Ja, ik heb hier een rare PC voeding...
Als ik er 240v op zet dan komt er een redelijke klap en uit een lichtflits, maar ik ruik niets en zie niets.
Komt iemand langs: mijn computer doet het niet kun je ff kijken.
Dus ik duw de stekker eerst in het stopcontact, toen achter in de computer en BAM!
Een knal niet normaal.
En een lichtflits.
Maar geen geur, geen rook.....
Dus ik de stekker eruit, loop naar de meterkast om de automaat of aardlek terug te zetten, blijkt er niets uitgesprongen te zijn!
Voeding eruit gehaald en gekeken maar niets te zien!
Geen zwarte vlam uitslag op de print, geen elco's die bol staan of lekken, koelplaten van die zwarte blokjes (triacs, powerfet, weet niet wat dat is...) helemaal niets aan te zien. Spoeletjes ook niets vreemds.
Heb ook naar de onderkant van de print gekeken, ook niets te zien.
Ik zo'n verlengdoos gepakt met aan/uit schakelaar en ertussen gezet.
Voeding ver weg van alles op een houten ondergrond gezet met die kap eraf (dus de print in de "vaste" helft van de behuizing laten zitten).
stekker doos in stopcontact, schakelaar uit, voeding in stekkerdoos, deur dicht jaloezie dicht alleen schemerlampje aan, een meter of 3 weg gaan staan en schakelaar van verlengdoos omgezet.
Een lichtflits! niet normaal. Net of iemand een foto maakt met een flitser.
Een een redelijke knal, ik schat zo'n 80dB.
Nu sprong de automaat er wel uit.
Die voeding heb ik inmiddels gewoon weggegooid en een nieuwe in gezet, maar naderhand (nu dus) vroeg ik me af, wat kan er in een voeding zitten wat een knal kan geven en een flits kan produceren?
Vroeg het me zomaar af....
Als ik er 240v op zet dan komt er een redelijke klap en uit een lichtflits, maar ik ruik niets en zie niets.
Komt iemand langs: mijn computer doet het niet kun je ff kijken.
Dus ik duw de stekker eerst in het stopcontact, toen achter in de computer en BAM!
Een knal niet normaal.
En een lichtflits.
Maar geen geur, geen rook.....
Dus ik de stekker eruit, loop naar de meterkast om de automaat of aardlek terug te zetten, blijkt er niets uitgesprongen te zijn!
Voeding eruit gehaald en gekeken maar niets te zien!
Geen zwarte vlam uitslag op de print, geen elco's die bol staan of lekken, koelplaten van die zwarte blokjes (triacs, powerfet, weet niet wat dat is...) helemaal niets aan te zien. Spoeletjes ook niets vreemds.
Heb ook naar de onderkant van de print gekeken, ook niets te zien.
Ik zo'n verlengdoos gepakt met aan/uit schakelaar en ertussen gezet.
Voeding ver weg van alles op een houten ondergrond gezet met die kap eraf (dus de print in de "vaste" helft van de behuizing laten zitten).
stekker doos in stopcontact, schakelaar uit, voeding in stekkerdoos, deur dicht jaloezie dicht alleen schemerlampje aan, een meter of 3 weg gaan staan en schakelaar van verlengdoos omgezet.
Een lichtflits! niet normaal. Net of iemand een foto maakt met een flitser.
Een een redelijke knal, ik schat zo'n 80dB.
Nu sprong de automaat er wel uit.
Die voeding heb ik inmiddels gewoon weggegooid en een nieuwe in gezet, maar naderhand (nu dus) vroeg ik me af, wat kan er in een voeding zitten wat een knal kan geven en een flits kan produceren?
Vroeg het me zomaar af....
mookie