Tussen '98 en '07 bouwde ik altijd mijn eigen computers, en de computers van vrienden en familie. In 2007 heb ik mijn laatste PC gebouwd, een paar maandjes na de launch van Vista. De pc die ik had samengesteld was voor die tijd 'het neusje van de zalm': Een Q6600, een van de beste MSI bordjes, 8GB Ram en twee Nvidia 9600's. Toch draaide het voor geen meter, ik had zoveel problemen dat ik het hele boeltje na een maand heb verkocht en een Mac heb aangeschaft. Omdat ik nu eindelijk eens in staat wilde zijn om normaal op mn computer te kunnen werken, naast gamen moeten er immers ook verslagen worden gemaakt e.d.
Nu begint het toch weer te kriebelen, vooral nu Starcraft 2 toch niet echt lekker loopt op mn macje.
Ik wil dus naast mn Mac weer een PC hebben, maar wat is wijsheid? Ik wil namelijk niet nog eens eindigen met een pc die qua specs perfect is maar simpelweg niet werkt vanwege allerlei OS en driver problemen.
De vraag is dus eigenlijk: Wat is de meest optimale combinatie van hardware en hardware merken om een goede, maar vooral STABIELE pc te bouwen? Merken die goed werken onder Windows 7, en die alleen maar basis drivers leveren (dus niet met ladingen bloatware aan boord). Ik zat zelf te denken aan een i7 systeem, 8GB ram (met mogelijkheid om tot 16GB te gaan. Qua videokaart: Geen idee, hoeft niet absurd goed te zijn, zolang het maar een 40+ fps oplevert in games als Starcraft 2 op een resolutie van 1680x1050.
Nu begint het toch weer te kriebelen, vooral nu Starcraft 2 toch niet echt lekker loopt op mn macje.
De vraag is dus eigenlijk: Wat is de meest optimale combinatie van hardware en hardware merken om een goede, maar vooral STABIELE pc te bouwen? Merken die goed werken onder Windows 7, en die alleen maar basis drivers leveren (dus niet met ladingen bloatware aan boord). Ik zat zelf te denken aan een i7 systeem, 8GB ram (met mogelijkheid om tot 16GB te gaan. Qua videokaart: Geen idee, hoeft niet absurd goed te zijn, zolang het maar een 40+ fps oplevert in games als Starcraft 2 op een resolutie van 1680x1050.