Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Soortgelijke bestandsnamen opspeuren.

Pagina: 1
Acties:

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 13:00
Beste kenners,

Ik heb een zeer uitgebreide MP3 collectie, waarbij er (uiteraard) helaas ook wat dubbele bestanden tusen zitten.
Ik heb met een aantal programma's dit proberen op te lossen, maar geen van die doet wat ik wil. Ook zijn sommigen slechts trials.

Ik wil bijvoorbeeld de volgende 2 bestanden opzoeken:

Lil' Wayne - I'm Me
Lil Wayne - Im Me

En een daarvan verwijderen. Het kan wel zijn dat de bestanden volledig verschillen (grootte, datum, bitrate). De meeste programma's zoeken dan ook op zelfde grootte/datum/artiest/track/album of doorzoeken het bestand zelf.

Ik wil dus echter een programma die alle bestanden selecteert waarvan de bestandsnamen bijv. meer dan 90% overeenkomen. Ik heb tot dusver nog niet zo'n programma kunnen vinden, dus als één van jullie een oplossing weet, graag!

Frank

Gebruiikte programma's:
Doubel File Finder (Warpsoft)
Double Killer
Duplicate Cleaner
Fast Duplicate File Finder

MVG, Frank

• frankK800i
Subtiele bump...

MVG, Frank

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer het eens uit met Total Commander. Die zou het ook kunnen en heeft daarnaast een handige renametool ingebouwd :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

MediaMonkey (mits de betaalde versie)... en denk ook eens aan Audio Comparer.
Allebei houden ze rekening met het feit dat bitrates en zelfs extensies kunnen verschillen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• frankK800i
Met Total Commander kan (volgens mij) niet, maar misschien wel met deze plugin.

Audio Comparer heb ik niet geprobeerd, en ik heb geen zin om te betalen, maar toch bedankt voor de suggestie.

Ik heb via het Total Commander forum wel het volgende programma gevonden:
Music-Similarity. Deze zoekt weliswaar op ID3-Tags, maar je kan wel een 'match' percentage instellen...

MVG, Frank