Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vandalismebestendige magneetkaartlezer gezocht (ISO-2)

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Voor een projectje ben ik op zoek naar een vandalismebestendige (en dus ook minimaal IP44) magneetkaartlezer.

Nu zijn de simpele readers die je met USB aan je pc hangt 25-30 euro. Echter als het outdoor moet dan kom je al snel in de duistere wereld van beveiligingssystemen terecht en moet er vaak een dure controller tussen met een interface.

Ik heb wat offertes aangevraagd maar vrijwel alle bedrijven komen uit op een systeem met zo'n controller. Dit gaat voor een simpele kaartlezer dan vaak al richting de 1500 euro ex plaatsing.

De kaartlezer zal dan wel buiten op een parkeerterrein geplaatst worden maar dit valt prima met RS485/RS232-converters te overbruggen...

Hebben mensen hier ervaring met dergelijke systemen en misschien een hintje waar ik het moet zoeken?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 17:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Snap niet helemaal wat je nou zoekt. Je hebt toch al enkele offertes gehad, wat wil je nog meer ? IP44 en vandalismebestendig kosten nou eenmaal veel geld.. Zo gekke bedragen zijn dat niet eens..

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik zoek eigenlijk een reader die ik gewoon direct aan een PC kan hangen die een beetje vandalismebestendig is . En zo'n kaartlezer stelt niets voor, het is een leeskopje in een metalen behuizing met een print.

Maar vrijwel alle systemen gaan uit van een controller welke vaak alleen al 1000 euro kost, nergens voor nodig RS232 oid is voldoende :) .

edit: Voor de duidelijkheid: ik wil dus GEEN autonoom beveiligingssysteem oid maar gewoon een magneetkaartlezer welke de info op de seriële poort spuwt. Ik zal zelf de software maken om deze af te handelen.

[ Voor 22% gewijzigd door LauPro op 30-07-2010 03:39 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kijk eens op www.jarltech.nl daar staat misschien wat voor een aantrekkelijkere prijs.

Last.fm | Code Talks

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
Kun je niet bij een metaalhandel/plaatselijke smid een kapje laten maken? Zo deden wij het altijd als het hufterproof moest zijn. Zo veel mogelijk afschermen met een stalen kap, alleen de gleuf open laten.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:09
Afhankelijk van hoe groot je projectje is kun je overwegen om van magneetstrip-kaarten naar contactless kaarten te gaan (MiFare).

Zo'n readertje is in principe hufterproof (ACS ACR 120 U is bvb voor enkele tientjes te krijgen).

Geen gleuven meer waar kauwgom in gedouwd kan worden, noem maar op.

En als het om een klein aantal kaarten gaat is het vervangen van de magneetstrip-kaarten natuurlijk ook betaalbaar.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 17:58
coyote1980 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:39:
Afhankelijk van hoe groot je projectje is kun je overwegen om van magneetstrip-kaarten naar contactless kaarten te gaan (MiFare).
Precies wat ik ook dacht: zoek een leuke RFID oplossing uit: over het algemeen niet duur en erg eenvoudig hufterproof te maken.

zie b.v.: http://www.codatex.de/ alhoewel bovengenoemde ook interessant is zo te zien...

[ Voor 6% gewijzigd door base_ op 05-08-2010 13:46 ]

Pagina: 1