Apple iPhone 4: op het scherp van de snede

Pagina: 1
Acties:

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-02 09:12
Pagina "Onder de motorkap"

De Apple A4 heeft daarnaast een op 200MHz geklokte PowerVR SGX535-gpu aan boord. Deze gpu zit ook in de iPhone 3GS.

Daarna op dezelfde pagina:

De iPhone 4 heeft daarmee wel veel meer spierballen dan de iPhone 3GS: de processor heeft een hogere kloksnelheid en samen met de nieuwe gpu moet dat leiden tot veel betere prestaties.

Nieuw is hij toch niet meer dan? Het is dezelfde als de 3GS, dus zou het niet moeten zijn "de processor heeft een hogere kloksnelheid en dat moet leiden tot veel beter prestaties"? De GPU heeft daar geen bijdrage in lijkt me.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik heb ook nog een vraag. Bij minpunten op de laatste bladzijde staat stof. Maar ik heb de review doorgelezen en ik kom dat punt eigenlijk nergens tegen. Waarschijnlijk lees ik er overheen. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat stof een minpunt is. Het kan nergens naar binnen en i.t.t. de iPhone 3G en 3GS kan het ook niet tussen de glasplaat en het scherm komen :).

[ Voor 108% gewijzigd door Hoedje op 30-07-2010 10:31 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

't Is een beetje een verwarrend verhaal, omdat de gpu-core wel in de 3GS wordt gebruikt, maar de package waar 'ie inzit is wel vernieuwd. Dat betekent natuurlijk ook dat de core an sich geen prestatieverbetering levert. Ik heb de tekst iets aangepast, zou nu meer recht aan de feiten moeten doen :)

edit:
Hoedje: reviews: Apple iPhone 4: op het scherp van de snede, stukje 'bouwkwaliteit'. Met pics :)

[ Voor 27% gewijzigd door Rataplan op 30-07-2010 10:27 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dan denk ik echt dat jullie een maandagochtend exemplaar hebben. Niemand op GoT heeft er over geklaagd. Ik heb er zelf geen last van en er is ook weinig (niets?) over te lezen op het forum van Macrumors.

Puntje 2:
Dat alles zou ertoe moeten leiden dat Apple op dit gebied ver boven de concurrentie uitsteekt, maar dat is helaas niet het geval. De iPhone 4 heeft een capaciteit van 1420mAh, en wie daarmee twee dagen kan doen, is spekkoper. Bij veel mensen zal een 's nachts opgeladen iPhone 4 de volgende avond weer aan de lader liggen. De geclaimde langere gesprekstijden zijn niet duidelijk waarneembaar, al lijkt de accu over de hele linie iets beter te presteren.
Een tweede punt is de accu. In mijn ervaring gaat de accu een stuk langer mee dan in de 3GS. Uit de review van iLounge blijkt dat ook: http://www.ilounge.com/in...ple-iphone-4-16gb-32gb/P2. Op alle punten presteert de iPhone 4 beter dan aangegeven door Apple en dan de 3GS. Natuurlijk kun je de accu niet verwisselen. Maar een meer objectieve vergelijking met bijv. Android telefoons zou wel op z'n plaats zijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:32:
Een tweede punt is de accu. In mijn ervaring gaat de accu een stuk langer mee dan in de 3GS. Uit de review van iLounge blijkt dat ook: http://www.ilounge.com/in...ple-iphone-4-16gb-32gb/P2. Op alle punten presteert de iPhone 4 beter dan aangegeven door Apple en dan de 3GS. Natuurlijk kun je de accu niet verwisselen. Maar een meer objectieve vergelijking met bijv. Android telefoons zou wel op z'n plaats zijn.
Aanvulling:
Het is veel realistischer om een normale situatie te simuleren, op een iPhone 4 en daarnaast een iPhone 3GS ter referentie. We hebben daarom op beide toestellen op precies dezelfde manier gebruikt: een uur muziek luisteren, een paar video’s kijken en een telefoongesprek gevoerd van ieder 30 minuten. Ook stonden push notificaties en pushmail op beide toestellen aan. Beide iPhones waren gedurende de gehele batterijtest verbonden via T-Mobile 3G en Wi-Fi. De inhoud van beide toestellen (geïnstalleerde apps en multimedia, mailaccounts e.d.) was ook gelijk en op beide toestellen was iOS 4.0.1 geïnstalleerd. Het resultaat van de meting:

Na 0 uur: Beide toestellen zijn 100% opgeladen, de test kan beginnen.
Na 44 uur: De iPhone 3GS schakelt zichzelf uit. De iPhone 4 geef nog 36% aan.
Na 54 uur: De iPhone 4 schakelt zichzelf uit.
Bron: http://www.iphoneclub.nl/...en-prestaties/#prestaties

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-02 09:12
Ik heb de tekst iets aangepast, zou nu meer recht aan de feiten moeten doen :)
Nu snap ik em ;) . Bedankt voor de duidelijkheid!
Pagina: 1