Cyrix III + Redfox moederplank

Pagina: 1
Acties:

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik wil mijn computer upgraden. Ik denk erover een Redfox moederbord met Cyrix III 650 Mhz aan te schaffen. Weten jullie of dit sneller is als mijn Celeron 533 is?
Ps ik wil hier ook een Trident 16 Mb met tv-out bij kopen, is dit beter in 3d-spellen, dan mijn huidige Geforce sdr? 8-) :o
(Microdirect in Wijk bij Duurstede rade mij een cyrix III aan) |:(

Verwijderd

Cyrix Sux

Koop liever iets van:
Intel P-III 800/133 Mhz /FCPGA (BOX) 539,00
Intel P-III 866/133 Mhz /FCPGA (BOX) 599,00
Intel P-III 933/133 Mhz /FCPGA (BOX) 725,00
Intel P-III 1000/133 Mhz /FCPGA (BOX) 819,00
AMD DURON 700 Mhz Socket A, LOCKED 179,00
AMD DURON 800 Mhz Socket A, LOCKED 235,00
AMD 800 Mhz Athlon/Thunderbird Socket A , locked 339,00
AMD 850 Mhz Athlon/Thunderbird Socket A , locked 349,00
AMD 900 Mhz Athlon/Thunderbird Socket A , locked 419,00
AMD 1 Ghz Athlon/Thunderbird Socket A 569,00
AMD 1.2 Ghz Athlon/Thunderbird Socket A , 266 Mhz FSB 735,00
Bij www.graficall.nl in Leiden.
En wat die trident betreft, ik zou je gforce maar gewoon houden, en als je echt perse tvout wil, een gforce 2 of 3 kopen.
suc6

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 09:29
Zoek eens wat info over de cyrix III

Zeer slechte prestaties is alleen geschikt voor tekstverwerken. Is nog veel langzamer dan een celeron 1.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hehehe, denk niet dat het sneller is dan je Celeron.

zou zeggen spaar je geld, en koop over 1 jaar wat leukers => Celeron/Duron/P3/Thunderbird.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
AAARRGH!! cyrix.. ik heb es wat benchmarkresultaten daarvan gezien, kwam qua prestaties volgens mij in de buurt van de pentium 1... ik heb zelf nooit met zo'n cyrix gewerkt (wel ooit een p-150+ gehad :'(:'() maar uitgaande van de reviews die ik heb gelezen raad ik het je echt af.. een duron of celeron is niet eens zo veel duurder maar stukken sneller..
als je alleen word enzo doet kun je misschien nog zo'n cyrix nemen, maar voor spellen scht een andere (en daarbij geen trident 16mb kaart maar een iets betere, geforce2MX ofzo (300 piek) of desnoods een goedkopere TNT2 of voodoo3)
[edit] ik lees dat je al een geforce hebt, is uiteraard veeeeel beter dan een trident 16mb 8-) gewoon houden dus.

Verwijderd

Zijn Cyrix III CPUs niet iets voor energiezuinige servers?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die Cyrix dingen hebben 1 voordeel en dat is dat ze niet warm worden. De 500 en 533 hebben niet eens een fan nodig (goede heatsink is genoeg) dus da's lekker stil.

Energieverbruik is laag maar niet extreem weinig zoals bij Transmeta.

Ik zou nooit van m'n leven een nieuwe Cyrix III kopen. In het beste geval (office applicaties etc.) is hij zo'n 20% trager dan een gelijk geklokte Celeron, over de vergelijking met een Duron wil ik niet eens praten. Voor 3D-toepassingen (veel floating point berekeningen) zou ik ver, heel ver weg van de Cyrix blijven. De FP-unit is al niet best en als die ook nog eens op de halve kloksnelheid draait kom je op prestaties op P200 niveau.

Verwijderd

Is dit een serieuze vraag? Die processor kan je nog aan het twijfelen zetten, maar die videokaart?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Hou asjeblieft die Celeron, zo'n cyrix is echt niet beter...
Pagina: 1