Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Op mijn Qnap TS209II nas staan al mijn bestanden, welke ik thuis op een Windows PC (via samba) kan benaderen en elders via FTP.
Het gebeurd zo nu en dan dat er 2 mappen qua naam worden samengevoegd met codes van alle lees en schrijfpermissies erin. Zo staan er op mijn nas bijvoorbeeld deze 2 mappen:

Trentemøller - The last Resort
UB 40 - The Best Of - Volumes 1 & 2 - The Dutch Collection

Als ik via de filemanager (web-interfacevan de Qnap) kijk, staan de mappen er ook gewoon zo in. Echter als ik via FTP of SMB naar de map zoek, krijg ik één mapnaam te zien:

Trentem?drwxrwxrwx 2 admin administrators 4096 Nov 12 2009 UB40 - The Best Of - Volumes 1 & 2 - The Dutch Collection

Als ik die map dan probeer te openen, zegt hij ook dat er niet zo'n map bestaat..... 8)7
Heeft er iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:50

latislos

zie signature

duidelijk dat dat ding over de zeik gaat met de ø :)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
@latislos

Inderdaad, dat doet de truc. Echter is het niet consequent. Bij een andere map snapte hij de 's niet, waarna hetzelfde probleem optrad, maar ik heb dat in meer mapnamen heb gebruikt waarbij het wel goed gaat.

Desalnietteplus: mapnaampje aanpassen via webinterface en het is gefixt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zo te zien gaat het fout doordat hij een substring van de output van ls toont en kan het niet omgaan met speciale tekens :P
Best fout.

Je kunt er wel vanuit gaan dat de mapnamen op het systeem gewoon goed zijn.