Opvolger van Joint Operations?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.909 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021
Hi Tweakers,

Met MW2 en BFBC2 hebben we op dit moment 2 goede shooters en Medal of Honor en COD Black OPS zijn onderweg. Dat zijn mooie berichten.
Wat ik jammer vindt is dat al deze games elkaar v.w.b.:
  • mapsize
  • number of players
aardig in dezelfde categorie zitten.

Enkele jaren geleden speelde ik alleen maar Joint Operations een game van Novalogic ...

64 tegen 64 met een keur aan te gebruiken voertuigen en werkelijk enorme maps.
Ruimte voor tactiek, niet zo'n chaos als soms met bovengenoemde games.
Een FPS dus, maar dan net iets anders ingestoken.

Van dat soort games heb ik nooit meer een waardig opvolger kunnen ontdekken. :'(

Een aantal gratis FPS hebben het geprobeerd, maar dat schiet qua afwerking toch echt tekort... :(

Als ik op de site van Novalogic kijk, dan zie ik dat ze nog steeds die klassiekers verkopen, echter die speelt nu niemand meer omdat ze grafisch gewoon teveel tekort schieten... ;w

Wie o wie kent een project of ontwikkelaar die ons gaat geven waar IK in elk geval al heel lang op wacht?
Een waardige groot opgezette game met vette grote maps, brute voertuigen en ruimte voor fun en tactiek zoals toen met Joint Ops....??? :+

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Geweldige game, als klein jochie me allerlaatste centjes uitgegeven om het te spelen. Wat heb ik genoten. Zoek al tijden een waardige opvolger maar kom er ook niet uit, de jungle in JO vond ik echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
Snake River Ruins is de beste map ooit, lekker stealth met een groep van 5 op 1 lijn het regenwoud uitkammen.
Claymores neerzetten en satchel charges....

Maaaaaaaan, er moet een opvolger komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Misschien MAG een keer proberen? Weliswaar op de PS3, maar wel tot 128 spelers geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Niet vergelijkbaar, je hebt zeker JO niet gespeeld, anders zou je weten dat het toch wat anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
PiRiVi schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:56:64 tegen 64 met een keur aan te gebruiken voertuigen en werkelijk enorme maps.
Ruimte voor tactiek, niet zo'n chaos als soms met bovengenoemde games.
Een FPS dus, maar dan net iets anders ingestoken.
Ik zie dit staan, dus dan is MAG het eerste wat me te binnen schiet. Ik heb JO nog nooit gedaan nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
Jammer dat het online dood is :( Ik heb het ooit via steam afgeschaft maar als je beetje volle server hebt je krijgt bijna het echte oorlogs gevoel binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Ik heb dit spel nooit gespeeld, maar lijkt aan de hand van de beschrijving wel een beetje op Armed Assault. Alhoewel ik deze ook nooit gespeeld heb, maar er laatst wel een paar video's van gezien heb (naar aanleiding van dit topic om eerlijk te zijn, ik ging filmpjes op youtube zoeken en kwam al snel op filmpjes van Armed Assault, deze leken wel te voldoen aan de beschrijving TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
crizyz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:03:
Ik heb dit spel nooit gespeeld, maar lijkt aan de hand van de beschrijving wel een beetje op Armed Assault. Alhoewel ik deze ook nooit gespeeld heb, maar er laatst wel een paar video's van gezien heb (naar aanleiding van dit topic om eerlijk te zijn, ik ging filmpjes op youtube zoeken en kwam al snel op filmpjes van Armed Assault, deze leken wel te voldoen aan de beschrijving TS).
Armed assault is een simulator, en in de verste verte niet te vergelijken met een shooter als JO. Ook ik kijk uit naar een opvolger van JO, heb menig LAN JO gespeeld met me vrienden. Altijd leuk om allemaal in een choppertje rond de kaart te raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Deze game was meesterlijk. Ik weet nog dat de beta/demo uit was en je nog eigenlijk kon genieten van de mini bugs.
Zoals je kon op een helikopter zitten of je kon op de zijkant springen en kon je met zn 10en op zo n heli wat best komisch was.
Of wat ik nog bij geen enkel game gezien heb is dat je in de chinook een humvee in kan rijden en daarmee de lucht in kan, of de pont waar je met je apc op kon.

En wat nog niet de vergeten is de mortier wat zo super was. Wat wel klote was dat net als alle delta force spellen dat als je online speelde en iemand ging rennen dat je echt 2 meter voor hem moet schieten al wil je hem dood hebben.
Buiten dat had het echt een super concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik Joint Operations nooit heb gespeeld. Ik heb wel lang getwijfeld of ik aan zou schaffen, maar uiteindelijk nooit gedaan. Het leek me altijd wel een spel wat ik erg leuk zou vinden.

Voor zover ik het kan zeggen zijn misschien ARMA 2 en Project Reality (BF2 mod) vergelijkbaar. ARMA2 is misschien te veel een simulator en niet echt een shooter.

Project Reality is wel veel meer een shooter. De actie is wat sneller dan ARMA2, een stuk realistischer dan BF2 (Hence the name) en het spel is voor een zeer groot deel afhankelijk van teamplay. Wil je dus met een team van een man of 6 IED's plaatsen of tactisch een stad vol met insurgents uitkammen, dan zou ik het eens proberen.

Het spel heeft een enorme fanbase (hier op GoT valt het een klein beetje tegen). Er zijn veel actieve servers en clans. Bovendien wordt de mod ook nog eens regelmatig geupdate en verder ontwikkeld.

Hier een impressie:

[ Voor 20% gewijzigd door Zewatanejo op 02-08-2010 14:53 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Leuk om te zien dat mensen heel aardig alternatieven aanbieden, zonder dat ze Joint Operations ooit gespeeld hebben.

Nee, op dit moment is er geen waardig alternatief. :'(

(wilt overigens niet zeggen dat de genoemde andere spellen in dit topic prut zijn, integendeel)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:59
Project reality is maar een beetje vergelijkbaar met JO, je hebt daar wel een goed gevoel van de jungle maps maar daar houdt het ook bij op.

Ik wacht zelf ook al jaren op een vervanger van JO, er is gewoon geen game geweest die daar aan heeft kunnen tippen. Hopenlijk komt binnenkort Angel Falls uit van Novalogic al is die al jaren in ontwikkeling.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hier een oude JO speler ;) [PC] Joint Operations: Typhoon Rising / Escalation - Deel 4 maar er is tot op heden gewoon nog geen echte opvolger of geweest. (toch?).

ArmedAssault, Operation Flashpoint of Battlefield(games) zijn toch allemaal anders of minder leuk dan dat JO was. Beetje lastig uit te leggen, maar JO was gewoon tof. Goede balans tussen vrijheid, tactiek, map-grote, moeilijkheidsgraad en veel spelers online.... en dat voor een game in 2004.

En uiteraard (onze) Joint Tweakers film :P /spam.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
Werkelijk grandioos dat filmpje...

Wat ik altijd deed in JO, met een maat was een auto vol leggen met satchels van mijn maat.
Ik stapte dan als enige in en reed naar een vijandelijke stelling / tank of heli die net landde.

Dan zei ik via de headset dat mijn maat moest detoneren.
Doordat friendly kills niet mogelijk waren overleefde je dat dan en je had soms wel 12 kills in 1 keer.

Allermooiste was een BTR in het water die echt ver uit de kust stond en lastig te raken was.
Wij zijn toen in zo'n heel klein rubberbootje echt een kwartier omgevaren om hem helemaal van achteren te benaderen.
Door het schieten hoorde hij ons niet aankomen, wij een paar satchels erop, wegvaren, taunten en detoneren...
We zijn toen letterlijk van onze stoel gelazerd van het lachen... :)

Ja, tijd voor een opvolger mensen, echt! :P :P :P

Dit vond ik op internet: Screenshots van Angel Falls

edit: maar dat is dus wel een bericht van maart 2008, vergeet het dus maar denk ik!!

[ Voor 14% gewijzigd door PiRiVi op 07-08-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm dan heb jij een andere JO gespeeld dan ik...
Daar en tegen was de Delta Force serie wel een meesterlijke reeks.
Ik heb ze allemaal gespeeld single player en multi player.

Even een trip down memorie lane.
Delta Force 1
Delta Force 2
DF 3 Land Warrior
- Expansion Pack Team Dagger
DF 4 Black Hawk Down
- Expansion Pack Team Sabre

Joint Operations Typhoon Rising
Joint Operations Escalations

De AI was bagger maar ooooo zo leuk

en volgens mij op de pc na Final Fantasy de langstlopende game reeks of vergis ik me

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
PiRiVi schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:47:
Werkelijk grandioos dat filmpje...

Wat ik altijd deed in JO, met een maat was een auto vol leggen met satchels van mijn maat.
Ik stapte dan als enige in en reed naar een vijandelijke stelling / tank of heli die net landde.

Dan zei ik via de headset dat mijn maat moest detoneren.
Doordat friendly kills niet mogelijk waren overleefde je dat dan en je had soms wel 12 kills in 1 keer.

Allermooiste was een BTR in het water die echt ver uit de kust stond en lastig te raken was.
Wij zijn toen in zo'n heel klein rubberbootje echt een kwartier omgevaren om hem helemaal van achteren te benaderen.
Door het schieten hoorde hij ons niet aankomen, wij een paar satchels erop, wegvaren, taunten en detoneren...
We zijn toen letterlijk van onze stoel gelazerd van het lachen... :)

Ja, tijd voor een opvolger mensen, echt! :P :P :P

Dit vond ik op internet: Screenshots van Angel Falls

edit: maar dat is dus wel een bericht van maart 2008, vergeet het dus maar denk ik!!
Beeld wat jij hier schetst is hoe het er echt aan toe kon gaan. Soms zat je zeker wel een kwartiertje in een opblaasbootje te varen naar je plekje om daar wat mensen uit te schakelen. Wat een tijden heb ik beleefd met dat spel, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:17:en volgens mij op de pc na Final Fantasy de langstlopende game reeks of vergis ik me
Final Fantasy langstlopend? Klinkt als fanboyspeak. Ik durf te wedden dat Pong al veel langer meegaat. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
Ik heb het via steam aangeschaft ooit voor leuk prijsje tis alleen jammer dat er weining mensen op zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:42
The Zep Man schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:39:
Leuk om te zien dat mensen heel aardig alternatieven aanbieden, zonder dat ze Joint Operations ooit gespeeld hebben.

Nee, op dit moment is er geen waardig alternatief. :'(

(wilt overigens niet zeggen dat de genoemde andere spellen in dit topic prut zijn, integendeel)
Jongens echt he , ik zat er laatst nog even na te denken , ik heb hier de originele dvd nog liggen , wat was die game te gek zeg _/-\o_ , en om je eerlijk te zijn , qua MP echt nog ongevenaard ! Je was echt op grote schaal oorlog aan t voeren,

Ik heb daarnaa nog wel BF 2 veel gespeeld , maar die feel die JO had , die heb ik nooit meer ergens in een game teruggezien helaas. ;(

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond JO ook wel een mooie opvolger van BHD. Wat toch wel mijn favoriete shooter allertijden is denk ik. Ik kreeg alleen mijn clan niet mee naar JO dus heeft het voor mij nooit een echte kans gekregen. Novalogic lijkt een beetje stil te liggen qua development van dit soort games. Er komen wel wat remakes uit van Delta Force maar allemaal op de gedateerde Comanche (4?) engine.

Misschien gebrek aan budget voor een echt nieuwe game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapperderedodo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-06-2019
Heyy Piri,

ik speel nogsteeds Joint Operations!
ook heb ik mee gedaan aan het tournament wat ze nog iedere week blijven spelen met 40 man.

ook is de game Squad een gave opvolger van Joint Ops (helaas niet helemaal hetzelfde maar toch een hele goeie poging/game!!!!)

groetjes

Didier Neefe (sneaky snoeper op Joint Ops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
9 years later..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:50

DirtyBird

Praktiserend denker

Als je in het hoge gras lag kon je met q en e omrollen om je weer moeilijker vindbaar te maken voor een tegenstander :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
2010 belde.. ze willen hun topic terug.. :P

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Oud topic inderdaad, was toen een oud spel. Maar wat was JO:TR en JO:E toch gaaf!
Ik heb ook genoten in dat spel, daarna geen spel meer gehad wat dat heeft overtroffen voor mij.
Zat ook echt goed in elkaar, super grote maps en veel spelers maar er was altijd wel actie door de manier van de opzet van de objectives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44

Dhrax

Prog Lord

Fantastische game was dit, grote maps, veel combat en teamplay and op een gegeven moment een ons kent ons sfeertje.

Novalogic doet volgens mij bar weinig meer de laatste jaren, ooit sprake van JO opvolger 'Angel Falls' maar dit is ook een wisse dood gestorven en hier hebben we buiten wat screenshots nooit game footage van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 08:02
Sorry, dit topic is al een hele poos dood, en ik zie ook geen discussiewaarde anders dan wat nostalgische gevoelens ophalen > slotje

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.