Toon posts:

pentium 2 overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een p2 233 @ 291, nu op 3.5 * 83
als ik hoger ga dan 3.5 wil hij niet starten
en hoger dan 83 kan ik niet (66fsb mobo)
is er niet een manier om toch aan 333 te geraken?

Verwijderd

ik heb zelf een PII 350@466
zorg ervoor dat je geheugen de FSB trekt zoniet pas dan je CAS latency aan naar bv 3 misschien systeem wat frisser maken ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 maart 2001 22:14 schreef taranis het volgende:
zorg ervoor dat je geheugen de FSB trekt zoniet pas dan je CAS latency aan naar bv 3
more info pls
CAS latency?
en met geheugen dat de fsb trekt bedoel je dan geheugen hoger dan 66mhz?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 18:33
*zucht* nog een keer:
intel proc's zijn multiplier locked. in iedergeval wel de p2 die jij hebt. 3.5 blijft 3.5 ook al zet je em met jumpers op 20x. FSB is het enige waarmee je kan overklokken. dus 3.5 x 83 = 290 is het hoogste wat je zult halen..

Verwijderd

Topicstarter
wel kan ik dan nie op een of andere manier unlocken?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
intel CPU's zijn vanaf augustus 1998 locked als je een oudere CPU hebt is hij waarschijnlijk niet locked maar het is wel mogenlijk.

edit: Als je CPU locked is kan je hem op elke multyplier instellen maar het blijft gewoon 3,5 en hij moet dan ook gewoon opstarten.

edit2: Gelockte intel CPU's zijn niet unlockbaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er 80% zeker van dat mijn cpu voor augustus 98 is, en als ik hoger ga start hij gewoon niet op
maar lager gaat wel...
(btw: tis niet met jumpers, maar in de bios)

het is dus een klamath core
dus unlocked, dus eigenlijk zou het moeten gaan?
want als het default altijd 3.5 is, zou ik het normaal niet mogen kunnen zetten op 3?

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 22:20
ik heb hier een pentium 2 300mhz staan maar hij draait maar op 233 mhz :( ik heb al in het bios gekeken en op het mobo maar daar zitten geen jumpers op waarmee het kan en in het bios staat ook nix kan ik hem misschien softwarematig overclocken ofzo??

Adjust non olet, plerumque...

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Door pin B21 af te plakken kan je de FSB stock op 100MHz zetten.
Door andere pinnen af te plakken kan je ook het voltage regelen maar daar moet je zelf maar even naar zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/66100_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/66100_1.jpg

Verwijderd

ik heb hier een oude PII 350 draaien op 392 mhz. Er is geen andere mogelijkheid dan dat. Die steps in fsb zijn gewoonweg te groot op mn mobo, en de multiplier is locked. Onder windows loopt dit soepel, maar de 2.6 linux kernel wil niet booten met deze clock. Enig idee waarom niet?

Edit: Slot 1 procje met 112 mhz op de fsb en 128Mb

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 16:47 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

1nsane,

Dit is toch wel een heel erg oud topic... Als je met de search zoekt zal je genoeg informatie kunnen vinden om je Pentium 2 te overklokken :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.