5970 @ win 7 64 pro REBOOT

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:56
Mijn computer is ongeveer 2 maanden oud. Wanneer ik in game zit gaat hij soms na 5 minuten maar soms ook na 2 uur ineens rebooten. Bij de reboot blijft mijn beeldscherm wel werken(dit probleem hebben sommigen ook). Wat de temperaturen betreft is alles ook prima. 3d mark 06 een aantal keren gedraaid en gaf ook geen problemen. Prime 95 een aantal uur laten draaien en ook niets aan´t handje. Voornamelijk krijg ik de reboot in het spel Sniper: gohst warrior. Bij Far Cry 2 krijg ik regelmatig een vastloper. Heb alle mogelijke drivers al geprobeerd(van 10.1 tot 10.7). Het is een alienware area 51 alx. Alles in up to date en volgens de juiste volgorde geinstalleerd. Meedere keren een nieuwe win instal gedaan. De log bestand geeft dit aan:

helaas kan ik de foto niet kleiner krijgen omdat ik adobe etc nog moet installeren.
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/1506/plaatje1d.jpg

Mocht jij nog meer info nodig hebben laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
draai memtest 86+ en prime voor minimaal 8 uur. post dan je resultaten eens

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
memory testen ook al gedaan met een opstart cd die al uren heeft gelopen. Prime was ongeveer 2.50uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/5639/plaatje2.jpg

Toch een beetje raar dat de computer naast mij toch bijna 2 keer beter scoort. Ik heb zelfs 2 keer zoveel geheugen.

PS sorry van de size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
8)7 ja tuurlijk, ga jij je standaard systeem vergelijken met een benchbak die zwaar overklokt is met LN2 en waar 4 GTX 480 kaarten in zitten..... daarnaast maakt geheugen geen fuck uit voor Vantage

doe nu maar gewoon wat ik zeg.. 2,5 uur prime 95 is te weinig. memtesten doe je met memtest86+. download versie 4.10 en zet die op een bootable usb en draai die vanuit dos. laat dit beide minimaal 8 uur draaien, monitor temperaturen als je prime draait. is dit klaar download dan furmark en stresstets je videokaart voor een uurtje.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Volgens mij kan die code 41 voor heel wat zaken gebruikt worden. Het kan je moederboard zijn die niet helemaal lekker werkt, het kan een driver zijn, het kan problematische hardware zijn (netwerkkaarten, geluidskaarten et cetera).

Ik zou eens beginnen met het updaten van drivers van je geluidskaart, chipset et cetera. Het feit dat prime et cetera wel normaal werken doet mij vermoeden dat het wel eens een driver zou kunnen zijn.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
http://www.easy-share.com/1911730297/GPU-Z Sensor Log.txt

Bij de laatste registraties deed de computer weer een hard reboot. Volgens mij komt hij boven de 80 graden?

[ Voor 13% gewijzigd door ChrisSmoKe op 30-07-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
nedernakker schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 06:30:
8)7 ja tuurlijk, ga jij je standaard systeem vergelijken met een benchbak die zwaar overklokt is met LN2 en waar 4 GTX 480 kaarten in zitten..... daarnaast maakt geheugen geen fuck uit voor Vantage
Oja, had niet gezien dat ie x4 had. Wat het geheugen etc betreft ik zou het allemaal ook niet weten. Snap ik niet waarom Vantage het wel in het rijtje heeft staan.
[doe nu maar gewoon wat ik zeg.. 2,5 uur prime 95 is te weinig. memtesten doe je met memtest86+. download versie 4.10 en zet die op een bootable usb en draai die vanuit dos. laat dit beide minimaal 8 uur draaien, monitor temperaturen als je prime draait. is dit klaar download dan furmark en stresstets je videokaart voor een uurtje.
Heb eerlijk gezegd geen zin in om mijn computer zolang te laten draaien en onderwerpen aan allerlei testen etc... Deze cmp die ik heb staan was meer dan EUR 7000,00 dus die sh#t moet gewoon werken. Helaas.. Heb altijd geforce kaarten gehad en nooit geen geouwehoer. Nu ati nou zoals mijn ervaring nu is om alleen over de Catalyst center te zwijgen ronduit klote. Helaas ben in de 7 dagen inruil al voorbij maar Dell krijgt deze computer echt naar een hoofd geslingerd wanneer zij deze niet meer willen inruilen. Dus ik ga denk ik toch mijn best maar doen om mijn poen weer te krijgen en dan een nerdie aanwijzen om 'm voor mij te bouwen. Ben ik ook de helft goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
vind je het niet een beetje denigrerend om mensen die verstand hebben van pc's nerdie's te noemen?

om maar niet te spreken van je onbeargumenteerde flame richting ATI

je wilt van ons een oplossing, maar je bent niet bereid de opties die we aandragen uit te testen?

de oorzaak van je probleem ligt vermoedelijk in je eigen gebruikswijze/software, maar ga jij maar lekker whinen bij DELL, je schijnt het allemaal prima te weten.

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
nedernakker schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:37:
vind je het niet een beetje denigrerend om mensen die verstand hebben van pc's nerdie's te noemen?
Nee helemaal niet ti's maar hoe je het opvat.
[om maar niet te spreken van je onbeargumenteerde flame richting ATI
Helemaal geen flame maar ik vertel de feiten. De computer word voor geinstalleerd door hun en toen zaten de fouten er al in.
je wilt van ons een oplossing, maar je bent niet bereid de opties die we aandragen uit te testen?
Inderdaad wil ik graag een oplossing, maar jij helpt daar totaal niet bij. Sterker nog, jij bagataliseert mijn uitspraken. Ga echt geen 8 uren lang testen uitvoeren er moet een andere oplossing zijn die jij waarschijnlijk niet weet.
de oorzaak van je probleem ligt vermoedelijk in je eigen gebruikswijze/software, maar ga jij maar lekker whinen bij DELL, je schijnt het allemaal prima te weten.
Mijn gebruikswijze en/of software hebben helemaal niets te maken met deze fouten. Whinen? Mag dat voor een computer van meer dan EUR 7000,00 en niet werkt? Dell heeft mij zojuist gelijk gegeven en komende maandag(morgen dus) komt er al iemand langs!
succes ermee
dank u zeer! Lijkt me erg verstandig dat jij hier ook niet meer op reageert want jij kan mij niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Waarom zou je geen 8 uur willen testen? Je weet toch niet of het niet helpt? Als je vraagt om een oplossing en (ervaren) iemand je er eentje geeft, en je weigert de mogelijke oplossing uit te voeren, ben je niet echt geschikt voor een forum, stel dan helemaal geen vragen meer, als je van tevoren al weet dat het toch niet helpt.

On-topic: Memtest kan na 8u nog prima fouten geven hoor, het is niet zo dat het na 2.5u al bekend is dat er geen fouten in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisSmoKe schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:05:

Mijn gebruikswijze en/of software hebben helemaal niets te maken met deze fouten. Whinen? Mag dat voor een computer van meer dan EUR 7000,00 en niet werkt? Dell heeft mij zojuist gelijk gegeven en komende maandag(morgen dus) komt er al iemand langs!
7000 euro? Natuurlijk geeft Dell je gelijk als je zo'n overpriced systeem koopt, ze zouden niet durven te zeggen dat je verkeerd zit, want klant is koning.
Ik zou zelf ook flink pissed zijn als ik een systeem van 7000eur had gekocht. 8)7
Het is duidelijk dat je er totaal niks van snapt en misschien is het beter om volgende keer maar niks te posten als je toch geen advies van anderen aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een pc bij dell koopt vraag je automatisch al om problemen bij een defect zoals jij die hebt, en om mensen die wat verstand van zaken hebben meteen nerds te noemen is echt kortzichtig.

Kijk anders eens op wikipedia, de term voor mensen die van technologie houden (zoals ik bijvoorbeeld) is geek.

Maar ontopic: ik denk dat je videokaart misschien te warm wordt, download eens gpu-z en doe log to file naar je bureablad, en ga dan eens gamen, als je pc dan uitvalt en opnieuw opstart kijk je eens in je log op je bureablad, en post je deze (of alleen de hoogste temps als de log te lang is). Je kan ook eens proberen crossfire uit te schakelen, en zien of dit wat uitmaakt, maar dat zul je nedernakker moeten vragen, ik draai zelf sli met een enkele gtx295, dus geen know-how van cf O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
Aha, het woord GEEK kende ik niet maar nu wel:)

Frietjemet niet zo kortzichtig zijn de GPU-Z log staat een paar posten boven de jouwe

Inderdaad mensen ik ga geen 8 uren lang testen draaien. Wanneer het systeem een jaar of wat oud was had ik dit uiteraard wel gedaan. Denk je nu echt dat de man in persoon morgen deze testen gaat draaien? Maar ok dit neemt niet weg dat ik voor andere mogelijke oplossingen open sta.

:O

[ Voor 52% gewijzigd door ChrisSmoKe op 01-08-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

ChrisSmoKe schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:23:
Frietjemet niet zo kortzichtig zijn de GPU-Z log staat een paar posten boven de jouwe

Inderdaad mensen ik ga geen 8 uren lang testen draaien. Wanneer het systeem een jaar of wat oud was had ik dit uiteraard wel gedaan. Denk je nu echt dat de man in persoon morgen deze testen gaat draaien? Maar ok dit neemt niet weg dat ik voor andere mogelijke oplossingen open sta.
Op deze manier wordt je dus op dezelfde wijze behandeld als dat jij anderen behandelt, lijkt me in jouw geval niet slim want je wilt je probleem opgelost hebben.
Mensen een nerd of kortzichtig noemen, geen moeite doen om je bestanden te verkleinen (kan gewoon in Paint!) en een rare host gebruiken waardoor wij met allemaal advertentieshit zitten om bij jouw logfile te komen is gewoon niet handig.

Ga nou óf gewoon testen wat meerderen hier al roepen, óf je belt Dell morgen maar. It's up to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ChrisSmoKe schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:23:
Aha, het woord GEEK kende ik niet maar nu wel:)

:O
Uhuh, je staat open voor alle oplossingen die in het geheel geen inzet van jouw kant vragen, en die stroken met de sloot aan vooringenomen aannames die je hier doet...

Als jij het allemaal zo goed weet heb je onze hulp duidelijk niet nodig, en met de houding die je hier toont mag je blij zijn dat ook maar iemand constructief reageert. :o

In ieder geval voldoet dit topic totaal niet aan de eisen die we op GoT stellen mbt eigen inzet, dus gaat het daarom (en omwille van je arrogante houding) dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.