Toon posts:

Nvidia 3D vision op een 100hz lcd tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb een Samsung LE40A656 100hz tv, me laptop staat aangesloten via hdmi op de tv. Heeft iemand enig idee of als ik een Nvidia 3D vision set koop ik dan 3d kan zien? Want ze zeggen dat je een 120hz scherm nodig hebt maar 100 hz moet het dan toch ook doen?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik denk niet dat dat gaat werken, je hebt echt een 120hz scherm nodig. Misschien leuk om een bioscoop brilletje te kopen en met stereoscopic 3d aan de gang te gaan?

www.maartendeboer.net

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:16
Phas0r schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:21:
Ik denk niet dat dat gaat werken, je hebt echt een 120hz scherm nodig. Misschien leuk om een bioscoop brilletje te kopen en met stereoscopic 3d aan de gang te gaan?
Dat bioscoopbrilletje (mits het dus van Xpand is, de enige op dit moment met Shutterglas in Nederland) heeft andere eisen (en draaien op 96 of 144hz, afhankelijk van de instellingen), het zal wel werken maar niet optimaal.
Verder schijnt het zo te zijn dat 100hz bij Nvidia wel werkt maar dat Nvidia echt 120hz aan blijft raden. Bij minder dan 100hz schijn je de bril te kunnen zien knipperen en dat is niet echt aan te raden natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Aan de achterkant van de nvidia 3d vision ir transmitter zit een 3d sync in en mijn tv heeft geen 3d sync uit. Lijkt me dan dat hij niet werkt. Of heeft hij 3d sync niet nodig icm een computer?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 14:15 ]

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:53
Ik kan me herinneren dat Nvidia 3D vision niet werkt met mobile kaarten (dit kan inmiddels veranderd zijn), ik zou hier ook nog even naar kijken voordat je de set koopt.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:47

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een LCD Televisie accepteert normaal gesproken maximaal 60hz input, de '100hz' techniek is een berekening die over het ingangssignaal gevoerd wordt om scherper/rustiger beeld te geven maar heeft geen zin voor 3D beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door mr.paaJ op 03-08-2010 16:19 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor jullie duidelijke antwoorden! :)
Pagina: 1