• Bornau
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-02-2021
Binnenkort ben ik van plan om een nieuw systeem te kopen. Ik twijfel tussen de AMD X6 1055T en de Intel i5 750.

Ik heb hierover 3 vragen.

Vraag 1
Ik gebruik mijn computer vooral voor Autocad, Photoshop, Illustrator, 3D software, zoals het renderen in Maya.

Omdat ik deze programma's vaak tegelijk open heb staan lijkt mij de AMD X6 een betere keuze dan de intel i5 750. Wat vinden jullie?

Vraag2
Welke chiptset kan ik het best nemen voor de AMD X6? klopt het dat de AMD-890 de zes-core beter ondersteund dan oudere chipsets?

Vraag 3
Ik heb windows Vista gekocht. Kan Vista net zo goed als windows 7 omgaan met meerdere cpu-kernen?

• Darkwand3r3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01 16:37
Nu ben ik niet zo heel bekend met grafische software en dergelijke maar voor zover ik weet zijn die programma's die je gebruikt meer GPU gebonden dan CPU. 6 Cores lijkt mij overdreven, 4 cores is meestal meer dan genoeg.
Een programma dat "open" staat betekent nog niet dat deze veel CPU verbruikt. Als hij open staat maar niks doet dan kost dat weinig cpu.

Windows Vista werkt best met multiple cores.

Nogmaals, niet erg bekend in deze hoek van software maar denk dat je eerder in de GPU hoek moet gaan zoeken dan CPU.

Met nieuwere videokaarten kan je veel meer m.b.t. grafische programma's. Deze kunnen taken overnemen van je CPU.

• Bornau
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-02-2021
Darkwand3r3r schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:13:
Met nieuwere videokaarten kan je veel meer m.b.t. grafische programma's. Deze kunnen taken overnemen van je CPU.
Ik wilde mijn oude Nvidia Geforce 7600GS gebruiken aangezien ik nooit game. Is het aan te raden om een nieuwere videokaart te nemen voor mijn werkzaamheden?

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Bornau schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:03:
Binnenkort ben ik van plan om een nieuw systeem te kopen. Ik twijfel tussen de AMD X6 1055T en de Intel i5 750.

Ik heb hierover 3 vragen.

Vraag 1
Ik gebruik mijn computer vooral voor Autocad, Photoshop, Illustrator, 3D software, zoals het renderen in Maya.

Omdat ik deze programma's vaak tegelijk open heb staan lijkt mij de AMD X6 een betere keuze dan de intel i5 750. Wat vinden jullie?
Van Autocad, Photoshop en Illustrator weet ik niet precies hoever ze gaan in het gebruik van meerdere cores.
Maar met Maya merk ik het verschil ontzettend goed bij het renderen tussen bijvoorbeeld een dual core (zoals op mijn werk) of een i7 zoals ik thuis heb.

Met Maya (in ieder geval het renderen) kun je eigenlijk nooit genoeg core's hebben.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort vragen hebben we een speciaal topic:
[BBG aanschaf] Workstation juli-augustus 2010

Daar verder.

Dit topic is gesloten.