Toon posts:

Desktop PC als accespoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis graag mijn pc gebruiken en inrichten als wifi-accespoint. Mijn opstelling is bedraad.

Kabelmodem==>router=>netwerkkaart.

Softwarematig heb ik Connectify.me?! gevonden en dat lijkt mij op zich wel handig. Kom er alleen hardwarematig niet uit wat ik moet aanschaffen. Een eventuele adapter moet usb zijn. Iemand ervaringen met het maken van een accespoint van zijn pc, en deze zou willen delen met mij. En wat aan te schaffen? Ik wil dit graag omdat ik dan met mijn telefoon gebruik kan maken van i-net etc i.p.v. de 3G te gebruiken en de kids op hun kamer met de laptop verbinding gaan krijgen.

Windows7 ultimate 64-bits.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:53
Koop gewoon een WIFI router. Die kosten toch geen drol meer.
Ben je gelijk van alle gedoe af en je kan altijd onafhankelijk van de pc het internet op.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:40:
Koop gewoon een WIFI router. Die kosten toch geen drol meer.
Ben je gelijk van alle gedoe af en je kan altijd onafhankelijk van de pc het internet op.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:47
Wireless kaartje erin (kaart of usb dongle maakt niet uit), software draaien en klaar. Meer is het niet.

Noemen ze een ad hoc netwerk. Heb ik bij mijn ouders weleens gebruikt als noodoplossing. Tussen 2 windows machines had ik overigens geen router software nodig. Internetdelen inschakelen in windows was voldoende.

Ik ben overigens ook van mening at je beter in een router kan investeren. €20, kan je klaar voor zijn en dan werkt het ongetwijfeld beter, sneller, zuiniger, stiller en stabieler. Owhja, kost je ook nog minder moeite.

[ Voor 32% gewijzigd door Terror op 29-07-2010 17:29 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een ad-hoc netwerk is juist niet AP-mode. In AP-mode kunnen meerdere clients connecten, een AP doet broadcast etc. Ad-hoc is alleen bruikbaar om 1-op-1 te peeren.

(Verder geen oplossing, ja, voor linux, maar.....dat vroeg je niet) ;)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:21:
[...]
Maar wel het enige verstandige advies.
GoT is geen antwoordmachine, maar een forum waar men meedenkt.

• u_nix_we_all
  • Niet online
cornfed99111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:41:
[...]

Ik vind het zelfs een slecht advies, TS heeft al een router. :Y)
Als ik mee zou denken zou ik hem een AP aanraden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:41:
[...]

Een nieuwe router kopen is als je een tweaker bent een te simpele oplossing. Maar dank voor het meedenken.

Ontopic

Zit nu te denken om achter de router die ik nu heb [draytek vigor 2130 zonder n.. 8) ] een accespoint te maken [ als dat mogelijk is?] heb daar nog één LAN over. Hoef me pc ook niet altijd aan te staan....zoek wel even verder.. :P
u_nix_we_all schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:46:
[...]

Zie mijn verhaal hier boven. Wat zou ik kunnen nemen als hardware.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 17:48 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:21:
Maar het is wel de mooiste oplossing voor hetgeen jij wilt, ook dat is imo tweaken. ;)
Je zult anders een draadloze netwerkkaart moeten aanschaffen, die over het algemeen net zo duur is... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.draytek.nl/pages/producten/2130/images/2130n_gigabitlogo.jpg
Als jouw router ook zulke antennes heeft, dan heb je toch al een draadloos netwerk? :)
Al vermoed ik dat dit de N-versie van jouw router is, in dat geval zul je dus of een draadloze netwerkkaart moeten kopen, of een router (die wifi heeft) of een zogeheten accesspoint. De laatste geniet mijn voorkeur, dat is dan de mooiste oplossing.
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:47:
Zit nu te denken om achter de router die ik nu heb [draytek vigor 2130 zonder n.. 8) ] een accespoint te maken [ als dat mogelijk is?] heb daar nog één LAN over. Hoef me pc ook niet altijd aan te staan....zoek wel even verder.. :P
Dat is precies wat u_nix_we_all zegt (AP is een afkorting voor Accesspoint).

[ Voor 77% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2010 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:47:
[...]
Maar het is wel de mooiste oplossing voor hetgeen jij wilt, ook dat is imo tweaken. ;)
Je zult anders een draadloze netwerkkaart moeten aanschaffen, die over het algemeen net zo duur is... ;)

[afbeelding]
Als jouw router ook zulke antennes heeft, dan heb je toch al een draadloos netwerk? :)
Al vermoed ik dat dit de N-versie van jouw router is, in dat geval zul je dus of een draadloze netwerkkaart moeten kopen, of een router (die wifi heeft) of een zogeheten accesspoint. De laatste geniet mijn voorkeur, dat is dan de mooiste oplossing.
Ik heb dus die, maar zonder sprietjes.. ;) Kijk wel of ik op die ene lan-poort die ik nog over heb een AP kan hangen/maken

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18
Het magische woord: "Netwerkbrug". Werkt in Windows XP en nieuwer. Alleen een WLAN adapter en gaan met die banaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:55:
Ik heb dus die, maar zonder sprietjes.. ;) Kijk wel of ik op die ene lan-poort die ik nog over heb een AP kan hangen/maken
Zolang je router een DHCP draait, kun je er gewoon een accesspoint aan hangen.
ShitHappens schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:55:
Het magische woord: "Netwerkbrug". Werkt in Windows XP en nieuwer. Alleen een WLAN adapter en gaan met die banaan.
Nadeel daar aan is wel dat je dan je PC constant aan moeten laten staan, kan me voorstellen dat dat ook niet wenselijk is...

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2010 17:56 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Terror schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:27:
Ik ben overigens ook van mening at je beter in een router kan investeren. €20, kan je klaar voor zijn en dan werkt het ongetwijfeld beter, sneller, zuiniger, stiller en stabieler. Owhja, kost je ook nog minder moeite.
Volledig mee eens
u_nix_we_all schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:46:
[...]

Ik vind het zelfs een slecht advies, TS heeft al een router. :Y)
En wat denk je dat de ROI hierop is? Het prijsverschil tussen een wireless netwerkkaart en de draadloze router is relatief snel terugverdiend door het mindere stroomverbruik van die router tov een PC. Zelfs met zijn 2e voorstel, om een AP rechtstreeks aan te sluiten op zijn router. Die AP zelf kost al evenveel en 2 bakjes verbruiken meer stroom dan 1.

Kortom, mijn suggestie: volg Terror zijn advies.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• u_nix_we_all
  • Niet online
Een AccesPoint in bridged mode geeft alle wireless verkeer door aan je router, die DHCP, DNS, NAT etc afhandelt. Is mooi transparant, alleen even je wireless security instellen en je bent klaar.

Lm_pricewatch_tfy:
http://tweakers.net/price...4/wlan-access-points.html

Edit:
@hierboven: ROI 8)7 (Ik denk dat hij het spul nooit terug gaat verdienen).

Een los AP kun je uitzetten als je dat deel niet gebruikt, en zo is dat weer zuiniger dan een ingebouwd AP dat ook stroom verbruikt als je het niet nodig hebt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door u_nix_we_all op 29-07-2010 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt een AP. Ga wel zoeken naar een beetje prettig geprijsde....

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Stel nou dat je die pc ook als nas en squid proxy e.d. gebruikt kan het voor meerdere gebruikers best interessant zijn. Daarnaast kan een pc veel connecties aan met P2P en dergelijk dus dat kan nog best interessant zijn voor sommigen :P
Ik weet dat sommige routers gewoon een laptop wifi kaartje hebben. Dus kennelijk kan je hier wel gewoon veel verbindingen mee maken.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

u_nix_we_all schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:00:
@hierboven: ROI 8)7 (Ik denk dat hij het spul nooit terug gaat verdienen).
Een PC 24/7 laten opstaan of een router? Ik denk dat die 50€ in enkele jaren wel terugverdiend zal zijn.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1