Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis Driver scanner?

Pagina: 1
Acties:

• jpv91
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06-2024
Geachte tweakers,

Ik heb een vraag over driver scanners.
Ik heb al velen geprobeerd online en opgezocht, uren achter elkaar aan heb ik zitten te snuffen op het web voor een driver scanner die gratis is maar heb echter niets kunnen vinden.

Ik zoek dit voornamelijk omdat ik bezig ben voor iemand Windows XP opnieuw te installeren en deze mensen zijn helaas het schijfje die bij het moederbord kwam kwijt waar alle drivers opstonden.
Ik weet dat in Windows 7 grote deels al alles al via de updater van windows zelf wordt gevonden maar bij deze windows XP echter niet en ook willen ze niet overstappen op Windows 7 wat ik wel kan begrijpen want voor Windows XP hebben ze al immers een licentie.

Een aantal die ik al heb uitgeprobeerd zijn : Driver Detective, Driver Robot, Uniblue driver Scanner 2010 en nog een paar onbekenden.
Deze hebben allemaal hetzelfde met elkaar gemeen, ze scannen en vervolgens vinden ze de drivers maar op het moment dat je het wil downloaden BAM registeer het programma.... Uiteraard staat er niks op de websites maar als het puntje bij het paaltje komt, betalen.
Logisch en begrijpelijk maar toch zoek ik naar een gratis versie.

Op het moment ben ik nog aan het uitzoeken wat voor moederbord er in dit systeem zit zodat ik van de fabrikant online de correcte drivers kan downloaden.
Toch hoop ik dat iemand mij advies kan geven over een hopelijk gratis driver scanner.

Alvast Bedankt,
Jasper

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Kijk even op het moederbord welk typenummer, ga naar de website van de fabrikant, typ het nummer in, voila!

Eventueel kan je dit met Everest bekijken.

Succes

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 09:54
Ik heb wel eens gebruik gemaakt van "Unknown Device Identifier". Werkte goed. Je hoeft ook alleen maar te weten wat voor hardware je hebt, dan kun je de drivers wel apart gaan zoeken.

Als je enkel en alleen informatie van het moederbord wil kun je beter "Cpuz" (of Cpu-Id) gebruiken. Die vertelt je ook haarfijn wat voor mobo en wat voor chipset je hebt.

Mijn YouTube Channel

• jpv91
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06-2024
Ja dat heb ik inmiddels voor elkaar gekregen en ik heb inmiddels de drivers voor deze computer kunnen achterhalen en installeren, bedankt hiervoor.

Echter blijf ik nog steeds bij de vraag of iemand een Gratis driver scanner weet.

EDIT: ah precies toen ik dit bericht verstuurde kwam er nog een reply, mij antwoord is dus gericht op ThinClientQ

[ Voor 23% gewijzigd door jpv91 op 29-07-2010 16:17 ]