Toon posts:

Iphone 4, goede deal of oplichter?

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views

Verwijderd

Topicstarter
Via via ben ik in contact gekomen met iemand uit Italië die zegt de nieuwe telg uit de Iphone familie kan leveren voor een zeer aantrekkelijke prijs (250,- per stuk. 2 voor 400,-). Deze persoon bevind zich in Italië. In eerste instantie zou je als advies geven om het niet te doen. "If something sounds too good to be true it probably is" erbij en er is weer iemand behoed voor een negatieve ervaring op het interweb.

Maarrr, deze persoon stelt voor om een third party protection program erbij te betrekken. Namelijk www.express-delivers.com. Als ik de beschrijving lees die de aanbieder mij geeft en ik de website bekijk ziet het er waterdicht uit en wordt het heel moeilijk voor de aanbieder om mij op te lichten.

Wat zouden jullie mij als advies geven op dit punt? Doen of niet doen? Heeft er iemand ervaring met deze bemiddelaar?

Onderstaand ons mail contact. (onderaan beginnen)

Hello,

Thank you for your email.

The price for Apple Iphone 3GS 32Gb is 250 Euro, 2 for 400 euro. You can use its in any network do you want, are unlocked.
I am located in Italy and to close this deal , i will send you the phone through Express Delivers delivery company (www.express-delivers.com) .
Because i do not know you and you do not know me, i want to make this deal as safe as possible for both of us . Express Delivers offers a third party protection program wich is made for this kind of transactions. I would like to use this protection program to close our transaction.

This is how it works:
First i go at the delivery company with the phone and i give the phone to them .
They verify the phone and all the accesories and documents and they send you a email to confirm that the phone is in their possesion and that everything is ok .
You send the payment for the phone to the delivery company and they keep the money for you. After you send the payment to them, they send you the phone.
You verify the phone and if you agree to keep it, you tell to the delivery agent and they send me the money.
If you find any problem with the phone or anything like that, they will give you your money back and they will send me my phone back.
This is the best way to close this deal if you are interested in buying this phone from me.

Thank you

I wait for your reply with your decision .

--- On Thu, 7/29/10, wrote:

From:
Subject: RE: Reactie op uw advertentie: Apple iPhone 3GS 32GB
To:
Date: Thursday, July 29, 2010, 12:37 PM

Hello,

Thank you for responding so fast. Before we close the deal is do have some questions.

-What is the price of one iphone?
-What is the price of two or three?
-Is it possible to get some pictures of the phones?
-How are you able to sell them so cheap?
-Does the Iphone have a simlock? If yes, from which provider?
-Am i allowed to use the Iphone in Holland?
-Which color are the iphones?

Especially the question about the photographs is important to me considering it is a huge sum of money for me and it is a proof for me i'm not being scammed.

yours sincerely, Marnix Bosscher

Date: Thu, 29 Jul 2010 04:24:52 -0700
From:
Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Apple iPhone 3GS 32GB
To:

Hallo,

Ich danke Ihnen für Ihre E-Mail und Ihr Interesse an meinen Produkten.
Da habe ich viele interessierte Kunden Ich mag alle meine Fragen zu beantworten Handys haben Sie vielleicht würde. Wenn Sie können, bitte antworten Sie mir auf Englisch.
Die Handys sind neu mit allem Zubehör in original verschlossenen Boxen im Preis inbegriffen. Die Handys werden direkt vom Hersteller gekauft und sie alle mit 12 Monate Garantie, die in Ihrem Namen und Kaufrechnung geschrieben werden kommen.
Wenn Sie mehr als 2 Handys von mir erhalten Sie einen Rabatt.
Ich hoffe, ich konnte einige Ihrer Fragen zu lösen, und ich erwarte Ihre Antwort.

Vielen Dank!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ehm... zoek eens op "escrow scam". ;)

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe mensen kunnen denken dat dit géén scam is. We hebben het over een product dat pas enkele weken op de markt is dat meteen voor de helft van het geld (of minder) aangeboden wordt. Dat kán niet.

Ow, en als je hem toch graag wil geloven: probeer het eens via een gerenommeerde escrowservice te doen in plaats van bij de escrow die hij voordraagt. Wedden dat 'ie terugkrabbelt? ;)

[ Voor 100% gewijzigd door NMe op 30-07-2010 01:16 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01 22:07
"If something sounds too good to be true it probably is"

Waarom zou hij het wel kunnen voor die prijs? :)

You send the payment for the phone to the delivery company and they keep the money for you. After you send the payment to them, they send you the phone. Hihi.

[ Voor 43% gewijzigd door mouzetc op 30-07-2010 01:14 ]

Signature

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:07:
Maarrr, deze persoon stelt voor om een third party protection program erbij te betrekken. Namelijk www.express-delivers.com. Als ik de beschrijving lees die de aanbieder mij geeft en ik de website bekijk ziet het er waterdicht uit en wordt het heel moeilijk voor de aanbieder om mij op te lichten.
Dan doen ze het heel goed, al vermoed ik dat de eurotekens in je ogen je verblinden. Het is simpel: het kan niet voor die prijs en je wordt opgelicht. Even helder nadenken en je weet het.

Je email adres staat trouwens in de lange copy-pasta.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit past beter in SF, dus een move die kant op :)

4i > SF

Overigens staat Express Delivers al bekend als een escrow fraud volgens escrow-fraud.com en is het een van de 570 websites die dezelfde layout gebruiken.

[ Voor 65% gewijzigd door Daedalus op 30-07-2010 01:22 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-01 01:19

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:07:
Via via ben ik in contact gekomen met iemand uit Italië die zegt de nieuwe telg uit de Iphone familie kan leveren voor een zeer aantrekkelijke prijs (250,- per stuk. 2 voor 400,-).
Nieuwe telg? Hij heeft het over de 3GS he, niet de iPhone 4 ;) . Maar verder is het. zoals al eerder is gezegd, een scam.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 13:49
Gewoon niet doen. Too good to be true

[ Voor 192% gewijzigd door Monkeydancer op 30-07-2010 01:24 . Reden: fout gelezen ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01 22:07
NMe schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:09:
Ehm... zoek eens op "escrow scam". ;)

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe mensen kunnen denken dat dit géén scam is. We hebben het over een product dat pas enkele weken op de markt is dat meteen voor de helft van het geld (of minder) aangeboden wordt. Dat kán niet.

Ow, en als je hem toch graag wil geloven: probeer het eens via een gerenommeerde escrowservice te doen in plaats van bij de escrow die hij voordraagt. Wedden dat 'ie terugkrabbelt? ;)
iPhone 3Gs ;)

Maar beter verspeel je er helemaaaal geen tijd aan. Tenzij je dat leuk vind natuurlijk ;)

Signature

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Een goede oplichter bouwt zelf een site als http://www.express-delivers.com/

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Registrars.
Registrant:
N/A
Strada Elena Farago nr. 11
Bucuresti, Bucuresti 060306
RO

Domain name: EXPRESS-DELIVERS.COM

Administrative Contact:
Keller, Victor victor.keller@live.com
RO
+40.742691499
Technical Contact:
Keller, Victor victor.keller@live.com
RO
+40.742691499

Registration Service Provider:
IPV International SRL, sales@ipvhost.ro
+4.753937750
http://ipvhost.ro
For general informations please contact us at support@ipvhost.ro

For abuse please contact:
http://support.ipvhosting...kets&departmentid=9&_a=su
bmit&step=1

Registrar of Record: Everyones Internet, LLC dba Resellone.net
Record last updated on 01-Jul-2010.
Record expires on 14-Jun-2011.
Record created on 14-Jun-2010.

Domain servers in listed order:
NS1.JUSTFREE.COM
NS2.JUSTFREE.COM

Domain status: ok

En dan ook:

http://escrow-fraud.com/i...?page=fraud_data&id=10635

En dan kan je je als je al die dingen niet snapt ook gewoon afvragen wat Roemenië met je hele verhaal te doen heeft.. inderdaad, helemaal niks, dus het kan allemaal gewoon niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door johnkeates op 30-07-2010 01:33 ]

• NMe
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is niet wat de eerste regel van de TS zei, de emails heb ik maar snel doorheen gescand, toen wist ik al genoeg. :P

Ook voor een 3GS gelden dezelfde alarmbellen die onderhand lopen te schreeuwen om gehoord te worden: DOE HET NIET!!!1 :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

NMe schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:50:
Dat is niet wat de eerste regel van de TS zei
Om niet te spreken van de topictitel. Stel je voor, komt er tegen alle verwachtingen in toch een telefoon aan, blijkt het een 3GS te zijn en is er alsnog teleurstelling...

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 30-07-2010 01:56 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sounds too good to be true ;).

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

/transactie. period.
Dat hier nu nog mensen intrappen...

[ Voor 12% gewijzigd door Wokkels op 30-07-2010 02:28 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

cheap, ik zeg doen!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
De site heeft in mijn ogen een behoorlijk onbetrouwbare look.
In kan er mijn vinger niet precies opleggen maar er klopt ook gewoon iets niet aan.

Sowieso blijft het een feit dat je een iphone 3Gs niet voor dat geld kan krijgen,.. nergens,... tenzij het gejat spul is :P
Dus The Striker, sowieso niet op de deal ingaan.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daedalus schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:17:
Dit past beter in SF, dus een move die kant op :)

4i > SF

Overigens staat Express Delivers al bekend als een escrow fraud volgens escrow-fraud.com en is het een van de 570 websites die dezelfde layout gebruiken.
En dat was heel erg makkelijk zelf te ontdekken door simpelweg te googlen op "express-delivers.com fraud". Of simpelweg op express-delivers.com en dan wat verder te kijken dan de eerste paar resultaten.

Bovendien is dit een dusdanig gevalletje "if it sounds to good to be true, it probably is" dat ik het nut van dit topic niet echt in zie en het op slot gooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 30-07-2010 09:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.