Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 20:25
Hallo Tweakers..

Ik zit met een vraag waar ik al een aantal dagen op vast zit..

ik heb eens in mijn vrije tijd weer eens server 2008 r2 opgezet en standaard exchange 2007 geïnstalleerd.
ik heb een website gehost bij pcextreme.

Nu komt mijn vraag er zit dus ook mail bij bij de website, is het nu mogelijk om op mijn exchange het pcextreme mail te koppelen dat daar eerst alle mail op binnen komt en dan vanzelf uitstuurt naar de persoon waarvoor deze bedoelt is
(bijv: japjum@emailadres.nl stuurt naar mij clavat09@mijnserver.nl)
of moet ik dan bij pc extreme alle accounts aan gaan maken en heeft het geen zin?

zo ja kunnen jullie helpen...

en is het dan ook mogelijk als ik op de exchange gebruikers aanmaak dat ze dan automatisch ook naar buiten kunnen zenden en ontvangen of moet ik deze gebruiker ook bij pcextreme aanmaken?

ik zit er nu dus al een aantal dagen op en ik zie door het bos de bomen niet meer.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je zelf de verschillen niet weet moet je je eigenlijk afvragen of je er verstandig aan doet om dan zelf een Exchange mailserver te gaan draaien.

Anyways: ligt eraan wat je als hosting model wil gebruiken, en of je op de lokatie van de exchange machine wel een goed in te zetten verbinding hebt (liefst met reverse DNS).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
de verschillen is geen probleem ik heb het even als jip en janneke proberen uit te leggen..
en hoop dat ik een flinke duw kan krijgen
met instellingen e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

instellingen van wat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Weet je wel wat het verschil is tussen POP3 en SMTP? Want die twee haal je nu door elkaar. Je zult een POP3-connector nodig hebben.

De rest is inderdaad zo standaard Exchange dat je er beter niet mee kunt gaan spelen zonder je er eerst in te verdiepen. Begin eens bij petri.co.il :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik snap niet helemaal wat de bedoeling is, maar je kan vanuit het pcextreme controlepaneel gewoon mails doorsturen naar de gewenste account. Dan zou je gewoon in Outlook? een POP3 aanmaken voor het opvangen van de algemene mail. En deze zullen dan ook afgeleverd worden op het adres wat aangegeven staat binnen het controlepaneel :

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/8862/mailtweakers.png

Of zit ik er nu helemaal naast en is dit niet wat je wil? vraag is me wat onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
nou de bedoeling is dat ik het allemaal via exchange ga doen.

dat alle mails via mijn exchange server moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Clavat schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:46:
nou de bedoeling is dat ik het allemaal via exchange ga doen.

dat alle mails via mijn exchange server moeten gaan
Nou, dan weet je nu dat je dus niet met POP3 boxen hoeft te klooien, dat maakt het zoeken wat je wel moet doen een stuk eenvoudiger nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
ik ben nu zo ver dat ik dus een nieuwe smtp connector kan gaan instellen.
maar nu moet ik er een smtp adres invullen nu is de vraag vul ik daar ind. smpt.ziggo.nl 25 ?

ja ik heb ziggo en volgens bronnen is het inderdaad nu wel mogelijk dat dit werkt.
anders moet ik een manier vinden hoe het wel gaat werken :/

en ik kan nergens in naslag werk terug vinden wat ik bij cost moet invullen of gewoon op 1 laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 21:45
Hier staat in uitgelegd hoe een Send Connector in te richten is.

Doe jezelf een lol en lees vooral door nadat het eenmaal werkt. Een Exchange server werkend krijgen is niet de kunst, goed werkend krijgen wel.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
ind maar dat is exchange 2010
ik heb dat ook allemaal al doorgelezen maar zoals ik aangaf in mijn vorige vraag wat moet ik daar dus invullen
hans_lenze schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:41:
Hier staat in uitgelegd hoe een Send Connector in te richten is.

Doe jezelf een lol en lees vooral door nadat het eenmaal werkt. Een Exchange server werkend krijgen is niet de kunst, goed werkend krijgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
ik heb weer flink zitten zoeken en naslag werk zitten te lezen

en heb mijn gedachtes bijgesteld namelijk naar hetvolgende:

om even kort te zeggen ik wil al mijn mails die binnen komen op de exchange hebben zodat deze dus mijn email van pcextreme afhaald worden en ik ze overal dan van mijn exchange kan afhalen maar dat hier een kopie blijft staan.

of is dit totaal onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Clavat schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:34:
om even kort te zeggen ik wil al mijn mails die binnen komen op de exchange hebben zodat deze dus mijn email van pcextreme afhaald worden en ik ze overal dan van mijn exchange kan afhalen maar dat hier een kopie blijft staan.
Lees je uberhaupt wel wat mensen zeggen?
gambieter schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:36:
Weet je wel wat het verschil is tussen POP3 en SMTP? Want die twee haal je nu door elkaar. Je zult een POP3-connector nodig hebben.
Serieus, dit is echt ABC en helemaal niet zo moeilijk te vinden als je op POP3 en SMTP/Exchange zoekt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 08:36

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Wat TS kan doen, als hij DNS management heeft bij zijn host. Een A record aan maken "thuisserver.domein.com", vervolgens maak je een MX record "thuisserver" aan. Vervolgens haal je de oude MX record weg bijvoorbeeld "mail.domein.com". Deze wijzigingen hebben over het algemeen wel wat tijd nodig om te repliceren naar de andere DNS servers.

Wat ik hier aangeef heb ik zelf ingesteld op mijn hosting. Zodat ik thuis de mail kan afhandelen.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271203

pop collector googlen. kan je een pop server instellen en dan naar user@domail.local doorlaten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19
maar nu moet ik er een smtp adres invullen nu is de vraag vul ik daar ind. smpt.ziggo.nl 25
TS zit bij ziggo?

Rolfieo roept iets dat port 25 meestal bij dit soort providers is afgesloten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 mompelt iets met smarthost config waar dat dan weer wel mee kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271203

Ik zit ook met mijn mail bij ziggo, smarthost idd op smtp.ziggo.nl

download verder de pop collector en zet die op je wss mail.pcextreme.nl

http://www.cedit.biz/software-products/10-pop-collector

• Clavat
Sorry voor deze kick.

Maar ik heb nu Exchange 2010.

Daar heb ik bij send connectors een connector aangemaakt met SMTP connector aangemaakt met address *
Het probleem is:
ik kan wel mail versturen naar bijv Yahoo, Gmail maar bij Hotmail krijg ik deze terug gestuurd met een melding:
geweigerd en nu vraag ik mij af hoe kan dat?

ook als ik dus een mail krijg in de mailbox van gmail of dergelijke kan ik niet terug sturen naar mijzelf of laat staan ik ontvang ook niets,

Kan iemand me daar mee wegwijs maken?
thnx

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alt-92 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:34:
* alt-92 mompelt iets met smarthost config waar dat dan weer wel mee kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 22:57
Clavat schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:54:
Sorry voor deze kick.

Maar ik heb nu Exchange 2010.

Daar heb ik bij send connectors een connector aangemaakt met SMTP connector aangemaakt met address *
Het probleem is:
ik kan wel mail versturen naar bijv Yahoo, Gmail maar bij Hotmail krijg ik deze terug gestuurd met een melding:
geweigerd en nu vraag ik mij af hoe kan dat?

ook als ik dus een mail krijg in de mailbox van gmail of dergelijke kan ik niet terug sturen naar mijzelf of laat staan ik ontvang ook niets,

Kan iemand me daar mee wegwijs maken?
thnx
Ik schat zo dat je ook mail verstuurd met het lokale dns adres, en die word veelal afgewezen.

Maar volgens mij is het handig als je eerst eens even meer gaat zoeken en lezen, laten we zeggen twee weken lang, en dan terug komt als je nog vragen hebt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-07 18:03

fatshark

fat to da bone

Je omgeving goed inrichten.
Send connector FQDN en A host en PTR goed inrichten.
Voor het mooie ook SPF.

Of voor dummies stel een smarthost in op send connector.
Ontvangen, Ziggo zal wel poort 25 blokkeren dus moet je een ontvangende smarthost hebben.

Verder helpt een goed boek over Exchange 2010 ook ;)

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Oke even veranderen

Verzenden is nu totaal geen probleem ik kan verzenden zoals ik wil naar iedereen.
Echter ontvangen van de mail niet..

krijg steeds een melding terug van:

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<mail@mail.nl>:
host mail.mijnmail.nl [109.72.87.133]: 550 unknown user
Waarvan bovenstaand ip van PCextreme is.

terwijl ik de mail.mijndomein op pcextreme heb aangepast op mijn ip adres.

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 127% gewijzigd door Clavat op 21-12-2010 18:11 ]

Pagina: 1