Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rashura
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon en heb al letterlijk uren op google en allerlei fora doorgebracht zoekend naar advies. Vandaar dat ik graag wil kijken of iemand mij hier advies kan geven over welke hoofdtelefoon de beste keuze is.
Ik zoek een degelijke hoofdtelefoon die je in principe de hele dag kan ophouden en waarmee ik dus muziek kan luisteren tijdens het fietsen of thuis kan gamen en films mee kan kijken zonder de buren s'avonds last mee hoef te bezorgen. Verder luister ik veel rock en metal, maar ik wil niet dat de bass te hard is omdat ik er ook mee wil gamen en echt goed voor je oren zal dat sowieso toch niet zijn.

Het is de bedoeling dat ik de hoofdtelefoon een lange tijd kan ophouden zonder pijn me oren te krijgen. Dus gesloten of half-open met een stevige hoofdband en ronde schelpen, zodat ik de hoofdband ook soms in de nek kan dragen.

Mijn budget is ongeveer € 60-70 en ik heb al een aantal mooie hoofdtelefoons gezien zoals de:
Sennheiser HD 215
AKG K 514.
Maar toen ik zag op google hoe groot deze werkelijk zijn, denk ik niet dat ik hiermee naar buiten wil :P
En ik denk dat deze maat wel een beetje de standaard is voor de gesloten hoofdtelefoons.
De Sennheiser HD202, 205 en 212 zijn nog twijfelgevallen denk ik...

Nou ben ik er ook achtergekomen dat de maat/type waar ik ongeveer naar op zoek ben precies het formaat is van de Skullcandy Hesh.
Helaas werd er als commentaar op de meeste websites vermeld dat de geluidskwaliteit matig is, het niet comfortabel zit voor langere periodes en al na een paar maanden gebreken kan vertonen.
Echter heb ik ook vergelijkbare types gevonden zoals de:
Sennheiser PX 360 die nu erg moeilijk te krijgen is en erg weinig reviews heeft (staat niet eens op tweakers!)
en de Sennheiser HD 218 228 238 die wel in de buurt komen, maar waar ik nog niet veel over gelezen heb en ze lijken me nogal fragiel.

Graag zou ik wat advies willen over wat voor mij een goede keuze zou zijn.

Verwijderd

Hee! Ik ben zelf ook opzoek naar een headphone in een vergelijkbare prijsklasse. Ik zou eerst een keuze maken tussen een over ear headphone en een on ear headphone. Dit maakt het selectieproces wat eenvoudiger.

Als je een over ear-model kiest dan kan ik de Sennheiser 448 aanraden. Goede geluidskwaliteit en mooi design. Als je reviews leest, merk je dat ik daar niet alleen in sta.

Bij on ear-modellen, zoals ik zelf zoek, is lastiger kiezen. Ik zie de Sennheiser HD 228, AKG 518 en Philips 9600 als kandidaten.

Ik denk dat je de HD 218 wel van je lijstje kunt schrappen: een plastic en fragiel headphonetje.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
Skullcandy staat niet echt bekend om hun hoge kwaliteit geluid, dus als je dat verwacht moet je misschien naar wat andere merken kijken.

Volgens mij valt de iGrado wel binnen je budget, als je van het behind-the-ear design houd. Anders is de Grado SR60i misschien een optie (als je van retro design houd. ik heb zelf de SR80i) Kost wel ~100 euro als je hem in nederland koopt.
Verder is er nog de Sennheiser HD435 (mijn vorige koptelefoon), die nog wel meevalt qua grootte. Het design moet je wel aanspreken natuurlijk.

I'm a photographer, not a terrorist

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Bestaan er ook headphones welke surround geluid geven ?
Zodat je iemand hoort aankomen bij multiplayer spellen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Ja, 5.1 headsets zoals de Tritton's en de Sharkoon Tactic. Mijn persoonlijke mening nadat ik enkele heb geprobeerd is dat je net zo goed een goede stereo koptelefoon kunt kopen. Voetstappen van je tegenstanders hoor je dan ook. De minimale surround ervaring is imo het gedoe met kabels en het geld niet waard.

Laat staat dat de Sharkoon waardeloos geluid heeft.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
Ik speelde COD4 en 6 altijd beter als ik een koptelefoon op had, en speel soms half op geluid. Noem het mijn radar. Hoeveel profijt je hebt van surround weet ik niet.

I'm a photographer, not a terrorist

• C00P
Je kunt ook de Sennheiser 555 modden naar een 595, spaar je weer 30€ uit

We zijn toch tweakers voor iets :)

lijkt me interessant !

/edit
Link vergeten

YouTube: 555 mod make it a 595

[ Voor 32% gewijzigd door C00P op 02-08-2010 11:41 ]

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:22

Gotez

42

Ik kan als advies geven om Headfi.org dor te lezen. Hier kun he reviews en commentaar vinden op alle mogelijkke headphones.

• C00P
Ik ben me nu ook ernstig aan het bekijken of ik een koptelefoon ga halen, kosten nu niet zoveel meer vergeleken met vroeger.

Welke merken zijn zeker de moeite waard om te bekijken buiten Sennheiser en Bose ?

Is er geen merk wat erboven uitsteekt kwa prijs en kwaliteit ?
Ik heb een paar jaar geleden Crossroads gekocht voor 30€ ofzo en deze zijn goedkoper als mijn broer zijn 100€ kostende in ears Bose setje en klinken beter, kreeg zelfs een 2de setje nagestuurd omdat net de nieuwe serie uitkwam, beide setjes werken nog uitstekend !

Is er zo geen catch te halen met over ear head phones, of moet ik het echt bij de traditionele merken gaan zoeken ?
Voor de moment neig ik nog naar de Sennheiser HD 555, deze kan ik nog ombouwen naar een duurder model.
Alleen jammer van de 6.3 mm jackadapter.

Niet goedkoop, maar deze heb je wel voor gans je leven als je er een beetje zuinig mee omgaat.

[ Voor 13% gewijzigd door C00P op 03-08-2010 00:18 ]

Verwijderd

Even een vraagje of iemand hier ervaring heeft met de Tritton ax720.
Want ik had eerst de Turtle Beachpx21 maar die bevalt me zeer slecht.(Ik game heel veel)

• Rashura
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03-2021
Bedankt voor jullie reacties... ik denk dat ik ga kiezen voor een HD448, aangezien deze inderdaad overal goed word aangeschreven.
Ook de prijs is best degelijk.

EDIT: aan de andere kant lijkt een HD438 me misschien beter

[ Voor 16% gewijzigd door Rashura op 04-08-2010 19:39 ]

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ter info:
Een volledig gesloten koptelefoon heeft minder comfort dan een half gesloten/open variant. Omdat een gesloten koptelefoon volledig afgesloten is van de omgeving met gevolgen voor de geluidsdruk en druk op je hoofd.
Is mijn ervaring met koptelefoons tijdens langdurig opnemen en mixen van muziek.
Pagina: 1