Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34
Hey,

Ik heb een iphone4 simlockvrij (uit Frankrijk) icm een KPN business abo inclusief data (onbeperkt).
Om niet m'n simkaart te hoeven (ver)knippen heb ik een mircosim gehaald. De KPN microsim was niet voorradig maar wel een Hi mircosim (usim 64kb). Volgens de verkoper maakte dat niets uit.

Helaas krijg ik 3G niet goed werkend op de iphone (ook niet op een 3Gs met iOS4).
Zodra ik 3G inschakel komt er netjes een 3G-logo in beeld en dan werkt een request (webpagina of iets anders) maar enkel 1 keer!
Daarna geen bit meer binnen te krijgen totdat ik weer reset of airplanemode aan en uit zet. |:(

Ik alle APN instellingen al gehad, maar zonder instellingen werkt het ook.
Volgens KPN moet het zijn:

APN: internet
user: <leeg>
pass: <leeg>

Maar ook andere zoals portalmmm.nl en met username en pass heb ik al geprobeerd. Alles geeft het zelfde resultaat dus daar zal het niet aan liggen.
Ik denk zelf iets met iOS4 omdat het met een HTC telefoon wel werkt.

Heeft iemand enig idee of oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34
Probleem opgelost!

Na bijna alles te hebben geprobeerd bleek het opgelost te zijn door een algemene netwerk reset te doen! ( SETTINGS -> GENERAL -> RESET -> RESET NETWORK SETTINGS)

Zit dus standaard bug in aangezien ik het met 2 nieuwe iphones4 had die nog helemaal clean uit de doos waren. Dus nog geen gekke instellingen of tweaks etc...
Vodafone op een derde telefoon gaf echter geen problemen... 8)7