Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[c++] Kijken *of* de linkermuisknop ingehouden word*t*

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 08:40
Ik wil een programmatje schijven die moet kijken als de linkermuisknop ingehouden word, als dit zo is dan moet ondertussen telkens een actie uitvoeren.

Ik heb de loop en wat er moet gebeuren als de muis wel of niet ingehouden word. Alleen het probleem is ik kan niet vinden hoe ik moet kijken als de muis ingehouden word (Linker muisknop).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    for(;;) {
    int mous=1; //muis is ingehouden
        if(mous==1){
            //actie      
            cout << "ja";  
        }   else {
            //actie als het niet zo is
            cout << "nee";
        }
    }

De int mous = 1 moet dus vervangen worden voor als de muis ingehouden word moet hij 1 worden en anders 0.

Kunnen jullie mij heer mee helpen? Ik heb al op google gekeken alleen alles wat ik gevonden heb was niet van toepassing. Ik zocht op "if left mouse down c++"

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb je ook al termen als 'c++ mouse button state' of 'c++ mouse button detect' door google heen gehaald ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
lauwsa schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:19:
Ik heb al op google gekeken alleen alles wat ik gevonden heb was niet van toepassing. Ik zocht op "if left mouse down c++"
Poehee! Je hebt 1 héle zoekopdracht ingevoerd. Als je nou eens gewoon een beetje je best deed en verder keek dan je neus lang was en 't niet na 1 google opdracht opgaf...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Wat TheRookie zegt, met die termen kom je al een heel eind. Maar zelfs op je eigen zoekterm is hit #1 een enorm uitgebreide pagina van MSDN waar het duidelijk wordt uitgelegd.

Dit is mij dus een beetje te veel basic zoekwerk en daarom gaat het topic dicht. Mag ik je vragen Het algemeen beleid #quickstart en Programming FAQ - Het FAQ/Beleid topic nog eens door te lezen?

Oh ja: je controleert of een knop ingedrukt wordt, niet als.

* MueR mept RobIII

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.