellen heeft ook niet geholpen helaas
@josa70 -- ...wat is dat nou weer voor antwoord? Ik ben geen computergenie, misschien is het gewoon ergens een instelling oid. Een foute instelling herstellen lijkt me een stuk gemakkelijker dan terug gaan met mijn moederbord. Als ik precies zou weten wat het was had ik hem inderdaad al wel terug gebracht, maar aangezien er hier mensen op dit forum zitten die een stuk meer weten over computer dan ik, leek het me verstandig het hier eerst te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Dit al eens geprobeerd?
Check the advanced boot options.
1. Go to Start, in the search bar type msconfig and press enter.
2. System Configuration window will open on the screen.
3. Click on tab named "boot".
4. Click on "Advanced Options" and uncheck the box for "Maximum Memory".

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DaLoona --- Geprobeerd, en hij staat nu inderdaad weer op 6gb. :)
Hopelijk blijft dit zo, het is namelijk erg willekeurig wanneer het geheugen weer verspringt. Als dit een paar dagen zo blijft dan ben ik erg blij! dan is het volgens mij verholpen

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
..damn, dat heeft dus ook niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 10:09
Heb je ook een andere merk geheugen geprobeerd, met OCZ hebben mee mensen problemen.

Andere voeding eraan hangen om te testen.

[ Voor 21% gewijzigd door jan99999 op 01-08-2010 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij nog steeds niet duidelijk is: Waar lees jij de geheugen grootte af, in de post,windows of bios? Memtest geeft geen fouten, geeft memtest wel 6 GB aan? Kijk eens in de bios bij Advanced-chipset-northbridge of daar geen memory remap optie staat.
Pagina: 1