Ik heb in de html ergens een tag met wat platte tekst erin en die heb ik in een script nodig. In dat script heb ik ook de newlines uit die tekst nodig.
Een een stukje script. Ik heb 5 manieren geprobeerd:
Allevijf van deze manieren geven de text in #blaat keurig terug, alleen iedere newline is een spatie geworden, en dat is niet wenselijk. Ik moet op de eoa manier kunnen splitten op newlines, en ik kan niet de inhoud van #blaat wijzigen.
In Firefox werkt dit wel zoals verwacht, maar in MSIE (8 in mijn geval) dus niet..
Rara, wat nu?
HTML:
1
2
3
4
5
| <div id="blaat" style="white-space:pre"> regel 1 regel 2 regel 3 </div> |
Een een stukje script. Ik heb 5 manieren geprobeerd:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| alert($("#blaat").text()); // $ == jQuery 1.4.2 alert($("#blaat").html()); alert(document.getElementById("blaat").innerText); alert(document.getElementById("blaat").innerHTML); alert(document.getElementById("blaat").firstChild.nodeValue); |
Allevijf van deze manieren geven de text in #blaat keurig terug, alleen iedere newline is een spatie geworden, en dat is niet wenselijk. Ik moet op de eoa manier kunnen splitten op newlines, en ik kan niet de inhoud van #blaat wijzigen.
In Firefox werkt dit wel zoals verwacht, maar in MSIE (8 in mijn geval) dus niet..
Rara, wat nu?
日本!🎌