Ik heb ooit eens mijn E5200 naar 3Ghz geclockt en dit is lang goed gegaan tot ik een nieuwe grafische kaart kocht. Toen werd mijn CPU weer terug naar de default geclockt. Ik dacht dat het door de voeding kwam, dat deze niet krachtig genoeg is.
Nu heb ik ondertussen een nieuwe voeding (450 Watt) en ik probeerde te overclocken. Alles mislukte, zelfs 1 Mhz naar beneden clocken was niet mogelijk. Toen ben ik begonnen met alle hardware van m'n PC te halen die niet nodig was. Op één moment was enkel nog de grafische kaart over en nadat ik die eruit had gehaald kon ik perfect overclocken. Nadat ik de kaart er weer had ingestoken faalde de hele boel weer en resette hij de clock weer naar de default. Als ik een andere multiplier heb in gesteld blijft die wel staan, maar de frequentie gaat altijd terug naar de default, 200.
Mijn hardware:
Moederbord: Gigabyte GA-G41M-ES2L
Grafische kaart: Sapphire HD 5670 512MB
Voeding: Scythe Kamariki 4 450W Plug-in
Probleem (kort):
Overclocken niet mogelijk wanneer de grafische kaart is ingeplugd.
Als ik een overclock instel probeert hij te booten maar hij valt uit met een 'klik' nog voor hij het bootscherm haalt en reset hij terug naar de default.
edit: typo in titel: CPU OS --> CPU OC
Nu heb ik ondertussen een nieuwe voeding (450 Watt) en ik probeerde te overclocken. Alles mislukte, zelfs 1 Mhz naar beneden clocken was niet mogelijk. Toen ben ik begonnen met alle hardware van m'n PC te halen die niet nodig was. Op één moment was enkel nog de grafische kaart over en nadat ik die eruit had gehaald kon ik perfect overclocken. Nadat ik de kaart er weer had ingestoken faalde de hele boel weer en resette hij de clock weer naar de default. Als ik een andere multiplier heb in gesteld blijft die wel staan, maar de frequentie gaat altijd terug naar de default, 200.
Mijn hardware:
Moederbord: Gigabyte GA-G41M-ES2L
Grafische kaart: Sapphire HD 5670 512MB
Voeding: Scythe Kamariki 4 450W Plug-in
Probleem (kort):
Overclocken niet mogelijk wanneer de grafische kaart is ingeplugd.
Als ik een overclock instel probeert hij te booten maar hij valt uit met een 'klik' nog voor hij het bootscherm haalt en reset hij terug naar de default.
edit: typo in titel: CPU OS --> CPU OC