receiver aansluiten via HDMI of toch via de geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Jostybanaantjes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2010
Hallo,

Ik zag recent een leuke aanbieding staan op IBOOD voor een leuke receiver + Speakerset.

Namelijk de Onkyo HT-R538 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A 102 HCS 5.1 Speakerset.
Geluid is simpelweg super, maar omdat ik de pc via hdmi had aangesloten (met DVI converter) geeft deze geen geluid door. Ik heb ook wel een HDMI port onboard maar die krijg ik niet in de praat naast mijn SLI opstelling.

Nou de vraag... ik heb een X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series geluidskaart moet ik de receiver nou via de geluidskaart aansluiten of via HDMI (denk dat HDMI beter kwaliteit is maar is wel goeie geluidskaart)

Als ik het via de geluidskaart moet aansluiten hoe doe ik dat?

En via de HDMI sinds ik geen geluid krijg via de grafische kaart vanwege de DVI-HDMI converter.Hoe kan ik daar dan wel geluid door krijgen als dat de betere oplossing is.

Greetz Harm,

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 13:55
Als je hem via HDMI kunt aansluiten altijd doen (PC - Receiver- Monitor). Maar je geeft aan dat dat niet gaat omdat er een verloopstekker tussen zit en de HDMI uitgang niet werkt door een SLI opstelling. Dan blijft over je geluidskaart, gewoon via een digitale uitgang (optisch of coaxiaal) op je versterker aansluiten. Het enige nadeel is dan dat je wat lipsync problemen kan krijgen. Deze zijn meestal wel op te lossen met je afspeel software.

[ Voor 12% gewijzigd door brutalbasterd op 29-07-2010 21:16 ]

This message was deleted