Dode BH6

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Ik heb wel pech de laatste weken. Eerst 22 Gb kwijt van mijn schijf nu een dood mobo. Wat is er gebeurd: Na Windows ME geinstalleerd te hebben was ik drivers aan het installeren. Ineens een blauw scherm. Met geen mogelijkheid wilde de PC nog ergens op reageren, dus Reset. PC deed niets. Uit en aan dan maar. Nog steeds niets. Schijf gaat aan ventilators lopen. Ledjes op keyboard knipperen (1x) maar verder gebeurt er niets. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb alles uit de kast gehaald, incl. mobo. Toen Mobo, CPU, 1 DIMM en AGP kaart en floppy drive terug gebouwd. Helaas nog steeds niets. Geen letter op het scherm. Ook zonder AGP kaart of CPU of RAM piept ie niet eens. Wat zou er aan de hand zijn? Bios verrot? Mobo echt kapot?
Als de BIOS leeg is kan ik dan de EPROM er uit halen en HOT in een BE6 stoppen en dan opnieuw flashen? En daarna terugbouwen en mijn eigen BIOS er weer overheen flashen? Of gaat dat niet goed? En wat zijn de risico's aan de BE6?
Of kan het nog iets anders zijn? Kortom, iemand nog tips?

Edit: PC boot ook niet meer van floppy en BIOS ook al gereset met jumper... :(

Verwijderd

Ik word niet echt optimistisch van je verhaal. Ik zou hem opnieuw laten flashen. (zie andere topic), en niet gaan klooien met een ander mobo. Succes