Toon posts:

NAS200 configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een NAS200 (Linksys) en na het ding bijna een jaar ongebruikt te hebben staan ( installeren lukte maar niet) ben ik sinds 2 weken weer met het apparaat aan de slag gegaan. Inmiddels ben ik zo ver dat ik in de hoofddir 2 mappen heb aangemaakt ( waaronder 1 met muziek) die via Total Commander door alle PC's in huis (van m'n gezinsleden) zonder wachtwoord te benaderen zijn. Hierdoor is alle muziek voor iedereen toegankelijk en tot voor kort had ieder op haar / zijn PC zelf muziek en veelal de zelfde.

Wat ik nu wil is een aparte map aanmaken en beveiligen met een wachtwoord zodat alleen ik bij de bestanden kan. Daarvoor heb ik een user aangemaakt, een wachtwoord ingesteld en wilde via T.C. door een driveletter te koppelen aan de map toegang krijgen tot de map. Maar als ik de map probeer te benaderen krijg ik steevast de melding dat de toegang is geweigerd. Probeer ik het dan als "administrator" krijg ik een foutmelding "fout tijdens uitvoeren van programma" Als ik het via de software van de nas er naar toe ga kom ik wel in de map(pen) maar dan kan ik geen files erin zetten ( zou niet weten hoe)

Een ander probleem is dat ik terzijnertijd een deel van de nas wil gebruiken als server voor mijn website en ze dan van buiten af (via Internet) ter beriekn moet zijn. Maar ik heb geen idee hoe ik het ding dan moet configureren.

Wie kan me, complete digi-beet op het gebied van netwerken en dergelijke, op weg helpen.
Misschien is er ook wel ergens een goede (Nederlandstalige) handleiding verkrijgbaar ( Word, PDF of wat dan ook) want van de meegeleverde documentatie, die in mijn ogen erg summier is, wordt ik niet veel wijzer.

Laatste vraag, er zit nu een 1 Tb Hitachi HDT72101 Sata harddisk in. Als ik t.z.t. er een 2e harddisk bij wil zetten moet dat dan exact dezelfde Hitachi zijn of mag daar ook een ander merk / type Sata harddisk in en zo ja moet dat dan wel een 1Tb zijn of mag er ook bijvoorbeeld een 500Gb sata bij ?

Ik weet het, veel vragen maar toch hoop ik dat ik via gebruikers van dit forum op weg geholpen wordt.

Alvast bij voorbaat mijn hartelijke dank, Erik Mulder, Vlissingen