Probleem met router

Pagina: 1
Acties:

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Sinds enkele weken doet onze router raar:
- De naam van de router wordt veranderd in 'Default'
- De router 'Default' is opeens onbeveiligd
- Er is geen verbinding mogelijk via WLAN

Daarom heb ik zojuist geprobeerd om de router opnieuw te installeren. Ik heb netjes alle stappen gevolgd die de installatie-cd mij opdroeg. Na dat gedaan te hebben kreeg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2ihqxd1.jpg

Ik heb nu nergens een gebruikersnaam of een wachtwoord ingevuld. Ik heb de router al gereset en vervolges de computer opnieuw opgestart, maar tevergeefs.

Help me hier aub uit..

Bedankt!
Tim

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Doe eens een reset naar fabrieksinstellingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tim301292
En hoe doe ik dat? Vroeger prutste ik wat aan bij uitvoeren-->cmd-->ipconfig. En dan voerde ik (volgens mij) de standaardgateway in als URL, maar nu vindt ie dan niks. Ik weet niet meer hoe het moet :(

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tim301292 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:12:
En hoe doe ik dat? Vroeger prutste ik wat aan bij uitvoeren-->cmd-->ipconfig. En dan voerde ik (volgens mij) de standaardgateway in als URL, maar nu vindt ie dan niks. Ik weet niet meer hoe het moet :(
Manual al doorgekeken? Meestal is er een resetknop of een aan-uitknop die je ingedrukt moet houden bij het verbinden met de stroom.

Zolang je niet precies vertelt welk type router het is, kan er ook niemand in de manual kijken. Je bent trouwens uberhaupt erg gierig met informatie, ook over waar je zelf al op gezocht hebt, welke FAQs je al hebt doorgelezen, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tim301292
Maakt niet uit, ik heb ondertussen al even het probleempje opgelost. Helaas komt er weer een nieuw probleem opduiken:
Ik heb nu 3 bekabelde netwerken aangesloten op mijn router. Net wilde ik ook een laptop aansluiten. Ik heb netjes de pincode ingevuld die gevraagd werd (die pincode die onder de router staat). Alles oké, maar dan mag ik opeens, als buitenstaander, alles configureren wat ook maar iets met de router te maken heeft. Het gevolg is dat de router nu de naam draagt: 'Laptop_van_Tim' en dat andere draadloze netwerken (bijv. telefoon) foutmeldingen geven als ik probeer met dit netwerk verbinding te maken.
Zie hier wat er gebeurt als ik probeer verbinding te krijgen met mijn laptop:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2utp6bd.jpg
Die pincode klopt. En zie hier: ik kan alles wijzigen (naam, beveiligingssleutel...)
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/16aqpg6.jpg
Het gevolg is een netwerknaam: 'Laptop_van_tim' en een onmogelijkheid tot verbinden via andere draadloze toestellen.

Kan iemand me aub helpen? Ik ben het ondertussen zat. Als je nog informatie nodig hebt, zeg het maar.

Tim

[ Voor 20% gewijzigd door tim301292 op 29-07-2010 21:16 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Tim,
Kan je wat duidelijker zijn met je probleemomschrijving?
Pincode? Welke pincode? routers werken niet met pincodes.. wel met wpa/wep keys.

En tuurlijk mag je alles instellen als je het wachtwoord van de router weet. Daarom moet je die ook geheim houden.. desnoods wijzigen.

Wat is nu dan je probleem? Je stelt het ssid weer in zoals het was en alle apparaten kan je ermee verbinden.
Ohja.. gooi echt zo snel mogelijk die configuratie cd weer in de doos en doe het instellen via je browser.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 29-07-2010 21:17 ]

• tim301292
Pfff ik snap er echt niets meer van. Wat ik dus heb gedaan:

1) Ik heb 3 computers aangesloten op het netwerk
2) Ik heb via mijn laptop draadloos verbinding gemaakt. Nu heet het HELE netwerk 'Laptop van Tim' ipv de naam 'SDR' zoals ik hem genoemd had. En nu kan ik zelfs niet eens meer met de laptop draadloos op internet. Als ik dat probeer (via de 2 bovenstaande plaatjes) en ik druk op volgende dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/erlr9j.jpg

Waar ik nu dus mee zit:
- Een netwerk dat een volledig andere naam heeft dan de naam die ik hem op het begin heb gegeven.
- Alleen maar foutmeldingen als ik, op welk toestel dan ook, probeer draadloos verbinding te maken.

[ Voor 79% gewijzigd door tim301292 op 29-07-2010 21:27 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tim301292 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:08:
Als je nog informatie nodig hebt, zeg het maar.
"Nog" informatie? Je hebt geen enkele informatie gegeven. Wees nou eens niet eigenwijs en geef informatie over de router, netwerk etc. Dit is geen afhaalchinees voor oplossingen.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:58

lordsnow

I know nothing

Je moet niet verbinding maken via de PIN, maar kiezen voor de andere optie die er onder staat: "Ik wil dit netwerk niet configureren. Ik wil alleen verbinding maken". Indien je netwerk al beveiligd is zal je daarna om de netwerksleutel gevraagd worden (WEP of WPA), en dat is waarschijnlijk de code die onder op de router staat.

• tim301292
Ik wil je graag het type router geven, hopelijk schiet je er wat mee op:
Linksys wireless g broadband router wrt54g2 v1

Ik snap niet wat je bedoelt met 'geef informatie over het netwerk'.

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-02 13:18
De oplossing ligt in de mediamarkt :P (een nieuwe router)

• tim301292
lordsnow schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:24:
Je moet niet verbinding maken via de PIN, maar kiezen voor de andere optie die er onder staat: "Ik wil dit netwerk niet configureren. Ik wil alleen verbinding maken". Indien je netwerk al beveiligd is zal je daarna om de netwerksleutel gevraagd worden (WEP of WPA), en dat is waarschijnlijk de code die onder op de router staat.
Oké, dankje. Opeens vraagt hij nu niet eens meer om de pincode, maar gaat hij gelijk door naar wat jij bedoelt. Ik heb de beveiligingssleutel ingevoerd en nu heb ik dan draadloos internet via deze laptop. Nu zit ik nogsteeds met het probleem van de naam van het netwerk. Dit ga ik nu proberen te veranderen d.m.v. de browser, zoals Job zei. En dan hopen dat, als dat gelukt is, dat ik via mijn Nokia N900 internet via Wi-fi kan krijgen.

Het is gelukt nu. Bedankt iedereen (behalve gambieter want die zeurt wel, maar brengt niks. Grapje ;)) Het was een beetje wazig en meestal kom ik er wel uit, maar ik vond het zo raar dat ik met mijn laptop (als buitenstaander) zomaar vanalles kan veranderen. Afijn, het is opgelost. Ik heb nu ook via Nokia N900 Wi-Fi-verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door tim301292 op 29-07-2010 21:44 ]

Pagina: 1